بازگشت دانشمندان از سفر آزمایشی ماه نورد ناسا

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، گروهی از دانشمندان و فضانوردانی که مشغول آزمایش ماه نورد ناسا در صحرای آریزونا بودند، به مأموریت دو هفته ای خود سرانجام دادند.

بازگشت دانشمندان از سفر آزمایشی ماه نورد ناسا

فضانوردان، دانشمندان و مهندسان پس از سپری کردن دو هفته در منطقه ای موسوم به Point Lava Flow در صحرای آریزونا، در حال بازگشت هستند. آن ها در این سفر دو هفته ای، سخت افزارها و عملیات مورد نظر برای مأموریت های ماه را آزمایش نموده اند.

هدف اصلی کار این گروه پژوهشی موسوم به گروه تحقیقات و مطالعات فناوری صحرا یا موش های صحرا(Desert RATS)، آزمایش ماه نوردی است که برای یاری کردن به اکتشافات فضانوردان روی ماه و مریخ برنامه ریزی می گردد. تجربیات این سفر یاری خواهد نمود تا در مأموریت های آرتمیس(Artemis)، گامی دیگر به سطح ماه نزدیک شویم.

ناسا میخواهد مأموریت آرتمیس1 (Artemis I) را در کمتر از یک ماه آینده به فضا پرتاب کند. این مأموریت، بخشی از برنامه بازگرداندن آمریکایی ها به ماه و اکتشاف بیشتر در فضا است. این مأموریت، نخستین بازگشت انسان به ماه را در پنج دهه پس از مأموریت آپولو(Apollo) رقم خواهد زد.

گروه موش های صحرا و شرکای ناسا مانند سازمان زمین شناسی آمریکا(USGS)، کمی بیش از دو هفته است که عملیات این ماه نورد را در صحرای آریزونا تمرین نموده اند. این مأموریت آموزشی در درجه نخست، بر انجام دادن عملیات ماه نورد تحت فشار و بهبود فناوری کنونی آن متمرکز است. کارشناسان ناسا می گویند که این مهارت ها، عناصر کلیدی مأموریت های آینده آرتمیس هستند.

ماه نوردی که در حال حاضر مراحل آزمایش را پشت سر می گذارد، بیش از یک دهه پیش ساخته شده است و دانشمندان اکنون در حال کار کردن برای بهبود فناوری کنونی هستند.

باربارا جانویکو(Barbara Janoiko)، مدیر مأموریت موش صحرا گفت: ما کار خود را با آزمایش روی زمین شروع می کنیم. سپس، آزمایش روی ماه را انجام می دهیم و نهایتا از ماه به عنوان پله ای برای رسیدن به مریخ استفاده می کنیم.

اعضای گروه موش های صحرا با زندگی و کار کردن در ماه نورد، در حال شبیه سازی مأموریت های ماه در صحرا هستند. طی روند این تمرین ها، ناسا به جمع آوری داده هایی در خصوص طراحی ماه نورد، پیکربندی کابین، حالت های رانندگی، محدودیت های جدول زمانی و عملیات از دست رفته برای پشتیبانی از مفاهیم طراحی بالقوه برای ماه نوردهای آینده می پردازند.

جانویکو ادامه داد: ما با روش خود، در مشخص چگونگی کاوش در سطح ماه و مریخ به عنوان بخشی از مأموریت آرتمیس مشارکت می کنیم.

ماه نورد، چندین کارکرد دارد که به فضانوردان امکان می دهند تا در زمین های ناهموار رانندگی نمایند و به کاوش در بخش هایی از ماه بپردازند که پیشتر آنالیز نشده اند.

ناسا انتظار دارد از چنین ماه نوردهایی در مأموریت آرتمیس3(Artemis III) که انتظار می رود در سال 2025 انجام گردد، استفاده کند. هدف این مأموریت، قرار دادن نخستین زن و نخستین شخص رنگین پوست در ماه است.

منبع: ناسا جانسون

خبرنگاران علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1808

به "بازگشت دانشمندان از سفر آزمایشی ماه نورد ناسا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازگشت دانشمندان از سفر آزمایشی ماه نورد ناسا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت دانشمندان از سفر آزمایشی ماه نورد ناسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید