فهرست بهترین شهر های توریستی مکزیک

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، 1. کانکون، یکی از شهرهای توریستی محبوب مکزیک

سواحل زیبای خلیج مکزیک شامل مقاصد تفریحی بسیاری از جمله کانکون، پلایا دِل کارمن و جزیره کوزومِل است که مجموعا آن ها را مایان ریوریا می نامند. این منطقه خارق العاده در حاشیه شبه جزیره یوتاکان سالانه 5 میلیون گردشگر را جذب می نماید. این منطقه جاذبه های گردشگری فراوانی از جمله شنای دلفین ها و ماهی های برقی، قایق سواری در میان صخره ها و ماهی های ناحیه گرمسیری دارد. همچنین امکان غواصی در بزرگترین موزه زیر آب دنیا، که مجموعه ای دیدنی و جذاب از مجسمه های غرق در اعماق آب تا عمق 8 متری است، وجود دارد. در این منطقه با شهرهای باستانی چیچن ایتزا (Chichen Itza) و تولوم (Tulum) فاصله چندانی ندارید.

فهرست بهترین شهر های توریستی مکزیک

با تور نوروز مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

2. شهر مکزیکوسیتی، مرکز تاریخی مکزیک

مکزیکوسیتی نه تنها پایتخت این کشور، بلکه یکی از شهرهای توریستی محبوب مکزیک نیز است. جاذبه های گردشگری بسیاری از موزه ها و گالری های هنری تا منطقه تاریخی در این شهر وجود دارند. این محدوده که در لیست آثار تاریخی یونسکو واقع شده است، شامل بیش از 1400 ساختمان مربوط به دوران استعماری، از قرن 16 تا 19 میلادی است. در این شهر بیشتر جاذبه های گردشگری مکزیک را خواهید دید. بسیاری از آن ها با فاصله کمی از میدان قانون اساسی (Plaza de la Constitución)، میدان اصلی شهر، قرار دارند. از جمله کاخ ملی (National Palace)، کلیسای جامع متروپولیتن (Metropolitan Cathedral) و معبد مایار (Templo Mayor) با آثار به جامانده از قوم آزتک. همچنین، کوه های آتشفشانی عظیم با بیش از 5000 متر ارتفاع خارج از مکزیکوسیتی قرار دارند. اگرجزو افراد ماجراجو هستید و به دنبال کشف مناظر جدید، رفتن به این کوه ها که به شهر های Popocatépetl و Iztaccíhuatlمشرف اند، قسمت خوبی از سفرتان خواهد بود.

3. شهر پورتو والارتا (Puerto Vallarta)

یکی از مقاصد گردشگری پر هوادار مکزیک، پورتور والارتا در ساحل اقیانوس آرام است. در سال 1960، نخبگان اجتماعی آمریکای شمالی از این شهر به عنوان زمین بازی استفاده می کردند. امروزه به مکانی برای خانه های دوم با آب وهوای آفتابی و گرم تبدیل شده است. بسیاری از قسمت های شهر از توسعه مدرن در امان مانده و ودست نخورده باقی مانده است. امروزه این شهر محل لنگر انداختن کشتی های تفریحی است. مسافران مسن این کشتی ها می توانند از تماشای شنای دلفین ها لذت ببرند. اما برای مسافران جوانی که به دنبال کارهای مهیج اند، فعالیت های گوناگونی مانند پاراگلایدر و جت اسکی وجود دارد. به علاوه، کسانی که به دنبال تعطیلات آرام تری هستند، می توانند به مکان هایی برای خرید وسایل و ابزار هنری و صنایع دستی سر بزنند یا از قدم زدن در کنار سواحل شنی زیبای شهر لذت ببرند.

4. شهر گواناجواتو (Guanajuato)، شهر محبوب توریستی

یکی دیگر از شهرهای توریستی مکزیک گواناجواتو است. این شهر به دلیل وجود بناهای قدیمی دوران استعمار، راه های مارپیچ و کوچه های باریکش در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است. یکی از تجربه های لذت بخش در این شهر بازدید از مکان های مختلف آن از جمله میدان اصلی شهر، باغ اتحادیه (Jardin de la Union)، با معماری قدیمی و باشکوهش است. در این میدان می توانید کلیسای قدیمی زیبای سان دیگو (San Diego)، تئاتر سلطنتی Juárez، دیدن کنید. همچنین لذت قهوه خوردن در کافه های این منطقه و غذا خوردن در رستوران هایش که در کنار فواره ها و بسترهای گل و چمن، قرار گرفته اند را از دست ندهید.. پس از آن به سمت خیابان های زیرزمینی شهر بروید. این خیابان ها شبکه ای از تونل هاست که محل گذر رودخانه بوده اند، اما امروزه به عنوان خیابان یا پیاده رو برای کسانی که عجله دارند به مقصد برسند، استفادمی گردد. گواناجواتو که به عنوان یک شهر هنری شناخته می گردد، پر از گالری های خوب و موزه های جالب است. جذاب ترین آن ها، موزه کیشوت (Quixote) است. دن کیشوت نامی آشنا برای همه ماست. در این موزه آثار نویسنده اسپانیایی میگوئل د سروانتس (Miguel de Cervantes)، نویسنده کتاب دن کیشوت به نمایش گذاشته شده است. همچنین این شهر به افتخار این نویسنده، میزبان مهمترین جشنواره آمریکای لاتین جشنواره بین المللی سروانتینو (International Cervantino Festival) است. اگر به جاذبه های این شهر علاقمند شدید، نمایشگاه معروف مومیایی های شهر را از دست ندهید. جالب است بدانید در اواسط قرن نوزدهم به دلیل شیوع وبا، بسیاری از مردم شهر جان خود را از دست داده و جنازه های آن ها به طور طبیعی به مومیایی تبدیل شده است.

5. جزیره کوزومل (Isla Cozumel)

کوزومل جزیره ای در پلایا دِل کارمِن (Playa del Carmen) و یکی از بهترین شهرهای توریستی مکزیک و مقاصد غواصی درنیمکره غربی جهان است. هیچ کجای جهان چنین زیبایی طبیعی، آب های شفاف کریستالی و زندگی دریایی متنوع را به راحتی نمی توانید پیدا کنید. اگرچه غواصی و کایاک سواری از فعالیت های اصلی به شمار می فرایند، جاذبه های گردشگری دیگری نیز در این جزیره وجود دارند. ازجمله سواحل شنی، پارک های طبیعی که از تحولات در امان مانده و دست نخورده باقی مانده اند. هچنین مناظر باشکوه و دیدنی منتظر شما هستند تا با قدم زدن در جزیره کشف شان کنید.

6. شهر گوادالاجارا (Guadalajara)

دومین شهر بزرگ مکزیک پس از مکزیو ستی گوادالاجارا است؛ که توانسته میراث منحصربه فرد دوران استعمار و بومی های Tapatíos را به خوبی حفظ کند. این شهر به دلیل خیابان های وسیع، پارک های تماشایی و ساختمان های قدیمی دیدنی اش مشهور است. ساختمان های این شهر که مربوط به دوران استعمار مکزیک هستند، به دلیل خصوصیات اروپایی شان همواره مورد توجه بوده اند. گوادالاجارا کانون فرهنگ سنتی مکزیک است؛ از موسیقی ماریاچی، تا چاروداس های (Charreadas) جذاب همه در این شهر اند. ماریاچی نوعی گروه موسیقی سنتی مکزیک است که نوع لباس و موسیقی شان در جهان مشهور است. درواقع این گروه معرف فرهنگ و موسیقی مکزیک اند. این موسیقی را در مناسبت های مختلف از جمله روز مادر، تولد ها و جشن های دیگر می نوازند. چارادوس نیز نوعی مسابقه اسب سواری است که همراه با جشن، پایکوبی و آواز است و در آن می توانید غذاهای خوش مزه مکزیکی را امتحان کنید. این شهر، مکانی مناسب برا پیاده روی است. مرکز قدیمی شهر دارای 4 میدان اصلی است که با یکدیگر تشکیل یک صلیب داده اند. بهترین میدان، سلاح (Plaza de Armas) است که اطراف آن بناهای دیدنی چون کاخ دولت (Palacio de Gobiern) از قرن 17 میلادی و کلیسای جامع گوادالاجارا (Catedral de Guadalajara) قرار دارند.

7. مریدا (Mérida)، شهر سفید یوتاکان

مریدا پایتخت یوتاکان یکی از بهترین شهرهای مربوط به دوران استعمار مکزیک است. مریدا که در سال 1542 توسط اسپانیایی ها ساخته شده، ساختار خیابان بندی شبکه ای دارد که یافتن پارک های دیدنی و ساختمان ها قدیمی اش را آسان می نماید. تاثیرات اروپایی ها همه جای شهر است، مخصوصا در میدان های قدیمی شهر؛ جایی که شواهد معماری فرانسوی هنوز قابل مشاهده است. همچنین ساکنین این شهر به پوشیدن لباس سفید علاقه خاصی دارند. به این شهر فوق العاده تمیز لقب شهر سفید (Ciudad Blanca) داده اند.

8. اُکسالا (Oaxaca)، محلی برای حس کردن مکزیک واقعی

اکسالا یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی مکزیک است. این شهر ترکیب جالبی از عناصر بومی هندی و اسپانیایی است که تا حد زیادی از تحولات مدرن در امان مانده است. در نتیجه به عنوان سایت میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است. اکسالا مرکز شهر سنتی و معماری قدیمی دارد. همچنین این محل برگزاری مراسم و فستیوال های گوناگون است. از جمله گولاگوتزا (Guelaguetza)، جشنواره بومی که هر سال در ماه ژوئیه برگزار می گردد. در این جشنواره می توانید از پایکوبی های سنتی، لباس و موسیقی محلی لذت ببرید؛ غذای محلی بخورید و صنایع دستی زیبای این شهر را بخرید.

9. مورلیا تاریخی(Historic Morelia)

رفتن به جواهر شهرهای توریستی مکزیک را از قلم نیاندازید. هسته مرکزی مورلیا به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. زیرا ساختار تاریخی شهر که مربوط به قرن 16 میلادی است بدون تغییر باقی مانده است. همچنین بیش از 200 بنای قدیمی با قدمت 100 ساله در این شهر وجود دارد. یکی از مکان های دیدنی مورلیا میدان سلاح (Plaza de Armas)، با بیش از 500 سال قدمت است. در این میدان علاوه بر کافه ها، رستوران ها و مراکز خرید می توانید از مجسمه قهرمانان انقلابی، باغ های سرسبز و چشمه های زیبای آن دیدن کنید. از دیگر بناهای تاریخی این شهر کلیسای جامع مورلیاست. این کلیسا که بیش از 100 سال پیش از سنگ های محلی ساخته شده، همچنان بر فراز آسمان مورلیا پابرجاست. حال که تا اینجا آمده اید، کانال آب مورلیا را از قلم نیاندازید. این کانال در قرن 18 میلادی از سنگ های محلی ساخته شده و سال ها به عنوان منبع اصلی آب آشامیدنی شهر استفاده می شده است. پیشنهاد می کنم اگر دیدن بیش از 250 قوس در کنار هم برای تان جالب است، حتما از آن دیدن کنید.

10. شهر ایزامال (Izamal)، شهر زرد مکزیک

این شهر یک ویژگی منحصر به فرد دارد که می تواند برای همواره در خاطرتان باقی بماند. نام مستعار ایزامال شهر زرد است. چرا که همه ساختمان های این شهر به رنگ زرد هستند. اگر ساختمان های زردش توجه شما را جلب نکند، بقایای شهر باستانی مایاها در مرکز شهر حتما برای تان جذاب خواهد بود.

منبع: دالاهو
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 349

به "فهرست بهترین شهر های توریستی مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست بهترین شهر های توریستی مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید