هشدار کلینتون: خروج کامل آمریکا از افغانستان عواقب جدی دارد، احتمال سقوط دولت افغانستان

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه اسبق آمریکا درباره عواقب جدی ناشی از فشار جو بایدن برای خروج کامل نیروهای کشورش از افغانستان هشدار داد و گفت ایالات متحده باید خود را برای دو پیامد عظیم در آینده ای نه چندان دور از جمله سقوط احتمالی دولت افغانستان و تصرف این کشور توسط طالبان آماده کند.

هشدار کلینتون: خروج کامل آمریکا از افغانستان عواقب جدی دارد، احتمال سقوط دولت افغانستان

به گزارش ایرنا، کلینتون دوشنبه شب در مصاحبه با شبکه سی ان ان تصمیم بایدن رییس جمهوری امریکا برای خروج نیروهای نظامی از افغانستان را یک تصمیم بسیار سخت و مشکل ساز توصیف کردو افزود که من می ترسم با موجی بزرگ از پناهندگان روبرو شویم.

وی گفت: من می ترسم یک خروج بزرگ پناهندگان در افغانستان رخ دهد و فعالیت های گروه های تروریستی جهانی به ویژه القاعده و دولت اسلامی داعش از سرگرفته گردد.

سخنان کلینتون در حالی مطرح می گردد که آستین اسکات میلر فرمانده مأموریت پشتیبانی آمریکا در افغانستان به خبرنگاران گفت که ایالات متحده و ناتو شروع به خارج کردن نیروهای خود از تعدادی پایگاه در افغانستان نموده اند و در نهایت ارتش همه پایگاه های خود را به نیروهای افغان تحویل خواهد داد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو پیش از این برنامه ناتو برای شروع عقب نشینی نیروها از افغانستان تا اول ماه مه (11 اردیبهشت) را اعلام نموده بود و اضافه نمود که ناتو میخواهد عقب نشینی را طی چند ماه کامل کند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1293

به "هشدار کلینتون: خروج کامل آمریکا از افغانستان عواقب جدی دارد، احتمال سقوط دولت افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کلینتون: خروج کامل آمریکا از افغانستان عواقب جدی دارد، احتمال سقوط دولت افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید