مدیرکل آژانس انرژی اتمی وارد تهران شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در راس هیاتی وارد تهران شد.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی وارد تهران شد

به گزارش ایسنا، مدیرکل آژانس قرار است در سفری دو روزه به تهران ضمن گفتگوهای فنی و تخصصی با مقامات سازمان انرژی اتمی با محمد جواد ظریف و رئیس جمهور دیدار کند.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان اخیرا در گفتگویی درباره سفر رافائل گروسی به تهران در شرایط فعلی گفته است: آمدن و رفتن ها و مذاکره کردن از نظر ما بسیار خوب است، می توان این کارها را از راه دور هم انجام داد اما در هر فرهنگی این رفت و آمدها خوب هست.

وی ادامه داد: در ماه مارس سال جاری میلادی اولین موضوعات در ارتباط با ایران مطرح شد، در گزارش قبلی شورای حکام هم بحث دو مکان مطرح شد و ما دلایل خودمان را داشتیم که تحت چه عنوان دسترسی داد یا نداد. معمولا اینها باید با سوال شروع شود، سوال باید مبنای داشته باشد، نمی تواند هر سوالی مطرح شود، باید مدرک داشته باشند، این مدارک نمی تواند مدارک جاسوسی باشد.

کمالوندی افزود: فکر نمیکنم در حوزه اطلاعات پادمانی کشوری به اندازه ما به زوایای مسایل پادمانی تا این اندازه آشنا باشد چرا که به دلیل مسائل ما تمام چم و خم این مسایل پادمانی را میدانیم.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته است: سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران هیچ ارتباطی به مکانیسم ماشه ندارد البته مکانیسم ماشه اصطلاح نادرستی است که آمریکایی ها باب کرده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 822

به "مدیرکل آژانس انرژی اتمی وارد تهران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل آژانس انرژی اتمی وارد تهران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید