حضور 142 فیلم از ایران و دنیا در جشنواره رشد 49

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی آموزشی و تربیتی رشد از 24 آبان تا اول آذر ابتدا در تهران بزرگ و دیگر شهرستان های استان و سپس از 2 آذر تا 18 اردیبهشت 1398 در سایر استان ها توسط دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

حضور 142 فیلم از ایران و دنیا در جشنواره رشد 49

دبیرخانه چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، اسامی 85 اثر ایرانی درکنار 57 فیلم از 25 کشور دنیا را به عنوان منتخب هیئت های انتخاب این دوره در بخش های پویانمایی، مستندهای علمی و آموزشی، مستند، داستانی کوتاه، داستانی بلنـد، بخش جنبی (منتخب جشنواره فیلم های آموزشی آلمان) و همچنین آثار ساخته شده توسط معلمان و دانش آموزان فیلمساز خاطرنشان کرد.

به گزارش ایسنا، وحید گلستان - دبیر جشنواره - با اشاره به انتخاب این آثار از بین بیش از 2600 فیلم ارائه شده، یادآورشد: اسامی فیلم ها از حدود ده روز پیش تقریبا نهایی شده بودند و اینک همزمان با شروع ماه ربیع الاول اعلام می شوند. در این مدت کار ترجمه، زیرنویس و دوبله فیلم های خارجی به سرعت انجام شد تا مسئله ای از بابت آماده سازی فیلم ها نداشته باشیم.

گلستان درباره فضای عمومی فیلم های جشنواره رشد سال جاری گفت: با وجود همه دشواری های تحمیل شده به کشور - که جشنواره هم از آسیب های آن در امان نبود- ماموریت داشتیم جشنواره رشد سال جاری را با حداکثر انطباق با برنامه درسی ملی برگزارکنیم؛ لذا فرایند انتخاب ضمن توجه به تناسب فیلم ها با اقتضای سنی مخاطبان و طراحی آموزشی پیوست شده، که امری تازه در این دوره محسوب می گردد، با اعمال حساسیت نسبت به کیفیت هنری و آموزشی فیلم ها اجرا شده است.

او اضافه نمود: حالا که انتخاب های نهایی را می بینم، به نظرم فیلم های جشنواره رشد، سال جاری پیوند خوبی بین دانش آموزان با فیلم آموزشی ایجاد خواهد شد و یک فرصت یادگیری اثربخش را داریم.

به گزارش دبیرخانه جشنواره چهل و نهم رشد، سال جاری فیلم های تحسین شده ای در این رویدادحضور دارند از جمله در بخش پویا نمایی: زری، زری، کاکل زری (مهین جواهریان)، سیم ششم (بهرام عظیمی)، آخرین سفر (هریستینا بلوسووا - ازبکستان)، 400 مایل بر ساعت (کار گروهی - فرانسه)؛ در بخش مستندهای علمی و آموزشی: جای خالی دوست (محمدعلی طالبی)، حافظ و گوته (فرشاد فرشته حکمت)، اقیانوس شما چقدر آبی است؟ (جو پیشوتا - آمریکا)، هوشیاری چیست؟ (دایانا گرادیناری - انگلستان)؛ و در بخش فیلم های کوتاه داستانی: سور بز (سعید زمانیان)، شمشیر چوبی (سوسن سلامت - بهزاد علوی)، کاپیتان کینسیس (کارلوس خوفره - اسپانیا)، مرا غافلگیر کن! (سیمون موک - اطریش) و ...

اسامی کامل فیلم های منتخب جشنواره متعاقباً توسط این دبیرخانه به اطلاع خواهد رسید و در سایت رسمی جشنواره قرارخواهد گرفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 219

به "حضور 142 فیلم از ایران و دنیا در جشنواره رشد 49" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 142 فیلم از ایران و دنیا در جشنواره رشد 49"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید