8 علت برای آموختن زبان اسپانیایی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، زبان اسپانیایی (español)، زبانی است از خانواده زبان های رومی که خود زیرمجموعه ای از زبان های هند واروپایی به شمار میرود. دوران اوج درخشش این زبان، زمان استعمار اسپانیایی در سطح دنیا بوده است، اما اسپانیول همچنان زبان قدرتمندی است و دلایل متعددی برای آموختن آن وجود دارد که در ادامه، به 7 مورد از آن ها اشاره می کنیم.

8 علت برای آموختن زبان اسپانیایی

1. گستردگی و مقدار گویش ور

بعد از زبان چینی ماندرین و زبان انگلیسی، اسپانیول بیش ترین تعداد گویش ور در دنیا را دارد. بیش تر از 400 میلیون نفر در دنیا به این زبان تکلم می نمایند و زبان مادریشان اسپانیایی است. این زبان بعلاوه، زبان رسمی 20 کشور دنیا است که علاوه بر اسپانیا، کشورهای آرژانتین، بولیوی، کوبا، شیلی، مکزیک و بسیاری دیگر را نیز شامل می گردد. بعلاوه، در ایالات متحده، به علت وجود اقلیت بزرگی از مردمان لاتین تبار، اسپانیایی بعد از انگلیسی بیش ترین تعداد گویش ور را داراست. در تصور زیر، نقاط قرمز رنگ نشان گر کشورهایی است که زبان رسمی شان اسپانیول است و نقاط آبی رنگ، کشور هایی را نشان می دهد که این زبان، یکی از زبان های رسمی محسوب می گردد.

2. موقعیت های شغلی

دانستن یک زبان خارجی همواره نقطه قوتی در رزومه کاری افراد محسوب می گردد. تحقیقات اخیر نشان داده اند که کارمندانی که به زبان دیگری تسلط دارند، کارمندان ارزشمند تری به شمار می آیند و احتمال استخدام آن ها بیش تر است. از آن گذشته، اگر شرکتی که درآن کار می کنید با کشورهای لاتین و هیسپانیک روابط تجاری داشته باشد، موضوع فوق تشدید شده و این زبان بسیار مفید خواهد بود. از سوی دیگر، شاید دوست داشته باشید در کشور دیگری به فعالیت بپردازید. خب، دانستن زبان مذکور درهای 20 کشور دنیا را به روی شما خواهد گگردد که می توان در آن ها زندگی کرد و به کار و فعالیت های تجاری پرداخت.

3. تاریخ و فرهنگ

اسپانیا یکی از بزرگترین و قدرتمند ترین امپراتوری ها، یا به عبارت دیگر، استعمارگران دنیا بوده است. قبل از آن نیز، بخش بزرگی از این کشور تحت تسلط مسلمانان و امپراتوری اسلامی قرار داشت. تمامی این موارد موجب شده که این کشور، فرهنگی غنی و تاریخی پرشکوه داشته باشد که تسلط به این زبان، دروازه های این تمدن بزرگ را به رویتان خواهد گگردد. اگر از خود کشور اسپانیا نیز صرف نظر کنیم و عرض اقیانوس اطلس را بپیماییم، به قاره آمریکا می رسیم که کشور های جنوب و مرکز آن نیز در این عرصه چیزی از اسپانیا کم ندارند! از هرچه که بگذریم، در نهایت این کاشفین اسپانیایی بودند که آمریکا را کشف کردند!

مقالات مرتبط:

8 علت برای آموختن زبان ایتالیایی

8 علت برای آموختن زبان فرانسه

8 علت برای آموختن زبان پرتغالی

4. مقاصد گردشگری

قصر بزرگ الحمرا در جنوب اسپانیا، شهرهای گرانادا، سویل، بارسلون، مادرید و البته سواحل زیبای این کشور همه و همه تنها گوشه ای از جاذبه های گردشگری این کشور به حساب می آیند. بعلاوه این کشور در مقایسه با همسایگان اروپایی خود نسبتا مقرون به صرفه است که آن را برای جهانگرد ها و گردشگران به گزینه ای ایده آل تبدیل می نماید. طبیعت زیبای آمریکای جنوبی و تاریخ و فرهنگ های گوناگون آن ، هرساله بسیاری از علاقه مندان را به تماشا خود دعوت می نماید. البته از آمریکای مرکزی و کوبا و جزایری مانند پورتو ریکو نیز نباید غافل شد که هوش از سر همگان برده اند.

5. ادبیات

سروانتس، گابریل گارسیا مارکز، لورکا و پابلو نرودا تنها بعضی از گوهر های ادبیات دنیا هستند که آثار خود را به زبان اسپانیول نگاشته اند. ادبیات اسپانیایی زبان، سرشار از شاهکارهای ادبی است که مطالعه آن ها به زبان اصلی، لذتی شگرف خواهد داشت و فهم موضوع، زیبایی های ادبی و درک فرهنگ آن زبان و کشور را تسهیل خواهد کرد.

6. موسیقی

سبک های متنوع و مجذوب کننده موسیقی لاتین، روز به روز مخاطبین بیشتری را به خود جذب می نمایند و بیشتر این آثار به زبان اسپانیایی و چندی از آن ها به زبان پرتغالی خوانده می شوند که تسلط به این زبان ها فهم ترانه ها و البته فرهنگ غالب جوامع اسپانیولی زبان را تسهیل می نماید. بعلاوه، به عقیده ما در خبرنگاران، سبک فلامنکو شایان توجه بیشتری است! این سبک موسیقی که به شدت از موسیقی شرقی تاثیر پذیرفته است، امروزه صحنه های دنیای را فتح نموده و عاشقان بی شماری دارد.

7. پلی به دیگر زبان های رومی

در مقدمه مقاله اشاره کردیم که اسپانیایی از خانواده زبان های رومی است که از لاتین مشتق شده است. به عبارت دیگر، می توان با یادگیری یکی از آن ها، فرایند یادگیری بقیه را راحت تر کرد و سرعت بخشید. واژگان اسپانیایی بسیار شبیه با واژگان زبان پرتغالی هستند و دستور زبان آن نیز، قرابت عجیبی با زبان ایتالیایی دارد. گرچه زبان فرانسوی قدری فرق دارد، اما همچنان جزو همان خانواده محسوب می گردد و آنچه در بالا به آن اشاره کردیم، در خصوص این زبان نیز صدق می نماید.

تهیه شده درخبرنگاران

منبع: کجارو
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1581

به "8 علت برای آموختن زبان اسپانیایی" امتیاز دهید

1 کاربر به "8 علت برای آموختن زبان اسپانیایی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 علت برای آموختن زبان اسپانیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید