وزیر کشور خطاب به فرمانداران: درباره کرونا به هیچ وجه آمارسازی نکنید

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، تهران (پانا) - فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا خطاب به فرمانداران گفت درباره کرونا به هیچ وجه آمارسازی نکنید، چراکه براساس آمارهای شما وزارت بهداشت تصمیم گیری می نماید.

وزیر کشور خطاب به فرمانداران: درباره کرونا به هیچ وجه آمارسازی نکنید

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در جلسه امروز قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا خطاب به فرمانداران گفت: موضوع سلامت، اولویت اول است. بنابراین از تمام ظرفیت ها برای مبارزه با کرونا بهره ببرید.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا تاکید نمود: از قوه قضاییه به خاطر همکاری دادستان ها برای حمایت از اعمال محدودیت ها تشکر می کنم.

وزیر کشور تاکید نمود: فرمانداران باید هر روز جلسه خاص این موضوع را داشته باشند و هماهنگی ها را انجام دهند. یک سیستم ارتباطی آماده می گردد که فرمانداران باید در آن شرایط و تصمیمات را اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: همچنین باید فرمانداران چک لیست داشته باشند و کارها را با دقت دنبال نمایند. تصریح می کنم، تجمعی نباید باشد، هیچ رودربایستی با هیچ دستگاه یا فردی نداشته باشید و اگر موردی بود که توان ممانعت ندارید، بگویید وزیر کشور دستور داده است.

وزیر کشور با تاکید براینکه هیچ وجه آمارسازی نباید داشته باشید، گفت:دکتر نمکی و وزارت بهداشت بر اساس آمارهای شما فرمانداران، تصمیم می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مناطق حاشیه ای و روستاها باید در اولویت باشد چرا که امکانات کم است و همه باید پای کار بیایند و نباید از روستاها غفلت کنیم، گفت: البته بحث روستاها برعهده بخشداران است و باید موضوع روستاها در اولویت باشد.

رحمانی فضلی تاکید نمود: مصوبات ستاد در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و دقیقاً مانند قانون است و به هیچ عنوان نباید از مصوبات ستاد سرپیچی گردد.بعضی گلایه داشتند که دستگاه های اجرایی مصوبات را رعایت نمی نمایند که این امر درست است، خود من به شخصه دیده ام که مسئولان دولتی برای افتتاحیه ها برنامه رفتند و مراسم برگزار کردند که این امر غلط است، مردم وقتی می بینند مسئولان رعایت نمی نمایند آنها هم نسبت به رعایت مصوبات ستاد بی خیال می شوند.

رحمانی فضلی گفت: چرا اعلام می گردد که بانک ها 90 درصد پروتکل ها را رعایت نموده اند؟ آلودگی به این ویروس از یکی دو درصد تخلف به وجود می آیند، باید به بانک ها دستورالعمل داده گردد و اگر تخلف کردند مانند واحدهای صنفی، بانک های متخلف هم پلمب گردد، می توان برای عملکرد بهتر بانک ها در این زمان به عنوان مثال ساعت کاری آنها را بیشتر کرد.

وزیر کشور همچنین تاکید نمود: ممنوعیت ورود اتباع بیگانه را در دستور کار داریم، کوشش می کنیم ورود اتباع کاهش پیدا کند، آنهایی که بدون مجوز هستند در اسرع وقت عودت داده شوند و آنهایی که قانونی هستند، می توانند مانند دیگر مردم کشور خدمات را بگیرند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 958

به "وزیر کشور خطاب به فرمانداران: درباره کرونا به هیچ وجه آمارسازی نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کشور خطاب به فرمانداران: درباره کرونا به هیچ وجه آمارسازی نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید