هزینه های سنگین بیماری ها و حوادث شغلی برای کشور

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برای ارائه بهتر خدمات سلامت شغلی به پیاده­ سازی الگوی آموزش و اقدامات مهندسی نیازمندیم.

هزینه های سنگین بیماری ها و حوادث شغلی برای کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، کمال حیدری گفت: آمار ابتلا به بیماری ها و حوادث شغلی قابل توجه است و هزینه های سنگینی را برای کشور ایجاد می­ کند. برای ارائه بهتر خدمات سلامت شغلی به پیاده­ سازی الگوی آموزش، اقدامات مهندسی، الزامات قانونی و آمادگی در شرایط اضطراری و بحران احتیاجمندیم.

برای پیشگیری از لطمات جبران ناپذیر این بیماری­ ها احتیاج به برنامه­ ریزی جدی و همکاری بین­ بخشی وزارت بهداشت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت توجه به نیروی کار به عنوان محور اصلی توسعه کشور، امیدواری است با برنامه­ ریزی جدی در زمینه سلامت شغلی، ایجاد زیرساخت­ های لازم و با کوشش های مستمر جامعه بهداشت حرفه­ ای از بیماری­ ها، حوادث شغلی و از کار افتادگی­ های پیش از موعد پیشگیری گردد.

او گفت: توجه هر چه بیشتر به شاغلان کارگاه­ های کوچک و خویش فرما که بخش بزرگی از شاغلان کشور را تشکیل می­ دهند، باید از اولویت­ های اقدامات بهداشت حرفه­ ای باشد و خدمات سلامت شغلی به این شاغلان ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1717

به "هزینه های سنگین بیماری ها و حوادث شغلی برای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سنگین بیماری ها و حوادث شغلی برای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید