کتف سهراب زیر تیغ رفت

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، کتف آسیب دیده سهراب مرادی در حالی زیر تیغ رفت و در هانوفر آلمان جراحی شد که رییس فدراسیون پزشکی ورزشی کشورمان پیش از این درجریان زمان دقیق انجام این جراحی قرار نداشت!

کتف سهراب زیر تیغ رفت

رضاعباسپور:در حالیکه خود سهراب مرادی ملی پوش وزنه برداری کشورمان چند روز پیش در گفت و گویی اختصاصی با ایران ورزشی صراحتا اعلام نموده بود که تصمیم قطعی او و تیم پزشکی معالجش براین شده تا روز سه شنبه (29 مرداد 98) کتف آسیب دیده سهراب توسط دکتر امینی و دو تن از پزشکان آلمانی در هانوفر جراحی گردد، دکتر غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در واکنشی جالب توجه و البته سوال برانگیز موضوع جراحی کتف سهراب را تکذیب نموده و باردیگر مثل قبل با مبهم جلوه دادن شرایط سهراب مرادی، در شرایطی موضوع جراحی کتف قهرمان وزنه برداری جهان را فعلا منتفی اظهار داشت که سهراب در آلمان کتفش را به تیغ جراحان سپرده بود!

چندماه بعد از اینکه سهراب مشکل نسبتا جدی آسیب دیدگی دیسک کمرش را در آلمان حل نموده بود و با صلابت مجددا تمریناتش را برای حضوری پر قدرت در رقابت های جهانی 2019 در اردوگاه تیم ملی وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران دنبال می کرد، زیر وزنه 200 کیلوگرمی در حرکت یکضرب کتفش به شدت آسیب دید و کار او را برای جا انداختن کتف بیرون زده به بستری شدن و بیمارستان کشاند. البته بعد از اینکه تیم پزشکی که در ایران بالای سر سهراب بودند، کتف او را موقتا جا انداختند، قرار شد تا ستاره وزنه برداری ایران مدتی را بدون وارد کردن فشار بیش از حد روی کتف آسیب دیده خود تحت درمان و بدون انجام تمرینات با وزنه بدور از فضای اردویی تیم ملی بگذراند. اما هنوز مدتی از این آسیب دیدگی خطرآفرین برای ستاره وزنه برداری ایران نگذشته بود که سهراب، دوباره بخاطر فشارهای روحی و ذهنی که در آستانه رقابت های جهانی و جهت گزینشی المپیک 2020 توکیو روی او بود، در یک حرکت احساسی و نسنجیده در حالی که از لحاظ روحی شرایط خوبی نداشتف پشت هالتر رفت و به نیت تمرین دست به وزنه شد. اما همین دست به وزنه شدن احساسی و اشتباه در زمان لیفت کردن وزنه 80 کیلوگرمی باعث شد برای مرتبه دوم کتف آسیب دیده سهراب مرادی تحت فشار شدید نهاده شده و از جای خود خارج گردد.

بیرون زدن کتف سهراب برای باردوم ضمن اینکه ضربه جبران ناپذیری را به تیم ملی وزنه برداری که مسابقات مهم جهانی را درپیش داشت وارد کرد، باعث شد که دیگر از همان موقع برای امید اول کاروان وزنه برداری پرونده حضور در رقابت های جهانی تایلند بسته گردد. زیرا رکوردار 96 کیلویی وزنه برداری جهان با آسیب دیدگی و مصدومیت شدیدی که برایش بوجود آمد، دیگر توانایی تمرین و رفتن زیر وزنه های سنگین برای رقابت در پیکارهای قهرمانی جهان در سال 2019 را نداشت.

بنابر شرایط ویژه و بحرانی که برای سهراب مرادی در آستانه مسابقات جهانی و رقابت های گزینشی المپیک بوجود آمد، مجموعه ورزش کشور دست به دست هم داد تا با حمایت ستاره وزنه برداری ایران و اعزام او برای مرتبه دوم به شهر هانوفر آلمان فضایی مناسب و استاندارد برای سلامتی و بازگشت دوباره قهرمان المپیک 2016 ریو روی تخته وزنه برداری فراهم گردد. آنالیز های حرفه ای پزشکی روی کتف آسیب دیده سهراب به شکلی بسیار پیشرفته و جدی با هماهنگی و حمایت مجموعه ورزش کشور شروع شد تا درنهایت تیم پزشکی که وظیفه درمان سهراب را برعهده داشتند برای درمان کتف مصدوم سهراب به نتیجه ای واحد برسند. نتیجه ای که در آن معین گردد آیا کتف سهراب برای درمان قطعی احتیاج به جراحی دارد یا بدون جراحی هم ترمیبم شده و ملی پوش کشورمان می تواند خودش را به مسابقات گزینشی المپیک برساند؟! همه راه ها آنالیز شد. حتی دکتر امینی پزشک ایرانی که در هانوفر بعد از ترمیم درددیسک کمر سهراب، مدعی شده بود که کتف او را نیز بدون جراحی می تواند درمان کند، بعد از اینکه درمان مرادی به او واگذار شد، به ایران آمد و در جلساتی که با رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، رییس کمیته ملی المپیک و رییس فدراسیون وزنه برداری داشت، به مسئولان ورزش کشور اطمینان خاطر داده بود که می تواند سهراب را در بهترین شرایط ممکن به المپیک 2020 توکیو برساند.

اما بعد از بازگشت دکتر امینی به هانوفر و شروع دور جدید پروسه درمانی سهراب مرادی برای درمان قطعی او و از دست نرفتن فرصت های طلایی سهراب برای حضور در المپیک توکیو، شرایط تقریبا نسبت به ادعاهای قبلی تغییر کرد. زیرا چند روز پیش سهراب مرادی در گفت و گو با ایران ورزشی صراحتا اظهار داشت برای اینکه کتفش به صورت قطعی و اساسی درمان گردد، بدون چون و چرا احتیاج به جراحی دارد. سهراب در این خصوص تاکید داشت:حقیقتش را بخواهید اگر می خواستم معمولی زندگی کنم می شد کتفم را جا بیاندازند و بدون احتیاج به جراحی درمان شوم. اما من با این کتف هنوز کار دارم. به همین دلیل چون باید هر طور شده در المپیک روی تخته بروم، بجز جراحی چاره دیگری ندارم. من اگر کتفم را جرای نکنم از اینکه دوباره وزنه سنگین روی دستم بلند کنم می ترسم. چون هر آن ممکن است در آن شرایط کتفم دوباره بیرون بزند. به همین دلیل برای اینکه خیالم از بابت وضعیت آسیب دیدگی کتفم راحت گردد باید آنرا جراحی کنم.

با این حساب و طبق آنچه که خود سهراب هم تایید نموده و تمایل دارد تا همان روش برای درمان دردش در آلمان طراحی و اجرا گردد، سهراب کتفش را به تیغ جراحان سپرد تا در نهایت بعد از انجام جراحی روی ناحیه آسیب دیده کتفش دوره نقاهت را سپری نموده و بدون ترس از بیرون زده دوباره کتفش روی تخته برگردد. ولی نکته جالب و البته تعجب برانگیز در این بین تکذیب کردن موضوع جراحی کتف سهراب توسط دکتر نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی کشورمان است! موضوعی که خود سهراب بر آن صحه گذاشته و تاییدش نموده را دکتر نوروزی سعی داشت بدلایل نامعلوم تکذیب کند! سهراب کتفش را در آلمان به تیغ جراحان سپرد، اما دکتر نوروزی ابتدا در گفت و گو با بعضی خبرگزاری های داخلی با تکذیب جراحی سهراب، موضوع اجرا شده را به زمان دیگری موکول می نماید و بعد از اینکه متوجه می شد که کتف سهراب در لمان جراحی شده موضعش را به سرعت تغییر می دهد! فارغ از این تایید و تکذیب های عجیب، باید صادقانه و بدون هیچ گونه سیاسی کاری در این خصوص اعتراف کرد که کتف سهراب با توجه به اینکه دوبار پیاپی آسیب جدی زیر وزنه دیده بود، قطعا احتیاج به جراحی داشت. حالا هم در آلمان او کتفش را به تیغ جراحان سپرده تا با استفاده از تکنولوژی روز جهان، بدون هیچ استرسی با توجه به انتخاب درست ترین جهت ممکن، مهیای ترمیم درد خود و بازگشت هرچه سریعتر روی تخته باشد. . سهراب مرادی روز گذشته در آلمان از ناحیه شانه تحت عمل جراحی موفقیت آمیز نهاده شد. پس از یک هفته و انجام مراحل درمانی با آنالیز دقیق وضعیت او در مورد برنامه توانبخشی دردستور کار قرار می گیرد. حال باید منتظر ماند و دید که بعد از انجام جراحی روی کتف آسیب دیده سهراب، ستاره وزنه برداری کشورمان چقدر زمان احتیاج دارد تا با کسب شرایط آرمانی دوباره دست به وزنه شده و برای کسب سهمیه المپیک 2020 در گزینشی های باقیمانده روی تخته برود.

5، 1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 60

به "کتف سهراب زیر تیغ رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتف سهراب زیر تیغ رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید