32 درصد مدارس استان فرسوده است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، 32 درصد یا یک سوم مدارس کل استان سمنان فرسوده و نیازمند بازسازی است.

32 درصد مدارس استان فرسوده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، سعید هژبری، مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان گفت: ما در سطح استان شاهد تخریبی بودن 28 درصد مدارس شهری و روستایی هستیم به عبارت دیگر 60 درصد از مدارس استان باید تخریب و یا بازسازی شوند که این امر نیازمند اعتبارات کلان است. برای تسهیل در این امر یکی از طرح های خوب بازسازی مدارس طرح آجر به آجر است که هدف آن مشارکت مردم در بهسازی و ساخت مدارس شهری و روستایی محسوب می گردد و لذا در این طرح مردم بدون محدودیت سنی و اقتصادی در ساخت و تجهیز مدارس سهیم می شوند و این کار در کنار اجر اخروی که دارد، می تواند به دانش آموزان نیز یاری کند تا در مدارس با کیفیت تری درس بخوانند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در نوسازی مدارس با توجه به اعتبارات این اداره کل می تواند بهسازی مدرسه های سطح استان را تسهیل و تسریع کند، گفت: استان سمنان دارای 476 خیر مدرسه ساز است که برای ترغیب این افراد نام تمامی آن ها توسط نوسازی مدارس استان در کتابی دو جلدی گردآوری و در دست تدوین است. 85 مؤسسه در کنار افراد حقیقی به نوسازی و ساخت مدارس استان سمنان یاری می نمایند و یکی از سیاست های این اداره کل ترغیب مؤسسات و مجموعه های حقوقی در کنار افراد حقیقی برای یاری در طرح هایی، چون آجر به آجر و یاری به ساخت مدارس است.

هژبری اضافه نمود: خیران مدرسه ساز سال گذشته توانستند در ساخت 37 مدرسه مشارکت داشته باشند و هنوز آمار مشخصی از میزان تعهدات خیران مدرسه ساز استان در سال 99 به دست نیامده، اما امیدواریم که میزان تعهدات از میزان 11 میلیارد تومان سال 98 بیشتر تحقق یابد تا شاهد اجرای طرح های بهتری در حوزه مدرسه سازی باشیم.

سیدعباس دانایی، فرماندار سمنان نیز گفت: سال جاری 345 میلیارد و 981 میلیون از محل اعتبارات تملک و دارایی به شهرستان سمنان اختصاص یافت که 40 درصد این اعتبار برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش این شهرستان درنظر گرفته شد. 138 میلیارد و 392 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سهم شهرستان سمنان به آموزش و پرورش اختصاص یافت.

وی اضافه نمود: فضای آموزشی شهرستان سمنان در شرایط بحرانی واقع شده است و ضروری است با تعامل و همکاری سازنده تمام دستگاه های اجرایی و یاری خیران شرایط فضای آموزشی این شهرستان بهبود یابد. هفته دولت سال جاری با اهتمام و یاری خیران و مسوولان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سه طرح آموزشی در شهرستان سمنان تکمیل شد. یاری خیران در امر خداپسندانه مدرسه سازی در کنار اعتبارات دولتی در نوسازی فضای آموزشی راهگشا است. آحاد جامعه با شرکت در پویش آجر به آجر می توانند به هر اندازه که توان اقتصادی دارند در توسعه و بهبود فضای آموزشی این شهرستان یاری نمایند.

هشت هزار و 450 معلم آموزش به 127 هزار و 200 دانش آموز را در سال تحصیلی جدید در استان سمنان به عهده دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 825

به "32 درصد مدارس استان فرسوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "32 درصد مدارس استان فرسوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید