اسکان 16900مسافر نوروزی در مدارس استان خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت در نیمه نخست تعطیلات نوروزی، ستدا اسکان آموزش و پرورش، میزبان قریب 16 هزار و 900 مسافر،از استان های مختلف کشور است.

اسکان 16900مسافر نوروزی در مدارس استان خراسان جنوبی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی در بازدید از پایگاه های اسکان نوروزی شهرستان طبس، اظهار کرد: از این تعداد 9 هزار و 992 نفر از میهمانان نوروزی استان در مدارس این شهرستان اسکان یافته اند.

وی،با بیان این که پایگاه های اسکان نوروزی طبس از پرکارترین پایگاه های استان در پذیرش میهمانان نوروزی است، مطرح نمود: طبیعت شهرستان طبس ترکیبی از بیابان و کویر بوده و یکی از قدیمی ترین و زیباترین شهرهای خراسان جنوبی به شمار می رود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از این شهرستان به عنوان عروس ایران یاد کرد و ادامه داد: طبس در زمره یکی از غنی ترین منطقه ها کشور به لحاظ ثروت ملی قرار داشته و مردمانش همانند دسیگر مردم خراسان جنوبی، آرایی نژاد اند که به لهجه فارسی دَری، با آهنگ و آوای شیرین خراسانی با یکدیگر صحبت می کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: سوغات طبس، بسیار گوناگون است و طیف وسیعی از شیرینی ها، مرباها و صنایع دستی را در بر می گیرد؛ ازاین رو می توان ازخرما،پرتقال،پسته،خرمالو،صیفی جات،گل نرگس، شیرینی های سنتی؛مانند،قطاب، باقلوا،روورکرده،نان چایی،نان نخود، نان قرص، انواع مرباوعرقیات کوهی بعنوان سوغات طبس نام برد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی از گیوه بافی، حصیربافی، مسگری، حکاکی و قلم زنی، فرش و ظروف مسی بعنوان مهم ترین صنایع دستی این شهرستان یاد کرد و ابراز داشت:برج هادرباش، امامزاده حسین بن موسی الکاظم، ارگ قدیم طبس و باغ گلشن از جمله مهم ترین آثار تاریخی و گردشگری شهر طبس به شمار می فرایند.

کننده وزیر در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ادامه داد: پناهگاه حیات وحش نایبند، قلعه اسماعیلیان،غار حلوان، کویر حلوان،کاروانسرای خان،دره کال سردر،کال جنی،روستای ازمیغان،روستای نایبند،چشمه مرتضی علی،سدشاه عباسی،روستای اصفهک،جنگل سنو،سدکریت،رودخانه نمک،بقعه شیخ ابونصر ایراوه ای (بقعه پیر حاجات)،غاراژدهای رودسراب،روستای پیرحاجات،کویرروح مرغوم،سرزمین سیاه،آبگرم دیگ رستم،تخت عروس،موزه مردم شناسی و آرامگاه سپهسالار از دیگر منطقه ها گردشگری و جاذبه های تاریخی این شهرستان می باشند.

به گفته واقعی،وجود حیواناتی مانند یوزپلنگ آسیایی، گربه شنی، شاه روباه (نایاب ترین نوع روباه در ایران)، جبیر (نوعی غزال کوچک)، هوبره،16گونه خزنده و 60 گونه پرنده طبس رابه پناهگاه 1 میلیون 400 هزار هکتاری و مامنی برای حیوانات کمیاب و رو به انقراض استان تبدیل کرده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1692

به "اسکان 16900مسافر نوروزی در مدارس استان خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکان 16900مسافر نوروزی در مدارس استان خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید