سفر به کوزکو، مرکز امپراطوری اینکاها در پرو

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، یکی از شهرهای توریستی در جنوب آمریکا، شهر کوزکو است. کوزکو یکی از شهرهای کشور پرو بوده که از نظر تاریخی بسیار غنی هست. این شهر میان بومی ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. امروزه گردشگران بسیاری علی رغم هزینه های بالایی که سفر به کوزکو در پی دارد، به این شهر تاریخی سفر می نمایند و از جاذبه های گردشگری کوزکو لذت می برند. در ادامه نکات سفر به کوزکو را ارائه نموده ایم، پس اگر قصد سفر به کوزکو را دارید، با در راهنمای سفر به کوزکو همراه ما باشید.

سفر به کوزکو، مرکز امپراطوری اینکاها در پرو

معرفی

شهر کوزکو (تلفظ دیگر آن کوسکو) شهر تاریخی هست که در گذشته مرکز نظامی، اداری و سیاسی امپراطوری اینکاها بوده است. این شهر در قسمت جنوب شرقی پرو و در آمریکای جنوبی قرار گرفته که امروزه مقصد گردشگری افراد بسیاری از سرتاسر دنیا است. امپراطوری اینکاها متعلق به سرخ پوست ها بوده و لغت اینکا به معنای خدا بر روی زمین است. همانطور که گفته شد، این شهر از اهمیت بسیاری به خصوص در بین اینکاها برخوردار بوده و آن را ناف دنیا یعنی محلی که آسمان، زمین و رودها به یکدیگر متصل می شوند، می دانستند. اینکاها دارای فرهنگ و تمدن خاص خود بودند که آثار مربوط به آن ها را می توان در سفر به کوزکو دید. با بازدید از این آثار به جای مانده از اینکاها در راهنمای سفر به کوزکو، با این امپراطوری بیشتر آشنا می شوید و متوجه شکوهی که این شهر در زمان قدرت خود داشته، می شوید. شهر ماچوپیچو نیز متعلق به اینکاها بوده و در 80 کیلومتری کوزکو قرار گرفته است. این شهر نیز از قدمت بالایی برخوردار بوده و در راهنمای سفر به کوزکو آثار تاریخی بسیاری را می توان یافت.

آب و هوا

شهر کوزکو و ماچوپیچو در نزدیکی خط استوا و در نیم کره جنوبی قرار دارند، از طرفی کوزکو در ارتفاع بسیار زیادی حتی بیشتر از ماچوپیچو واقع شده است. این موارد باعث شده تا آب و هوا در این دو شهر در بیشتر مواقع از سال متعادل باشند. در این منطقه بارش باران بسیار شدید است و باعث جاری شدن سیل می شود. در راهنمای سفر به کوزکو باید توجه داشته باشید که در ماه های خشک و آفتابی به این منطقه سفر کنید. بین ماه های دسامبر تا فوریه که فصل تابستان به شمار میرود، هوا بسیار گرم بوده و در بین ماه های می تا سپتامبر هوا خشک و آفتابی است و شب های این موقع از سال بسیار خنک هستند.

بهترین زمان برای سفر

زمانیکه هوا خشک و آفتابی است، مسافران بیشتری به این شهرها و منطقه سفر می نمایند و به همین علت فصل گردشگری این منطقه را می تا اکتبر تشکیل می دهد. اگر بخواهید در این ماه ها به این شهرها سفر کنید، باید از قبل هتل یا خانه اجاره ای خود را رزرو کنید. مسلما هزینه ها در راهنمای سفر به کوزکو نیز در این ماه ها بالاتر می روند اما اگر در ماه های دیگر سال که گردشگران کمتری حضور دارند، به کوزکو و ماچوپیچو سفر کنید، بدون احتیاج به رزرو هتل همان روز می توانید اتاق خود را با هزینه بسیار پایین تر دریافت کنید.

نکاتی برای سفر

کوزکو با شهر تهران 8 ساعت و نیم اختلاف زمانی دارد و در واقع ایران از نظر زمانی جلوتر است. مردم این شهر به زبان اسپانیایی صحبت می نمایند و واحد پول رسمی این شهر و کشور نوئو سول است. رانندگی در این شهر از سمت راست هست. کد تلفن کشور پرو 0051 و کد کوزکو 84 است. شماره تماس های ضروری مانند پلیس، آمبولانس، آتشنشانی و پلیس گردشگری به ترتیب، 105، 117، 116 و 005184221961 هست. در کوزکو فرودگاه بین المللی به نام الخاندرو ولاسکو ازتته وجود دارد و برای استفاده از برق این شهر توجه داشته باشید که نوع برق آن ها 220 ولت و 60 هرتز بوده و نوع دو شاخه های آن ها از نوع A,B و C است.

هزینه ها

غذا

در کوزکو انواع رستوران و کافه وجود دارد که قیمت های آن ها به علت رقابت بینشان، بسیار مناسب و پایین است. برای صبحانه معمولا هتل ها صبحانه را روی هزینه های خود حساب می نمایند، اما اگر هتل شما با هزینه ای که پرداخت نموده اید صبحانه ارائه نداد، می توانید در همان هتل و یا هر رستوران و کافه ای وعده صبحانه خود را میل کنید. البته در بین نکات سفر به کوزکو توجه داشته باشید که معمولا هتل ها هزینه بیشتری دریافت می نمایند، اما با این حال برای یک وعده صبحانه باید بین 1 تا 3 دلار هزینه کنید. در مرکز شهر رستوران هایی با قیمت های مناسب وجود دارند که می توانید غذاهایی بین 2 تا 5 دلار را در آن ها میل کنید.

اقامت

بسته به مکانی که می خواهید در آن اقامت داشته باشید، هزینه های سفر به کوزکو متفاوت خواهند بود. هاستل هایی که در شهر کوزکو قرار دارند، برای اتاق های خوابگاهی خود و برای یک شب بین 7 تا 17 دلار دریافت می نمایند. هتل ها هم با توجه به ستاره ها، محل قرارگیری و کیفیت هر کدام قیمت های متفاوتی دارند. به این صورت که هزینه یک شب اقامت در هتل یک ستاره بین 15 تا 35، دو ستاره بین 20 تا 75، سه ستاره 22 تا 147، چهار ستاره 107 تا 270 دلار و پنج ستاره 282 تا 414 دلار است. توجه داشته باشید که هتل ها از مرکز شهر دور هستند و خانه های اجاره ای در مرکز شهر قرار دارند به همین علت هتل ها از قیمت مناسب تری برخوردارند. هتل ها هم برای رقابت قیمت های پایین تری دارند و در کنار آن تورهای مختلفی برای گردش در شهر در نظر گرفته اند. یکی از راه های اقامت در این شهرها، استفاده از سایت کوچ سرفینگ است که در آن می توانید خانه های افراد محلی را انتخاب کنید و بدون هیچ هزینه ای در خانه های آن ها اقامت داشته باشید. مزیت چنین اقامتی هم کم کردن هزینه ها در راهنمای سفر به کوزکو و هم آشنایی بیشتر با مردم محلی و فرهنگ این منطقه از نزدیک است.

حمل و نقل

تاکسی های این منطقه برای هر 3 کیلومتر بین 0.62 تا 1.54 دلار دریافت می نمایند و از فرودگاه تا مرکز شهر کرایه تاکسی ها معمولا بین 2.46 تا 4.62 دلار است. اگر تاکسی به مدت یک ساعت منتظر بماند، باید 4.62 دلار پرداخت کنید. اگر بخواهید از اتوبوس بهره ببرید، قیمت هر بلیت 0.18 دلار است.

مکان ها و جاذبه های تماشای

ماچوپیچو

ماچوپیچو، شهر تاریخی است که در فاصله 80 کیلومتری کوزکو واقع شده است و در یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر به وسیله اینکاها بر روی ارتفاع ساخته شده و زمان ساخت این شهر تاریخی به سال 1450 میلادی برمی شود و تنها 100 سال بعد از ساخت به یک شهر خالی از سکنه تبدیل می شود. این شهر در میان نکات سفر به کوزکو از دید بسیاری خارج بود و کسی آن را پیدا ننموده بود تا در سال 1911 تاریخ شناسی به نام هیرام بینگهام سوم آن را پیدا کرد. علت پنهان ماندن آن دور بودن از کوزکو بوده است. امروزه این شهر به عنوان یکی از عجایب هفتگانه تازه دنیا شناخته می شود و از همین رو، گردشگران و گردشگر های بسیاری به این شهر زیبا و تاریخی سفر می نمایند. از جمله تورهایی که در سفر به شهر کوزکو به شما پیشنهاد می شود، می توان به تورهای شهر ماچوپیچو اشاره نمود. در بعضی از این تورها، امکان ماندن در این شهر برای یک شب وجود دارد. در ماچوپیچو، خوراکی و غذا بسیار گران است، برای همین پیشنهاد می دهیم که از قبل خوراکی بیاورید. برای آنکه وارد این شهر شوید باید نفری 39.14 دلار بپردازید. بازدید از این شهر زیبا و تاریخی را در راهنمای سفر به کوزکو به هیچ عنوان از دست ندهید.

اینکا تریل

اگر در پی رسیدن به ماچوپیچو هستید آن هم از راه پیاده ما به شما اینکا تریل که یک مسیر پیاده روی بسیار مجذوب کنندهی است، را معرفی می کنیم. در این جاده جنگل ها، بیشه ها، تونل ها، خرابه ها و شهرک های قدیمی را در طی 80 کیلومتر می بینید. برای طی کردن چنین مسیری، تورهای بسیاری وجود دارند که معمولا این تورها 4 روزه هستند.

مجسمه مسیح

در ازتفاعات شهر کوزکو مجسمه مسیح وجود دارد که پیشنهاد می دهیم قبل از طلوع آفتاب به تماشا آن بروید و طلوع آفتاب را در کنار این مجسمه بزرگ و زیبا مشاهده کنید. اگر به پیاده روی و کوهنوری علاقمند باشید، مسیر رسیدن به این مجسمه برای شما بسیار مجذوب کننده خواهد بود. با این حال برای رسیدن به این مجسمه، تله کابین و اتوبوس هایی در نظر گرفته شده است. در کنار تماشا این مجسمه، از چشم انداز اطراف خود نیز لذت ببرید.

کلیسای سانتو دومینگو

در کوزکو، کلیسایی به نام سانتو دومینگو وجود دارد که در واقع قسمتی از معبدی به نام کوریکانچا است. این معبد از یادگاری های دوران اینکاها بوده که امروزه بخش بسیاری از آن تخریب شده است. این معبد در هر دوره ای داستان های برای خود داشته که این موضوع به مجذوب کنندهیت آن افزوده است. اگر دانشجو یا سالمند باشد، بلیت ورود به این کلیسا تخفیف دارد که این از بهترین نکات سفر به کوزکو می باشد.

میدان آرماز

یکی از جاذبه های گردشگری کوزکو که متعلق به امپراطوری اینکاهابوده، میدان آرماز یا پلازا دی آرماز است. در میدان آرماز کلیسای جامع و کلیسای لامرسد قرار دارند. از این میدان چندین کوچه شروع می شوند که انتهای هر کدام به آثار بزرگ و ارزشمندی می رسد. در این میدان معماری مختص اینکاها را مشاهده می کنیم که بسیار زیبا و باشکوه است. اگر به معماری و هنر علاقمند هستید، این میدان شما را به خود جذب می نماید. در این میدان می توانید ساعتی را به استراحت بنشینید و از فضا لذت ببرید، بعلاوه در اطراف آن رستوران ها و کافه هایی در نظر گرفته شده است. هر سال افراد بسیاری برای جشن سال نو در پلازا دی آرماز حضور پیدا می نمایند و شور و هیجان بسیاری به این میدان می بخشند. این مورد از مهمترین نکات سفر به کوزکو هست.

بازار پیزاک

برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و زندگی مردم کشور پرو و شهر کوزکو، بازار پیزاک که بازار قدیمی و محلی است را به شما پیشنهاد می کنیم. در این بازار مردم بومی را می بینید که مشغول خرید و فروش محصولات بومی و محلی خود هستند. بازار اصلی این مکان یکشنبه ها است که محصولات بیشتری خرید و فروش می شود و افراد بیشتری هم در آن حضور دارند. جالب است بدانید که قیمت تمامی اجناس در این بازار از دیگر مراکز خرید پایین تر و مناسب تر است. بازار پیزاک در نزدیکی پارک باستانی شناسی Ollantaytambo واقع شده است.

مرکادو سنترال دی سان پدرو

یکی دیگر از بازارهای محلی که گردشگران بسیاری را در آن مشاهده خواهید کرد، بازار مرکادو سنترال دی سان پدرو است. در این بازار انواع اجناس به خصوص مواد غذایی را می توان در بین نکات سفر به کوزکو پیدا کرد. این بازار در بین جاذبه های گردشگری کوزکو مکان بسیار مناسبی برای تهیه مواد غذایی محلی در این شهر است.

سان بلاس

منطقه بسیار مجذوب کننده و جالبی به نام سان بلاس در کوزکو وجود دارد که در آن انواع هنرهای خیابانی را خواهید دید. از جمله این هنرهای خیابانی می توان به موسیقی هایی که به صورت زنده اجرا می شوند و شعبده بازی ها اشاره نمود. در این منطقه کافه های بسیار وجود دارند که غذاهای خوبی ارائه می دهند.

پیزاک اینکا

پیزاک اینکا روستایی در دره مقدس اینکاها بوده که امروزه تنها خرابه های آن به جای مانده است. با وجود آنکه این روستا تخریب شده، اما همچنان می توان معماری و شکل ساختمان های آن را دید که بسیار زیبا بوده اند. در این روستا بازاری وجود دارد که در روزهای فرد برپاست و گردشگران بسیاری به این بازار در زمان سفر به کوزکو می آیند.

تامبو ماچای

منطقه ای به نام منطقه تامبو ماچای در نزدیکی کوزکو وجود دارد که در آن بقایایی از بناهای گذشته وجود دارد. در این منطقه، در هر گوشه و کناری فواره ها و استخرهای آب را می بینیم. می گویند، این منطقه مختص افراد به خصوصی بوده که از چشمه آب گرم آن استفاده می کردند. این منطقه دارای طبیعت بسیار زیبایی است که می توان ساعاتی را را این منظره ها زیبا لذت برد. برای بازدید از این منطقه نیز تورهای بسیاری وجود دارد. توجه داشته باشید برای ورود به این منطقه باید بلیت تهیه کنید.

دره اینکاها

در نزدیکی شهر کوزکو، مکان بسیار تماشای به نام دره اینکاها واقع شده است. این دره برای افرادی که به طبیعت و پیاده روی علاقه دارند، مکان بسیار مناسبی است. در این دره می توانید منظره ها بسیار زیبایی را مشاهده کنید که هر فردی را به خود جذب می نماید. در کنار این منظره ها زیبا، رودخانه ای وجود دارد که می توانید ساعاتی را در چنین فضایی سپری کنید. بعلاوه در این دره رستوران ها و کافه هایی وجود دارند. این دره که خود در دره ای به نام اوروباما واقع شده است، از نظر مردم بومی و محلی مقدس شمرده می شود. برای دسترسی به این دره می توانید از تورهایی که در کوزکو در نظر گرفته شده، بهره ببرید، این تورها معمولا بین 9 تا 28 دلار هزینه دارند و باید برای این تور 9 ساعت زمان بگذارید.

زیپ لاین

بسیاری از افراد به هیجان علاقه بسیاری دارند. اگر شما هم علاقمند هستید و بعلاوه مشکل قلبی ندارید، زیپ لاین Zipline Inka Flyer Santa Teresa را به شما پیشنهاد می دهیم که در جنگل واقع شده است. با این زیپ لاین لحظات مجذوب کننده و هیجان بسیاری را تجربه خواهید کرد. اگر قصد رفتن به این زیپ لاین را دارد، حتما از پیش بلیط آن را تهیه کنید. اگر به این شهر سفر نموده اید، تجربیات خود را در این مورد و دیگر مکان های تماشای شهر کوزکو با ما در میان بگذارید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1839

به "سفر به کوزکو، مرکز امپراطوری اینکاها در پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کوزکو، مرکز امپراطوری اینکاها در پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید