ساخت 1640 کیلومتر آزادراه و بزرگراه تا انتها سال

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت و تکمیل 440 کیلومتر آزادراه و 1200 کیلومتر بزرگراه تا خاتمه امسال در کشور اطلاع داد.

ساخت 1640 کیلومتر آزادراه و بزرگراه تا انتها سال

به گزارش صداوسیما، خیراله خادمی همچنین از تکمیل آزاد راه شیراز- اصفهان و ادامه آزادراه حرم تا حرم از گرمسار تا سمنان تا خاتمه سال اطلاع داد و گفت: این دو آزاد راه جزو مهمترین طرح های اجرایی این شرکت در بخش ساخت و توسعه آزادراه های کشور هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور درباره تکمیل ساخت هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین رشت، حدفاصل منجیل تا رودبار نیز اضافه نمود: آزادراه منجیل ـ رودبار یکی از طرح های مهم آزادراهی است که به دلیل تکمیل نشدن آن در زمان ساخت، در روز های پر تردد گره ترافیکی در آن منطقه ایجاد می گردد و ویژگی این بخش این است که طول جهت بطور کامل یا تونل و یا پل است که با همت و کوشش سازندگان، این جهت هم سال جاری زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی اضافه نمود: در بخش ساخت آزادراه ها از دو سال قبل کوشش کردیم 9 طرح آزادراهی با پیشرفت فیزیکی بیشتر را که تأثیر بیشتری در توسعه ترانزیت و شبکه آزادراهی داشتند، در اولویت تکمیل قرار دهیم و پیشرفت فیزیکی پروژه های آزادراهی اولویت دار، بیش از 70 درصد است.

خادمی گفت: از این 9 پروژه در سال گذشته دو پروژه آزادراهی به بهره برداری رسید و 221 کیلومتر آزاد راه در سال 99 تکمیل شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور اضافه نمود: درحالیکه متوسط ساخت آزادراه در کشور سالانه 80 کیلومتر بود سال گذشته 221 کیلومتر یعنی حدود 3 برابر متوسط سالانه، آزادراه ساخته و بهره برداری شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه های آزادراهی که سال جاری تکمیل می گردد، گفت: سال جاری 440 کیلومتر آزادراه بهره برداری می گردد که شامل آزادراه خرم آباد- اراک در بخش اول تا بروجرد به طول 67 کیلومتر است که تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد، همچنین آزادراه منجیل- رودبار بطول 8 کیلومتر و جهت رفت قطعه دوم آزاد راه تهران- شمال نیز سال جاری بهره برداری می گردد.

وی اضافه نمود: پروژه آزادراهی دیگری که سال جاری تکمیل می گردد، آزاد راه عظیم شیراز- اصفهان به طول 225 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 87 درصدی است که تا خاتمه سال زیر بار ترافیک خواهد رفت و همچنین ادامه آزادراه حرم تا حرم از گرمسار تا سمنان به طول 50 کیلومتر، آزادراه مرند ـ تبریز به طول 50 کیلومتر و 40 کیلومتر از آزادراه مراغه- هشترود سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور با مثبت دانستن فرایند سرمایه گذاری در ساخت آزادراه ها گفت: دولت نیز منابع اعتباری بودجه ای برای این آزادراه ها اختصاص داده است و با این فرایند تا خاتمه سال 440 کیلومتر آزادراه به بهره برداری می رسد.

وی همچنین درباره پروژه های عظیمراهی کشور اضافه نمود: برای توسعه شبکه عظیمراهی برنامه ریزی شده تا دو هزار کیلومتر از خطوط عظیمراهی که جزو حلقه های ناپیوسته شبکه عظیمراهی کشورند، در اولویت تکمیل قرار گیرند.

خامدی گفت: با توجه به اینکه 170 کیلومتر عظیمراه در سال گذشته به بهره برداری رسید، این توسعه در همه استان های کشور از سیستان و بلوچستان تا آذربایجان غربی در حال اجراست، سال جاری 1200 کیلومتر عظیمراه جدید نیز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور اضافه نمود: عمده هزار و 200 کیلومتر عظیمراهی که سال جاری به بهره برداری خواهد رسید در کریدور های عظیمراهی شرقی - غربی و شمالی - جنوبی کشور و در اغلب استان ها قرار دارند و گشایش مطلوبی در توسعه حمل و نقل بار و ترانزیت و جابجایی مسافر ایجاد خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1339

به "ساخت 1640 کیلومتر آزادراه و بزرگراه تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 1640 کیلومتر آزادراه و بزرگراه تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید