مذاکره رهبران آمریکا و استرالیا درباره چین و میانمار

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، کاخ سفید از گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر استرالیا درباره چین و کودتای نظامی اخیر در میانمار خبر داده است.

مذاکره رهبران آمریکا و استرالیا درباره چین و میانمار

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کاخ سفید پنجشنبه اظهار داشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا درباره نحوه همکاری برای مقابله با چین و کودتای نظامی اخیر در میانمار به صورت تلفنی صحبت کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این نخستین گفت وگوی تلفنی رهبران دو کشور از زمان تحلیف بایدن به شمار می رود. این در شرایطی است که تنش ها بین استرالیا و چین تشدید شده و ارتش میانمار نیز با کودتای نظامی قدرت را در دست گرفته و دولت منتخب آنگ سان سوچی را سرنگون نموده است.

کاخ سفید اضافه کرد: تقویت اتحاد و همکاری بین آمریکا و استرالیا همچنان نقش مهمی در برقراری ثبات در هند-اقیانوسیه و دنیا دارد.

موریسون حاضر نشده است درباره جزئیات مذاکراتش با بایدن درباره چین و میانمار اظهار نظر کند.

موریسون در جمع خبرنگاران گفت: بایدن امروز بار دیگر به من گفت که معتقد است رابطه استرالیا و امریکا نقش مهمی در برقراری صلح و امنیت در منطقه ما دارد.

آمریکا یک متحد راهبردی مهم برای استرالیا به شمار می رود، آن هم در شرایطی که روابط استرالیا و چین-بزرگترین شریک تجاری اش- متشنج شده است.

تاکید دولت جدید آمریکا بر حل و فصل مساله تغییرات اقلیمی فشار زیادی را بر دولت موریسون وارد خواهد نمود، آن هم در شرایطی که دولت فعلی استرالیا تمایل چندانی به پایبندی به تعهدات اعلام شده از سوی بایدن برای به صفر رساندن گازهای گلخانه ای تا سال 2050 ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1119

به "مذاکره رهبران آمریکا و استرالیا درباره چین و میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره رهبران آمریکا و استرالیا درباره چین و میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید