سهم 80 درصدی اپتومتریست ها در آنالیز مسائل بینایی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، اپتومتریست ها نقش عمده ای در تشخیص اختلالات بینایی دارند، به طوری که بیش از 80 درصد مسائل چشم می تواند توسط آن ها آنالیز گردد.

سهم 80 درصدی اپتومتریست ها در آنالیز مسائل بینایی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، انجمن علمی اپتومتری ایران به همت اساتید گروه های اپتومتری دانشگاه، روز چهارشنبه 16 مهر 99 همزمان با روز جهانی بینایی وبینار پیشگیری از آسیب های بینایی را با شرکت جمع زیادی از اپتومتریست های کشور برگزار نمود.

در این وبینار علمی، علی میرزاجانی رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران، گفت: در کشور ما مشابه دیگر کشور های در حال توسعه هنوز مهم ترین عامل آسیب های بینایی عدم دسترسی به عینک و جراحی به موقع آب مروارید است.

در ادامه، ابراهیم جعفرزاده پور دبیر بورد اپتومتری، به نقش اپتومتریست ها در عرصه سلامت چشم و بینایی اشاره نمود و اضافه نمود: بیش از 80 درصد مسائل بینایی و چشم می تواند توسط اپتومتریست ها آنالیز و با تجویز های مقتضی مرتفع گردد.

وی گفت: البته در ایران از همه قابلیت های اپتومتری استفاده نمی گردد.

عباس ریاضی عضو هیات علمی دانشگاه، در سخنانی با عنوان این مطلب که حدود 90 درصد آسیب های بینایی در کشور های در حال توسعه و فقیر رخ می دهد، تاکید نمود: طبق آمار های جهانی دو سوم آسیب های بینایی در کشور های فقیر مربوط به زنان و دختران است.

وی، ازدواج های فامیلی را معضلی جدی در ایجاد بیماری های ارثی چشم و اختلالات بینایی دانست.

در ادامه، ناصرصادقپور رئیس کمیته پیشگیری از نابینایی، نقش سمن ها و سازمان های مردم نهاد را در پیشگیری از نابینایی در کشور بسیار مهم دانست و در این خصوص نمونه هایی از اقدامات کمیته پیشگیری از نابینایی و خیریه سفیران نور وابسته به انجمن علمی اپتومتری ایران در مناطق محروم کشور را شرح داد.

عبدالله فرزانه دکترای تخصصی اپتومتری و فعال در عرصه توانبخشی افراد کم بینا، گفت: مهم ترین مسئله برای یاری به افراد کم بینا نحوه استفاده از بینایی عملکردی فرد است.

وی اضافه نمود: با آموزش به افراد کم بینا می توان تسهیلاتی برای استفاده از به جامانده بینایی این افراد ایجاد نمود.

فرزانه، کنترل دیابت و آنالیز های دوره ای چشم بیماران دیابتی را بسیار مهم دانست و گفت: اپتومتریست ها می توانند در زمینه غربالگری مسائل دیابت در چشم و ارجاع به موقع آن ها به متخصصین شبکیه چشم نقش مهمی ایفا کنند.

در ادامه این وبینار، علی سیفی اپتومتریست و فعال در عرصه ساخت ملزومات اپتیک، گفت: در زمینه تجهیزات کم بینایی مواردی وجود دارد که خود ما در ایران آن ها را ساخته و می توانیم برای بهبود بینایی نیازمندان مورد بهره برداری قرار دهیم.

وی همچنین بر آشنا نمودن افراد کم بینا با حقوق شهروندی آن ها تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 889

به "سهم 80 درصدی اپتومتریست ها در آنالیز مسائل بینایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 80 درصدی اپتومتریست ها در آنالیز مسائل بینایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید