تأکید قاهره برشروط 13 گانه برای ازسرگیری روابط با قطر

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، وزیر خارجه مصر با اشاره به ضرورت موافقت قطر با شروط 13 گانه چهار کشور عربی، تأکید کرد که در صورت عدم اجرای این خواسته ها، بحران قطر ادامه خواهد داشت.

تأکید قاهره برشروط 13 گانه برای ازسرگیری روابط با قطر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سامح شکری وزیر خارجه مصر می گوید که قطر هیچ گونه همکاری یا اهتمام واقعی برای حل بحران با چهار کشور عربی نداشته است.

شکری در مصاحبه با روزنامه سعودی الشرق الأوسط، با اعلام این مطلب اضافه نمود که در صورت عدم اجرای خواسته های عربستان، امارات و بحرین و مصر، بحران این کشورها با دوحه ادامه خواهد داشت.

وزیر خارجه مصر شرح داد که صباح الأحمد امیر کویت+ از جایگاه ویژه ای به دلیل تجربه و تلاش در زمینه ایجاد وحدت عربی برخوردار است اما چهار کشور مذکور نیز موضع روشنی دارند و ما تا کنون هیچ پاسخ مثبت و تمایلی از قطر برای اجرای خواسته های 13 گانه دریافت نکرده ایم و حال آنکه این خواسته ها به منافع ملت ها مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه برخی سیاست ها به زیان ملت های ماست تأکید کرد، تا زمانیکه قطر اهتمام عملی به این خواسته ها نداشته و مداخله در امور کشورهای دیگر را متوقف نکند، تغییری در مواضع ما رخ نخواهد داد.

از خرداد ماه سال 1396 که چهار کشور عربی (عربستان، مصر، بحرین و امارات) روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و محاصره این کشور از زمین، هوا و دریا را آغاز کردند.

کشورهای مذکور شروط 13 گانه ای را برای ازسرگیری روابط با قطر معین کرده اند که از جمله این شروط، کاهش روابط با تهران، توقف حمایت قطر از حماس و اخوان المسلمین و تعطیلی شبکه الجزیره است. (جزئیات بیشتر)

شکری که اخیرا پس از تشکیل دولت جدید سودان به این کشور سفر کرده بود، درباره روابط بین خارطوم و قاهره نیز شرح داد که روابط دو کشور ویژگی خاص خود را دارد و روابطی فراتر از هر گونه روابط دیگر است و با توجه به سرنوشت مشترک و هدف واحد، این روابط متمایز بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 30

به "تأکید قاهره برشروط 13 گانه برای ازسرگیری روابط با قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید قاهره برشروط 13 گانه برای ازسرگیری روابط با قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید