رونمایی از طرح های تامین اقتصادی نوین مسکن

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رونمایی از طرح های تامین اقتصادی نوین مسکن با حضور نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی و معاون تعاون وزارت کار برگزار گردید.

رونمایی از طرح های تامین اقتصادی نوین مسکن

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، ، آیین رونمایی از طرح های تامین اقتصادی نوین مسکن با حضور امیرحسین قاضی زاده، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی و محمد کبیری، معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در محل مرکزنوآوری و توسعه تعاون ایران برگزار گردید.

کبیری، معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از این طرح که در محل مرکز نوآوری توسعه تعاون (منتا) برگزار گردید، گفت: مشکل اصلی تعاونی های مسکن این است که بعضی اعضا حق عضویت خود را پرداخت نمی نمایند و این امر موجب طولانی شدن اجرای پروژه می گردد.

کبیری اضافه نمود: معاونت امور تعاون وزارتخانه با همکاری بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، کوشش کرد این مشکل را رفع کند و برای این منظور 2 طرح پیشنهاد و برنامه ریزی های لازم برای اجرای آن انجام شد.

وی شرح داد: در طرح پوشش اقتصادی بانک توسعه تعاون، به تعاونی هایی که در پروژه های خود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند، اما به دلیل مسائل اقتصادی اعضا توانایی پرداخت حق عضویت نداشتند، خط اعتباری در نظر گرفته شده تا این پروژه ها به اتمام برسند. البته این خط اعتباری به تعاونی هایی تعلق می گیرد که فعالیت آن ها شفاف، مجامع تعاونی به روز و مشکل حقوقی نداشته باشند و تعاونی این اطیمنان را بدهد که پروژه را به اتمام برساند.

وی در خصوص طرح دیگر تامین اقتصادی مسکن گفت: طرح دیگر، استفاده از بازار سرمایه و بورس کالا است که مسکن را به بورس می بریم و با یاری این طرح، تحولی در رونق تعاونی مسکن ایجاد می گردد. در این طرح تعاونی ها برای تامین اقتصادی اقدام به تامین نقدینگی به وسیله بازار سرمایه می نمایند و بخشی از آورده که اعضا نمی توانند تامین نمایند، به وسیله این بازار و با ضمانت صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون انجام می گردد.

کبیری اضافه نمود: در سررسید اوراق، اعضا اگر نقدینگی داشته باشند، پرداخت می نمایند، در غیر این صورت با مراجعه به بانک توسعه تعاون به صورت اقساطی اقدام به فروش اقساطی می نمایند. هم اکنون سهم تعاونی ها در فراوری مسکن زیر 10 درصد است و با اجرای این 2 طرح می توان گفت بخش تعاون مسکن متحول می گردد.

همچنین در ادامه این مراسم، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد بخش تعاون گفت: عملکرد بخش تعاون نشان می دهد، هرجا به جوانان دانشمند اعتماد کردیم، تهدید ها را به فرصت تبدیل کردند و نتایج درخشانی آفریدند.

نایب رییس مجلس در ادامه در خصوص اهمیت بخش تعاون گفت: تعاون ارزش فرهنگی بوده و در واقع کوشش در خدمت جمع است و روح تعاون باعث ارتقای سطح تربیت جامعه می گردد.

امیرحسین قاضی زاده درخصوص تعاونی های مسکن و مسائل آنها، گفت: تجربه نشان می دهد که تعاونی های مسکن مهر در گذشته پیروز نبودند و حتی در مرحله ای افراد تصمیم گرفتند، این تعاونی ها را دور بزنند و به صورت مستقیم با انبوه سازان قرارداد منعقد نمایند.

به گفته وی، عدم تامین اقتصادی مناسب، انتخاب افراد ناشایست و عدم شفافیت و نظارت از جمله دلایلی است که موجب ناکارآمدی تعاونی های مسکن مهر در گذشته است که باید از آن ها درس بگیریم. توسعه تعاون، توسعه اعتماد است و باید شبکه ای نگاه کنیم، در این راستا مرکز نوآوری توسعه تعاون اقدام خوبی است که موجب ارتباط بخش تعاون با دانشگاه می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1131

به "رونمایی از طرح های تامین اقتصادی نوین مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از طرح های تامین اقتصادی نوین مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید