مشکل کمبود چادر مشکی ایرانی تا سال 99 برطرف می شود

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ضمن برشمردن عوامل پایین بودن میزان تولید چادر مشکی در ایران، از احتمال تولید 30 میلیون متر چادر مشکی در واحدی در قزوین تا سال آینده خبر داد.

مشکل کمبود چادر مشکی ایرانی تا سال 99 برطرف می شود

افسانه محرابی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در ردیف تعرفه چادر مشکی پارچه های دیگری نیز وجود دارد و میزان دقیق واردات سالانه آن مشخص نیست، اظهار کرد: بازار نشان می دهد که نیاز سالانه کشور بیش از 40 میلیون متر پارچه چادر مشکی نیست.

به گفته وی، در حال حاضر تنها یک واحد تولیدی در شهرکرد پارچه چادر مشکی تولید می کند که ظرفیت تولید سالانه آن 10 میلیون متر است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برآورد مصرف و واردات چادر دقیق نیست و این اعداد به صورت تقریبی مشخص شده است، از ابراز تمایل برخی واحدها برای تولید چادر مشکی خبر داد و گفت که یک واحد تولیدی در قزوین وعده داده که از سال آینده 30 میلیون متر چادر مشکی تولید کند که در صورت تحقق، نیاز چادر مشکی در بخش بازار تقریبا تامین می شود.

چرا در تولید چادر مشکی عقب ماندیم؟!

محرابی با اشاره به ماهیت قاچاق پذیری پوشاک و پارچه، شرح داد: از طرف دیگر خلاف اظهاری ها در گمرکها و واردات کالاهای همراه مسافر از مناطق آزاد از جمله عواملی است که واردات چادر مشکی را توجیه پذیر می کند، اما رقابت را از تولیدکنندگان داخلی می گیرد و سرمایه گذار جرات سرمایه گذاری در اینگونه بخش ها را پیدا نمی کند.

به گفته وی، برخی از واردکنندگان برای پرداخت حقوق ورودی کمتر، ردیف تعرفه کالای خود را تغییر می دهند یا از از طریق کالاهای همراه مسافر در مناطق آزاد کالای خود را وارد می کنند و به همین دلیل تولیدکنندگان داخلی قادر به رقابت با آن ها نیستند.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت همچنین راه چاره کاهش قاچاق را سیستمی شدن گمرک و حرکت به سوی شفافیت بیان نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 330

به "مشکل کمبود چادر مشکی ایرانی تا سال 99 برطرف می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل کمبود چادر مشکی ایرانی تا سال 99 برطرف می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید