می خواستم تیر و کمان را برای همواره کنار بگذارم، در المپیک برای مدال می جنگم

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، کماندار کشورمان گفت: کسب سهمیه برای من کافی نیست و به دنبال مدال المپیک هستم.

می خواستم تیر و کمان را برای همواره کنار بگذارم، در المپیک برای مدال می جنگم

میلاد وزیری کماندار تیم ملی کشورمان پس از مسابقات آسیایی و کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو در گفت و گو با ، گفت: مسابقات قهرمانی آسیا بالاترین سطح مسابقات در آسیا است. مهد تیر و کمان جهان آسیا است و از آن جایی که بیشتر مربیان جهان آسیایی هستند، می توان گفت 70 درصد قهرمانان جهان آسیایی هستند و به همین دلیل مسابقات قهرمانی آسیا یکی از سخت ترین مسابقات بین الملی است. در مسابقات کسب سهمیه هم حساسیت بسیار بالا بود و حتی تیم هایی که ضعیف تر بودند با قدرت بیشتری در این مسابقات شرکت کردند که شرایط را برای تمام ورزشکاران سخت نموده بود.

وزیری درباره کسب سهمیه المپیک و برنامه خود برای حضور در این رقابت ها گفت: به توانایی هایم برای حضور دوباره در المپیک ایمان داشتم و باید این بار بتوانم نتیجه بگیرم، زیرا حضور صرف در المپیک هدف من نبوده و نیست. پیش از این هم در المپیک بودم و با خودم عهد کردم اگر یکبار دیگر به این مسابقات رسیدم، دست پر برگردم.

عضو تیم ملی ریکرو ایران گفت: می دانستم کسب سهمیه برایم دور از دسترس نیست و در 5، 6 سالی که از میادین دور بودم، تمریناتم را به صورت انفرادی پیگیری می کردم. شاید خیلی ها باور نداشتند که من بتوانم سهمیه بگیرم و می گفتند دوران ورزشی من تمام شده، اما بعضی ها مانند خانواده ام و صالحی امیری من را باور داشتند و از من حمایت کامل کردند. یکسال پیش تصمیم گرفته بودم برای همواره تیر و کمان را کنار بگذارم، اما صالحی امیری و قاسمی مشاور او اجازه ندادند این اتفاق بیفتد و هر کاری توانستند انجام دادند تا به هدفی که داشتیم برسیم و خدارا شکر رو سفید شدم.

او در واکنش به این که کمانداران ایرانی هیچ وقت نتوانستند از مرحله نخست المپیک صعود نمایند مطرح نمود: اگر باور به کسب مدال در المپیک نداشتم برای کسب سهمیه هم اقدام نمی کردم. صعود از مرحله اول من را راضی نمی نماید و فقط می خواهم در المپیک روی سکو بروم، اما نمی گردد گفت که امکانات نداریم و باید با همین شرایط پیش برویم، زیرا چنین رویه ای دیگر جواب نمی دهد و کشور های خیلی ضعیف تری مانند بوتان، نپال و مالزی که تا چند سال پیش در تیر و کمان هیچ اسم و رسمی نداشتند، با انجام یک برنامه ریزی خوب و سرمایه گذاری مناسب از ما پیشی گرفتند. باید این اتفاقات برای ما هم بیفتد تا بتوانیم با تیم های قدر جهان رقابت کنیم.

وزیری گفت: پتانسیل کمانداران ایرانی خیلی بالاتر از رقبای خارجی است، اما از نظر تجربه حضور در مسابقات بین المللی و تجهیزات خیلی از آن ها عقب تر هستیم و با کمی توجه می توانیم اتفاقات خوبی برای تیر و کمان ایران رقم بزنم.

کماندار کشورمان درباره شانس ایران برای کسب سهمیه تیمی المپیک در رقابت های جهانی آلمان و گفت: مسابقات جهانی آلمان آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک است و ما در هر 2 بخش بانوان و مردان شانس کسب سهمیه تیمی را داریم. به اعتقاد من شانس ما برای کسب سهمیه تیمی بانوان در این مسابقات بالا است، زیرا بانوان سال گذشته توانستند مقام چهارمی همین مسابقات را به دست بیاورند و اکنون این پتانسیل را دارند تا روی سکو بروند و سهمیه تیمی المپیک را کسب نمایند. در همین مسابقات تایلند بانوان ما عملکرد خوبی داشتند و در رده دوم قرار گرفتند؛ بنابراین این امیدواری وجود دارد که بتوانیم سهمیه های بیشتری برای المپیک بگیریم، اما تصمیم گیری درباره شرکت کردن یا نکردن ما در مسابقات جهانی آلمان برعهده فدراسیون است.

او در خاتمه اضافه نمود: از خانواده ام صالحی امیری و مشاور او قاسمی که در این مدت زحمات زیادی برای من کشیدند و فدراسیون که با تمام توان کوشش می نماید تا اتفاقات خوبی برای تیر و کمان ایران رقم بخورد، تشکر می کنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 276

به "می خواستم تیر و کمان را برای همواره کنار بگذارم، در المپیک برای مدال می جنگم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می خواستم تیر و کمان را برای همواره کنار بگذارم، در المپیک برای مدال می جنگم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید