وزیر خارجه آلمان: اگر مجلس عراق نخواهد دیگر نمی توانیم آنجا بمانیم

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، وزیر امور خارجه آلمان درخواست اخیر رئیس جمهور آمریکا برای نقش آفرینی بیشتر ناتو در منطقه غرب آسیا را رد نموده و تاکید نمود که ناتو نهاد درستی در این منطقه نیست.

وزیر خارجه آلمان: اگر مجلس عراق نخواهد دیگر نمی توانیم آنجا بمانیم

با لحظه آخری آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی درباره قدرت دریافت مجدد تروریسم داعش در عراق و حملات تروریستی جدید در اروپا در صورت بازگشت نیرو های ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش از عراق هشدار داد.

وی که در مصاحبه با ان تی وی آلمان سخن می گفت: توضیح داد که داعش هنوز وجود دارد و کاملا شکست نخورده است. اگر این ائتلاف بین المللی عراق را ترک کند منجر به این می گردد که تروریسم داعش فضای باز جدیدی را دریافت کند.

وزیر امور خارجه آلمان در عین حال توضیح داد که عراق درباره بازگشت این نیرو ها تصمیم می گیرد. در نهایت ما به آنچه که مجلس و بخصوص دولت عراق بگوید پایبند و متعهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات ارتش آلمان به دعوت مجلس و دولت عراق در حال اجرا است گفت: اگر همانگونه که مجلس عراق تصمیم گیری نموده است و عکس این عملیات از ما درخواست گردد ما دیگر نمی توانیم در آنجا بمانیم.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید نمود که اتحادیه اروپا باید در خاورمیانه نقش مستقلی را پیدا کند. ما باید در اروپا فورا در این باره مصاحبه کنیم که نقش ما در خاورمیانه و همچنین آفریقا، لیبی و ساحل عاج چگونه باید باشد.

ماس اضافه نمود: در همه جای جهان تکالیف زیاد و انتظارات بالایی از اتحادیه اروپا وجود دارد. ما باید این مسئله را شفاف سازی کنیم که اولویت های ما کجا هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای نقش آفرینی بیشتر ناتو در منطقه غرب آسیا را رد نموده و بیان کرد که من اعتقاد دارم که ناتو نهاد درستی در خاورمیانه نیست. اتحادیه اروپا در مقابل ناتو این مزیت را دارد که ما همواره می توانیم تعامل نظامی و امنیتی را با عملیات های غیر نظامی، یاری به بازسازی و ایجاد پایداری همراه و ترکیب کنیم. اینکه اروپا با یک رای صحبت کند پیش شرطی برای جدی گرفته شدن اروپا در جهان است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا از ائتلاف نظامی ناتو درخواست نموده که نقش آفرینی خود در منطقه غرب آسیا را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 389

به "وزیر خارجه آلمان: اگر مجلس عراق نخواهد دیگر نمی توانیم آنجا بمانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آلمان: اگر مجلس عراق نخواهد دیگر نمی توانیم آنجا بمانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید