فروش 9هزار میلیاردی محصولات نانویی، صادرات 20میلیون دلاری تا 1404

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، دکتر علی اصغر نجیمی، در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 750 محصول نانوی ایرانی تجاری شده اند که این تعداد محصول به سایر کشورها هم صادر شده اند.

فروش 9هزار میلیاردی محصولات نانویی، صادرات 20میلیون دلاری تا 1404

وی با بیان اینکه تا به امروز این محصولات به بیش از 40 کشور صادر شده اند، گفت: حدود 20 درصد حجم بازار محصولات نانویی کشور مربوط به صادرات است، افزود: در سال 98 نزدیک به 4 هزار و پانصد میلیارد تومان فروش محصولات نانو بود که حدود 20 میلیون دلار از این میزان مربوط به صادرات محصولات نانو بوده است.

نجیمی تاکید نمود: طیف وسیعی از محصولات نانو صادرات می گردد که از جمله تجهیزات آزمایشگاهی نانو، محصولات سلامت مثل داروهای ضدسرطان، نانو مواد، محصولاتی در حوزه ساختمان و منسوجات هستند. حوزه های ساختمان، تجهیزات الکترونیکی نوری، دارو و درمان از حوزه هایی هستند که بیشترین صادرات را داشته اند.

به گفته مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو با توجه به شیوع کرونا شرکت های دانش بنیان با کوشش و جدیت در عرصه فراوری ماسک نانو و مواد ضدعفونی کننده نانو، فعالیت های بیشماری داشتند که پیروز شدیم بازار خوبی در خارج از کشور در این حوزه ها هم به دست بیاوریم.

وی ادامه داد: بیشترین صادرات محصولات نانو به کشورهای همسایه مثل عراق، افغانستان و ترکیه بوده است و بعد از آن در اروپا کشور آلمان و در آسیا کشور چین و بعضی کشورهای آسیای جنوب شرقی بیشترین میزان صادرات را داشته اند.

آمار کشورهایی که محصولات ایرانی نانو استفاده کردند

پیش بینی 9 هزار میلیارد تومانی فروش شرکت های نانو در سال 99

به گفته مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو، با توجه به اینکه سالیانه و در پایانِ سالِ اقتصادی شرکت ها (در خرداد تا تیر) میزان فروش و صادرات شرکت های دانش بنیان ارزیابی می شوند هنوز سال 99 ارزیابی نشده اما پیش بینی می کنیم که فروش محصولات نانو در سال گذشته به حدود 9 هزار میلیارد تومان برسد.

نجیمی با بیان اینکه در سال 98 هفت شرکت نانو بیش از دو میلیون دلار صادرات داشتند، گفت: هدف ما در ستاد توسعه فناوری نانو این است که تا 1404 پیروز به رشد 15 شرکت نانوی بین المللی با صادرات بیش از 20 میلیون دلار بشویم.

مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو گفت: پله پله هدف گذاری صادراتی کردیم تا با توانمندسازی شرکت ها و رشد مداوم آنها، میزان صادرات محصولات نانو بیشتر گردد.

نانوی ایران حرف برای گفتن دارد

مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو در مورد موانع صادراتی گفت: تشدید تحریم ها، مسائل انتقال پول، کمبود بودجه های توسعه ای باعث کاهش رشد صادراتی شده است؛ ایران به نام کشوری که محصولات نانوی با فناوری بالا، با کیفیت و قیمت رقابتی را فراوری و صادرات نموده همواره در عرصه های بین المللی حرفی برای گفتن دارد.

نجیمی ادامه داد: حتی نوآوری هایی از سوی ایران در حوزه نانو وجود داشته که در جهان ثبت پتنت شده و این بدان معناست که در جهان نظیر نداشته است. نزدیک به 300 پتنت بین المللی در حوزه نانو وجود داشته که فناوری آنها به خوبی دارای پتانسیل صادراتی هستند. محصولات نانوی ایرانی که ثبت پتنت شده اند یا نوآوری خاصی دارند قابل رقابت بوده و می توانند ارزش اضافه نموده بالایی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1354

به "فروش 9هزار میلیاردی محصولات نانویی، صادرات 20میلیون دلاری تا 1404" امتیاز دهید

1 کاربر به "فروش 9هزار میلیاردی محصولات نانویی، صادرات 20میلیون دلاری تا 1404" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 9هزار میلیاردی محصولات نانویی، صادرات 20میلیون دلاری تا 1404"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید