واجدین شرایط مسکن ملی به 800 هزار نفر رسیدند، اخذ مالیات از خانه های خالی میسر شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن که با حضور معاونان وی در حوزه های بخش مسکن و فعالان بخش صنعت ساخت وساز، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و بانک مسکن برگزار گردید، گفت: هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن با حضور اتحادیه ها، انجمن ها و فعالان بخش ساخت وساز و کسانی که در فراوری و عرضه مسکن نقش دارند اعم از فراوریکنندگان مصالح ساختمانی، برقی و مکانیکی در وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید.

واجدین شرایط مسکن ملی به 800 هزار نفر رسیدند، اخذ مالیات از خانه های خالی میسر شد

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

وزیر راه و شهرسازی هدف از تشکیل این جلسات را با حضور فعالان و دست اندرکاران صنعت ساخت وساز، هماهنگی و هم اندیشی همگانی برای فراوری مسکن و اجرای برنامه ها و سیاست های تدوین شده در حوزه مسکن مطرح نمود و اضافه کرد: شناسایی دقیق برنامه ها، اجرای آنها و رفع موانع بر سر راه اجرای برنامه ها در سال 99 از اهداف برگزاری جلسات شورای عالی مسکن است.

اسلامی با اشاره به اینکه شورای راهبری جهش فراوری مسکن به شکل ماهیانه برگزار می گردد، توضیح داد: پتانسیل ها و ظرفیت های گوناگون و انگیزه های فراوانی برای فراوری مسکن در کشور وجود دارد. در حال حاضر، متقاضیان واقعی مسکن در طرح اقدام ملی مسکن شناسایی شده اند. از حدود یک میلیون و 600 هزار نفری که در طرح اقدام ملی مسکن به شکل پیامکی و اینترنتی ثبت نام کردند، حدود 800 هزار نفر متقاضی واقعی وجود دارد.

عضو کابینه دولت دوازدهم شرح داد: در شهرهای گوناگون، متقاضیان واقعی شناسایی و اراضی مورداحتیاج به اجرای طرح اقدام ملی مسکن تخصیص یافته و بعضی از پروژه های این طرح در حال اجرا است.

وی از اجرای پروژه های بزرگتر با هماهنگی سازندگان و نقش آفرینان این طرح اطلاع داد و گفت: امید است با تشکیل این جلسات، هم فکری و هم اندیشی، سرعت بیشتری در اجرای پروژه ها اعمال گردد و به جامانده طرح هایی که شروع شده اند به اتمام رسیده و پروژه هایی که هنوز شروع نشده اند، شروع شوند.

اسلامی بر پایدارسازی جریان فراوری مسکن و نهضت خانه سازی در کشور تاکید نمود و اضافه کرد: در ستاد ملی کرونا رییس جمهوری تاکید نمودند تا تخفیف هایی برای فراوری مسکن اعمال گردد تا جذابیت ساخت و ساز و حضور در عرصه ساخت وساز مسکن افزایش پیدا کند و از این طریق بتوانیم فراوری و اشتغال بیشتری را در حوزه مسکن ببینیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم در مورد اجرایی شدن و بهره برداری از واحدهای مسکونی کارمندان دولت، موضوع تفاهم نامه وزارت راه وشهرسازی با وزارتخانه های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کار و تعاون و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و وزارت صمت، اعلام نمود: احداث بخشی از واحدهای مسکونی مربوط به 100 هزار واحد نیروهای مسلح شروع شده است. بیش از 14500 واحد مسکونی مسکن فرهنگیان نیز در همکاری با وزارت آموزش و پرورش نیز کلنگ زنی شد. در مورد تفاهم با وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی نیز منتظر هستیم تا هماهنگی نهایی برای فهرست متقاضیان با وزارت راه و شهرسازی انجام گردد و بتوانیم با اراضی که از سوی وزارت راه و شهرسازی برای آنها پیش بینی شده است و همکاری سازندگانی که خود آن وزارتخانه مشخص می نماید، کلنگ شروع واحدهای مسکونی تفاهم شده با آنها را به زمین بزنیم.

اسلامی در مورد سامانه جامع املاک و اسکان نیز گفت: این سامانه رونمایی شده است و در اختیار سازمان امور مالیاتی واقع شده است. سازمان امور مالیاتی باید اطلاعات مربوط را در این سامانه وارد نمایند. پیش تر اعلام می شد که در قانون ایجاد این سامانه به سازمان امور مالیاتی واگذار نشده است. به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی بر مبنای قانون، اقدام به راه اندازی این سامانه کرد و هفته گذشته نیز کمیسیون مالی دولت مصوبه بهره برداری از این سامانه و اخذ مالیات از خانه های خالی را توسط سازمان امور مالیاتی تصویب کرد.

وی اظهار امیدواری کرد تا با تصویب آن در دولت، مانع بر سر راه سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات از خانه های برداشته شده و دیگر اقداماتی که سازمان امور مالیاتی در مورد املاک و اسکان باید داشته باشد، انجام گردد.

اسلامی توضیح داد: آنچه در قانون تصویب شده این است که مازاد بر احتیاج هر نفر، واحدهای مسکونی مشمول مالیات می گردد و سازمان امور مالیاتی به وسیله این سامانه می تواند آنها را شناسایی و مبادرت به اخذ مالیات، کند.

وی توضیح داد: با مصوبه دولت موانع موجود بر سر راه اخذ مالیات از خانه های خالی رفع می گردد.

منبع: ایلنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 630

به "واجدین شرایط مسکن ملی به 800 هزار نفر رسیدند، اخذ مالیات از خانه های خالی میسر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واجدین شرایط مسکن ملی به 800 هزار نفر رسیدند، اخذ مالیات از خانه های خالی میسر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید