آمار جانباختگان کرونا در آستانه 5 میلیون نفر، کوشش گسترده اتحادیه اروپا برای ترویج واکسن کرونا

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرگزاری خبرنگاران- بر اساس جدیدترین آمارها، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا تا به امروز به بیش از 231 میلیون نفر رسیده است.

آمار جانباختگان کرونا در آستانه 5 میلیون نفر، کوشش گسترده اتحادیه اروپا برای ترویج واکسن کرونا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا به 231385937 نفر، تعداد جان باختگان به 4742562 نفر و تعداد بهبودیافتگان به 208052756 نفر افزایش یافته و حال بیش از 96 هزار بیمار وخیم گزارش شده است.

تا این لحظه آمریکا با بیش از 43 میلیون نفر، هند با بیش از 33 میلیون نفر، برزیل با بیش از 21 میلیون نفر و روسیه و انگلیس با بیش از 7 میلیون نفر و فرانسه و ترکیه با بیش از 6 میلیون نفر در صدر جدول دنیای بیشترین مبتلایان به بیماری کووید 19 قرار دارند.

در این جدول تعداد کل مبتلایان در ستون Total Cases، تعداد کل جان باختگان در ستون Total Deaths و آمار کل بهبودیافتگان در ستون Total Recovered قرار گرفته اند.

کروناویروس در دسامبر 2019، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال 2020، تقریبا بیشتر کشور های دنیا با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود روبرو شدند و در نهایت در 11 مارس سال 2020، سازمان دنیای بهداشت، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد.

در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان دنیای بهداشت بیان کرد این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

واکسن کرونا برای ورزشکاران آمریکایی در المپیک 2022 اجباری شد

کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده خلاف المپیک تابستانی 2020 توکیو، تزریق واکسن کرونا را برای همه ورزشکاران جهت حضور در بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن اجباری کرد.

بر این اساس همه ورزشکاران، کارکنان و پیمانکاران این کمیته تا اول نوامبر (10 آبان) باید به طور کامل واکسن کرونا را دریافت نمایند و کل کاروان این کشور برای المپیک 2022 پکن باید برابر این ویروس واکسینه گردد.

افراد می توانند قبل از حضور در مراکز آنالیز کمیته المپیک آمریکا، در صورت پذیرش، از معافیت پزشکی یا مذهبی برخوردار شوند و هرگونه واکسنی که به وسیله سازمان غذا و دارو و سازمان بهداشت دنیای تایید شده باشد، پذیرفته می گردد.

کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده در تشریح احتیاج به واکسن گفت: سلامت و تندرستی جامعه المپیک و پارالمپیک ما همچنان در اولویت اول است.

البته بعید به نظر می رسد این تصمیم واکنش گروه های مخالف واکسیناسیون آمریکا را در پی نداشته باشد.

از اول دسامبر، این دستور به تمام اعضای کاروان یا ورزشکارانی که از سوی کمیته المپیک آمریکا به مسابقات اعزام خواهند شد، تعمیم می یابد.

این امر عمدتاً بر بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن که قرار است از 4 فوریه شروع شوند و سپس بازی های پارالمپیک که از 4 مارس شروع می شوند، تاثیر خواهد گذاشت.

کمیته المپیک آمریکا برای بازی های المپیک 2020 توکیو دریافت واکسن کرونا را اجباری نکرد، اما 83 درصد از 613 المپین این کشور به طور کامل برای این رویداد واکسینه شدند

نزدیک شدن آمار مرگ و میر کرونا در برزیل به 600 هزار نفر

برزیل در دومین روز مرگبار کرونایی خود، به آمار مرگ و میر 600 هزار نفری ناشی از کرونا نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برزیل روز پنجشنبه با ثبت مرگ بیش از 600 نفر دیگر، به آمار مرگ و میر 600 هزار نفری ناشی از کرونا نزدیک شد.

بر اساس این گزارش، برزیل روز پنجشنبه در دومین روز مرگبار کرونایی شدید خود، از ابتلای 24 هزار و 611 نفر دیگر به کرونا و هم مرگ 648 نفر دیگر ظرف 24 ساعت در این کشور اطلاع داد.

طبق داداه های وزارت بهداشت برزیل، این کشور آمریکای لاتین از زمان شروع همه گیری کرونا، ابتلای 21 میلیون و 308 هزار و 178 نفر را ثبت نموده است. این در حالی است که آمار رسمی مرگ و میر ناشی از این بیماری به 592 هزار و 964 نفر رسیده است.

برزیل سومین کشوری است که بیشترین آسیب را از کرونا پس از آمریکا و هند متحمل شده است. آمریکا با ثبت بیش از 43 میلیون و 532 هزار مبتلا و مرگ بیش از 702 هزار نفر بر اثر کرونا، همچنان رتبه نخست را در میان کشور های دنیا دارد. پس از آن هند با ثبت بیش از 33 میلیون و 594 هزار مبتلا دومین رتبه را در اختیار دارد.

مالزی، تایلند و ویتنام سیاست مبارزه با کرونا را کنار می گذارند

بعضی از کشورهای آسیای جنوب شرقی سیاست مبارزه با کرونا را کنار می گذارند، در حالی که متخصصان هشدار داده اند این اقدام بسیار زودهنگام است و می تواند به یک فاجعه سلامتی تبدیل گردد.

به گزارش سی ان ان بعد از ماه ها قرنطینه، بعضی از کشورهای آسیای جنوب شرقی سیاست مبارزه با کوید را کنار می گذارند، در حالی که متخصصان هشدار داده اند این اقدام بسیار زودهنگام است و می تواند به یک فاجعه سلامتی تبدیل گردد.

دلتا، سویه نو ویروس کرونا، تعداد مبتلایان را در تابستان امسال به اوج خود رساند. با این وجود بسیاری از مردم و رهبران منطقه، چاره دیگری به جز برداشتن محدودیت و شروع دوباره فعالیت های مالی پیش روی خود نمی بینند.

توزیع واکسن در این منطقه از دنیا محدود بوده است و برای بسیاری از کشورهای جنوب شرقی واکسیناسیون انبوه در ماه های آینده ناممکن خواهد بود. اما در کنار این موضوع، مردم موقعیت های کاری خود را از دست داده اند و خانواده ها هر روز فقیرتر و گرسنه تر می شوند.

اما یکی از مقامات کشورهای جنوب آسیا ابراز نگرانی نموده معیشت تعداد زیادی از نیروی کار در آسیا وابسته به حقوق روزانه است و آن ها به علت محدودیت های کرونایی کسب و کارها و افت اقتصاد به شدت از لحاظ معیشتی آسیب پذیر شده اند.

بعضی از منتقدان می گویند این تصمیم بازتابی از رویکرد زندگی با کرونا در بعضی کشورهای غربی مانند انگلستان و آمریکا است که زندگی عادی پیش از فراگیری را دوباره از سر گرفته اند. اما کارشناسان هشدار می دهند با توجه به نرخ پایین واکسیناسیون در کشورهایی مانند فیلیپین، اندونزی و تایلند، برداشتن دوباره محدودیت ها و باز کردن کسب و کارها در این کشورها بسیار خطرناک تر از شرایط کشورهای غربی خواهد بود.

مرگ 217 بیمار کرونایی در ترکیه در شبانه روز گذشته

وزیر بهداشت ترکیه گفت طی 24 ساعت گذشته 217 بیمار کرونایی در این کشور جان خود را از دست داده اند.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه از ثبت 27 هزار و 844 ابتلای نو به ویروس کرونا در این کشور اطلاع داد.

فخرالدین کوجا گفت: از 356 هزار و 132 آزمایش کرونای صورت گرفته در 24 ساعت گذشته، نتیجه 27 هزار و 844 نفر مثبت شده است.

او اضافه نمود: طی24 ساعت گذشته 217 بیمار کرونایی جان خود را از دست داده و تعداد 21 هزار و 267 نفر هم بهبود یافته اند.

به گفته وزیر بهداشت ترکیه تا به امروز 106 میلیون و 893 هزار و 726 دوز واکسن در این کشور تزریق شده است.

عفونت با ویروس کرونا یا کووید-19، برای نخستین بار در اواخر سال 2019 در چین گزارش شد و به سرعت شیوع یافت و موارد ابتلا به آن افزایش یافت. با گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی، موارد ابتلا به عفونت با ویروس کرونا در بیشتر کشور های دنیا مشاهده شد و به همین دلیل سازمان دنیای بهداشت در مارس سال 2020 پاندمی (همه گیری) این ویروس را بیان کرد.

کوشش مضاعف اتحادیه اروپا برای ترویج واکسیناسیون

اتحادیه اروپا تقویت مبارزه با کمپین های غلط اطلاعاتی درباره واکسن به منظور ترویج واکسیناسیون را در دستور کار قرار داده است.

کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان بحرانی حل نشده در اتحادیه اروپا به جای مانده است و هر کشوری به گونه ای کوشش می نماید دوباره به اوضاع نرمال قبل این بحران بازگردد.

نوترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان اطلاع داد که 63.4 شهفرایندان در آلمان حالا کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند. حدود 67.4 درصد شهفرایندان این کشور هم حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان در پیامی توئیتری اعلام نموده که این مسئله بسیار مهم است که 86 درصد افراد بالای 60 سال برای واکسیناسیون تصمیم گرفته اند. وی در سخنانی گفت: تنها یک واکسیناسیون اقدامی مطمئن است که افراد را در برابر ابتلای سخت به کرونا در پاییز و زمستان حمایت می نماید.

کاهش فرایند درمان بیماران در دوران کرونا در آلمان

اداره آمار فدرال آلمان بیان کرد که در سال کرونایی 2020 تعداد کم تری بیمار در بیمارستان ها تحت درمان قرار گرفتند. بر اساس این گزارش تعداد موارد درمان و عمل های جراحی در این سال نسبت به سال قبل حدود 13 درصد کاهش داشت.

در مجموع در سال گذشته حدود 16.4 میلیون بیمار در بیمارستانهای عمومی تحت درمان قرار گرفتند که تعداد آن ها 2.5 میلیون نفر کمتر از سال 2019 است.

پیش بینی اتمام کرونا در بهار آینده در آلمان

ینز اشپاهن، وزیربهداشت آلمان هم اعلام نموده که انتظار دارد کشورش در بهار آینده به مصونیت جمعی در برابر کرونا دست یافته و کرونا در این کشور سرانجام یابد.

وی تاکید نمود: اگر هیچ گونه ویروس نوی ظاهر نگردد که نسبت به واکسیناسیون مقاومت نشان دهد که بسیار بعید است ما در بهار بر این همه گیری غلبه نموده و به حالت نرمال باز می گردیم.

تداوم فرایند کاهشی ابتلا به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 10454 مورد نو ابتلا به کرونا اطلاع داد که 2001 مورد کم تر از حدود یک هفته پیش در روز چهارشنبه بود. به این ترتیب تعداد مبتلایان نو به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 65 کاهش پیدا کرد. 71 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

حمایت آلمان از ریاست دوره ای مجدد آدهانوم در سازمان بهداشت دنیای

آلمان از دور بعدی ریاست تدروس آدهانوم به اسم رئیس سازمان بهداشت دنیای حمایت نموده است. ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان در این باره گفته است: امروز بیش از قبل به یک سازمان بهداشت دنیای موثر احتیاج داریم. فرایند تقویت سازمان بهداشت دنیای به ویژه در پی شیوع بحران کرونا باید با تعهد کامل در پیش گرفته گردد. وی اضافه نمود: بنابراین آلمان از نامزدی مجدد تدروس به اسم رئیس سازمان بهداشت دنیای حمایت می نماید و از متحدان هم فکر خود می خواهد در این راستا به برلین بپیوندند.

انگلیس به کره جنوبی واکسن کرونا می دهد

انگلیس هم به کره جنوبی در تامین واکسن مورد احتیاج خود از نوع واکسن فایزر یاری می نماید. دو کشور توافق کردند که انگلیس یک میلیون دوز واکسنی را که احتیاج ندارد به کره جنوبی بدهد.

وزیر بهداشت انگلیس در این باره گفته است: به وسیله این همکاری تنگاتنگ با دوستان ما در کره حنوبی این تبادل واکسن سرعت واکسیناسیون در این کشور را به حدبیشتر می رساند بدون اینکه تاثیری بر برنامه واکسیناسیون انگلیس داشته باشد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اخیرا اعلام نموده که می خواهد واکسیناسیون مرحله سوم در کشور خود را نسبت به اهدای واکسن به کشورهای فقیرتر اولویت دهد. وی این را روز دوشنبه در برابر خبرنگاران بیان کرد. وی بیان کرد که در هفته جاری حدود 1.5 میلیون انگلیسی برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا دعوت می شوند. به گفته وی در مجموع باید همه افراد بالای 50 سال و بخصوص افراد در معرض خطر و کادر بهداشت و درمان دوز تقویت نماینده واکسن کرونا را دریافت نمایند.

جانسون با این حال به تعهد خود برای حمایت از کمپین واکسیناسیون در سراسر دنیا تاکید نموده و گفت: ما اساسا قبول داریم که هیچ کس تا زمانی که همه در امنیت نباشند ایمن نیست

کند شدن فرایند بهبود اوضاع مالی در آلمان

فرایند بهبود اوضاع مالی آلمان بعد از بحران کرونا به تعویق افتاده است. انستیتو مالی ایفوی آلمان پیش بینی رشد مالی خود برای امسال را به مقدار قابل توجهی کاهش داده و به 2.5 درصد رسانده است. در تابستان محققان این انستیتوی مهم مالی در آلمان فراوری ناخالص داخلی حدود 3.3 درصد را پیش بینی نموده بودند.

رئیس این انستیتو بیان کرد که بهبود اوضاع مالی پسا کرونا که در ابتدای تابستان پیش بینی می شد همچنان به تعویق می افتد. وی تاکید نمود: اقتصاد آلمان دچار شکاف شده است. در حالی که بخش های خدمات در حال بهبود اوضاع شدید در دوران پسا کرونا هستند ارزش اضافه نموده در بخش فراوری به علت تنگناهای عرضه محصولات مهم واسطه ای در حال کاهش است.

شروع مرحله سوم واکسیناسیون در لهستان

در لهستان هم واکسیناسیون مرحله سوم علیه کرونا شروع شده است. وزارت کشور لهستان روز چهارشنبه بیان کرد که در این کشور افراد بالای 50 سال و بعلاوه کادر درمان می توانند دوز سوم واکسن کرونا را دریافت نمایند. این قاعده بعلاوه شامل حال افراد دارای نقص سیستم ایمنی هم می گردد.

نوترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس نوترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 7,851 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 153 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 31,564 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 49 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم طی 24 ساعت 2,407 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 203 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم طی 24 ساعت 2,450 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 82 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس نوترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,964,699 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 116,251 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 7,496,543 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 135,455 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس نوترین آمارها تا به حال 4,641,890 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 130,421 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,937,984 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 85,983 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تابه حال 4,164,392 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 93,719 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند..

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1447

به "آمار جانباختگان کرونا در آستانه 5 میلیون نفر، کوشش گسترده اتحادیه اروپا برای ترویج واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار جانباختگان کرونا در آستانه 5 میلیون نفر، کوشش گسترده اتحادیه اروپا برای ترویج واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید