خبرنگاران ربیعی: مصوبات بورسی سران قوا از زیان سهام داران خرد جلوگیری می نماید

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، تهران- خبرنگاران- سخنگوی دولت از مصوبه سران قوا راجع به بورس اطلاع داد و گفت: مصوبات نشست ستاد عالی هماهنگی مالی سران قوا، از نوسان و زیان سهام داران خرد جلوگیری می نماید.

خبرنگاران ربیعی: مصوبات بورسی سران قوا از زیان سهام داران خرد جلوگیری می نماید

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری راجع به جلسه بورس روز گذشته ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دلیل مطرح شدن این موضوع در جلسه سران قوا و مصوبات آن، اظهار کرد: مساله بورس در یکسال اخیر از موضوعات مورد توجه دولت قرار داشته و بازار سرمایه به اسم یک جهت درست برای سرمایه گذاری مردم، حتی در سطح سرمایه های خرد و یاری به فراوری در کشور و جلوگیری از تورم بوده است

وی اضافه نمود: این بازار در دراز مدت رشد 150 درصدی را نشان می دهد و به تعبیر یکی از سران قوا در جلسه، هیچ بازاری چنین رشدی را تجربه ننموده است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: البته عده ای از هموطنان به قصد انتفاع در کوتاه مدت وارد این بازار شده و به دلیل نوسان دچار زیان شدند.

ربیعی یکی از نگرانی ستاد اقتصادی دولت را همیشه این دسته از هموطنان به خصوص آنانی دانست که نمادهای دولتی را خریداری نموده اند و درباره مصوبات هفته گذشته ستاد اقتصادی دولت، گفت: 10 تصمیم مهم در ستاد اقتصادی دولت اتخاذ شد که تصمیم گیری در مورد بخشی از آنها از اختیار دولت خارج بوده و نیازمند اصلاح قوانین است.

ربیعی گفت: بنابراین به دو دلیل طولانی بودن فرایند قانونگذاری و هم زمان دار بودن بعضی از قوانین، مصوبات و تصمیمات ستاد اقتصادی دولت در مورد بازار سرمایه در جلسه ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا هم مطرح شد که با نگاه حامیانه رییس قوه قضاییه و رییس مجلس شورای اسلامی با اصلاحات جزیی به تصویب رسید.

به گفته وی و بر اساس مصوبات این جلسه مقرر شد 80 درصد از اقتصادیات نقل و انتقال سهام در سال 1400 به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز گردد. بعلاوه با انتشار 20 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی به وسیله صندوق تثبیت بازار سرمایه و صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه با تضمین دولت جمهوری اسلامی ایران موافقت شد. از دیگر مصوبات این جلسه می توان به حمایت بانک ها و موسسات اعتباری از بازار سرمایه در چارچوب اشاره نمود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری توضیح داد: در این جلسه به منظور تشویق حمایت از بازار سرمایه مقرر شد شرکت هایی که از سهام خود یا شرکت های زیر مجموعه شان حمایت نمایند، اقتصادیات بر عایدی آنها در امسال امهال و به سال بعد موکول گردد.

وی اضافه نمود: بعلاوه شرکت هایی که سود تقسیم نشده سال 1400 آنها به حساب سرمایه منتقل می گردد، مشمول اقتصادیات با نرخ صفر خواهند بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: در مصوبه ای دیگر به صندوق توسعه ملی اجازه سرمایه گذاری در بازارهای پولی و اقتصادی داخلی از جمله بورس داده شده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: در این جلسه مقرر شد تا زیان محقق شده آن دسته از خریداران واحدهای سرمایه گذاری صندوق قابل معامله پالایش یکم که واحدهای مذکور را از دولت خریداری نموده و تا به امروز به فروش نرسانده اند، به وسیله اعطای سهام جبران گردد.

وی اضافه نمود: این تصمیمات در کنار مجموعه مصوبات ستاد اقتصادی دولت، مدیریت بورس را برای جلوگیری از نوسان و زیان سرمایه داران خرد امکان پذیر می نماید.

به گفته ربیعی، ستاد اقتصادی دولت همه پیشنهادها و نظرات در مورد بورس را به صورت مداوم مورد آنالیز قرار داده و همچنان موضوع حمایت از بازار سرمایه را در جلسات خود دنبال و پیگیری خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1371

به "خبرنگاران ربیعی: مصوبات بورسی سران قوا از زیان سهام داران خرد جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ربیعی: مصوبات بورسی سران قوا از زیان سهام داران خرد جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید