نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آیین نامه نحوه برگزاری امتحانات این دانشگاه با توجه به شیوع دوباره کرونا در شورای عالی آموزشی دانشگاه به تصویب رسید.

نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدرضا صبری، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اعلام معاونت آموزشی وزارت بهداشت درباره نحوه برگزاری امتحانات گفت: هم زمان بعضی نگرانی های موجود از قبیل افزایش تعداد مبتلایان به بیماری COVID-19، قرمز شدن مجدد تعدادی از استان ها که از این شرایط خارج شده بودند، شرایط آب و هوایی گرم بعضی دیگر از استان ها و ...، با تمرکز بر برنامه ریزی برای حفظ سلامت فراگیران، نظرات کلان مناطق آمایشی به معاونت آموزشی وزارت بهداشت منعکس شد.

صبری اضافه نمود: در نهایت معاونت آموزشی وزارت بهداشت در بخشنامه صادره در تاریخ 26 خردادماه امسال دانشگاه ها را مخیل کرد که بر اساس شرایط مناطق از نظر گسترش بیماری COVID-19 و زیرساخت های موجود و ...، از آزمون های حضوری (با رعایت پروتکل های بهداشتی) یا از بستر مجازی یا آنلاین (با رعایت ضوابط حفظ کیفیت و امنیت آزمونها) برای برگزاری آزمون ها استفاده نمایند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: در این راستا در مورد دانشجویانی که مبتلا به بیماری های خاص هستند و یا تمایل به حضور ندارند، نیز تصمیم گرفته شد که امکان حذف درس یا ترم برای آن ها میسر گردد، تا از بروز هرگونه مشکل برای آنان جلوگیری به عمل آید.

وی اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز بر برگزاری آزمون ها به صورت حضوری به عنوان اولویت و انتخاب اول تأکید داشت، اما تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون ها به صورت غیرحضوری را نیز پیش بینی نموده و نسبت به ایجاد زیرساخت ها، تدوین دستورالعمل و شیوه نامه برگزاری آزمون مجازی برای بکارگیری در شرایط بحران اقدام تا در صورت احتیاج و ضرورت استفاده از بستر های مجازی برای برگزای آزمون ها اقدام نموده است.

همچنین براساس مصوبه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موارد ذیل برای دانشجویان و مسئولان این دانشگاه لازم الاجرا است:

1. کلیه دروس تئوری دانشجویان مقاطع عمومی بصورت مجازی و آنلاین برگزار گردد.

2. آزمون های دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری تخصصی Ph.D با توجه به نظر گروه و دانشکده می تواند بصورت آنلاین یا مجازی برگزار گردد و در صورت محدود بودن تعداد دانشجویان بصورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی قابل انجام است.

3. درخصوص دستیاران پزشکی آزمون ارتقاء حذف و دستیاران بر اساس عملکرد تحصیلی ارتقا می یابند.

4. دانشجویان بالینی رشته پزشکی که در بخش های بالینی دوره های آموزشی خود را می گذرانند طبق برنامه روتین و با رعایت پروتکل های بهداشتی آزمون ها گرفته گردد (بعد از هر ماه یا دوماه با توجه به روتیشن ها).

5. برای دانشجویان دوره کارآموزی، کارورزی یا دارای دروس عملی آزمایشگاهی آزمون ها بصورت حضوری انجام می پذیرد (برای آن دسته از کارآموزانی که دروس تئوری ندارند و احتیاج به برگزاری آزمون ندارند آزمونی برگزار نمی گردد و فعالیت بالینی و آزمایشگاهی آن ها ملاک عمل قرار خواهد گرفت). در مورد ارزیابی فعالیت های عملی نیز، آزمون با توافق استاد و دانشجو می تواند همزمان یا در یک بازه زمانی دو تا سه روزه انجام پذیرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: جزئیات نحوه اجرای آزمون ها مصوب شورای مشترک آموزشی و تحصیلات تکمیلی در ابتدای هفته آینده به همراه دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون ها توسط معاونت آموزشی دانشگاه به دانشکده ها ابلاغ، تا امکان برگزاری آزمون ها به نحو احسن میسر گردد.

وی گفت: تقویم آزمون های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا چهارشنبه چهارم تیر ماه سال 1399 توسط دانشکده ها معین و به کمیته اجرایی آزمون ها ارائه خواهد شد، تا پس از برنامه ریزی اجرایی و تأیید نهایی، مراتب به وسیله پیامک و اعلام در سایت هر دانشکده به اطلاع کلیه دانشجویان رسانده گردد.

صبری اضافه نمود: در این دستورالعمل نحوه اتصال و فرآیند آزمون معین و راه چاره های برطرف بروز مسائل فنی از قبیل قطعی برق و قطعی اینترنت و ... نیز پیش بینی و درج شده است. آن دسته از دانشجویانی که امکان اتصال به اینترنت یا دسترسی به رایانه را ندارند می توانند در مرکز آزمون های الکترونیک حضور یافته و بصورت آنلاین و همزمان با سایر دانشجویان در امتحانات شرکت نمایند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابراز امیدواری کرد: تجربه پیروزی در برگزاری آزمون های مجازی و آنلاین حاصل گردد تا در صورتیکه در ترم آینده همچنان درگیری کشور با بیماری COVID-19 ادامه یافت و عدم حضور در دانشگاه در نیمسال آینده نیز در دستور کار نهاده شد بتوان از آن، بعنوان یک تجربه پیروز از فرصت آموزش و آزمون های مجازی و آنلاین با کیفیت مطلوب استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 708

به "نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید