اولویت دولت من مالی است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور عصر امروز پنجشنبه در نخستین روز از سفر به تاجیکستان، در ملاقات الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس که با حضور وی در محل اقامت رئیس جمهور کشورمان برگزار گردید با تاکید بر اینکه اولویت دولت من مالی است، اضافه کرد: در پی توسعه مناسبات مالی در منطقه هستم و به وزرای مالی و فنی دستور داده ام پیگیر اجرای توافقات مشترک باشند.

اولویت دولت من مالی است

رئیسی اعلام نمود: تهران و مینسک زمینه ها و ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه روابط دارند و روابط خوب و سازنده سیاسی دوجانبه می تواند به عملیاتی شدن هر چه بیشتر و سریع تر این ظرفیت ها یاری موثری کند. تامین متقابل کالاها و خدمات مورد احتیاج ایران و بلاروس از یکدیگر یکی از زمینه های خوب تقویت مناسبات مالی است.

رئیس جمهور به اعتراف دولتمردان آمریکایی مبنی بر شکست سیاست فشار حداکثری ضد مردم ایران اشاره و اظهار کرد: توسعه مناسبات منطقه ای یکی از راه های مقابله با تحریم است و کشورهایی مثل ایران و بلاروس زمینه و راه های غلبه بر تحریم ها را پیدا نموده اند.

براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس هم در این ملاقات گفت: هیچ کشوری نتوانسته با تحریم کشورهای دیگر به موفقیت دست یابد و تحریم اساسا سیاست شکست خورده ای در دنیا است.

لوکاشنکو با تاکید بر علاقمندی برای توسعه روابط و همکاری های مالی با جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: سطح فعلی روابط مالی دو کشور به هیچ وجه تناسبی با روابط محبت آمیز سیاسی ایران و بلاروس ندارد و باید با بهره گیری از ظرفیت های مناسب موجود مناسبات مالی را هر چه بیشتر توسعه دهیم.

وی گفت: احتیاج داریم کارگروه مشترکی تشکیل گردد تا علاوه بر تسریع در تکمیل پروژه های مشترک نقشه راه عملیاتی ارتقای سطح روابط دو کشور را تدوین کند.

مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1436

به "اولویت دولت من مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت دولت من مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید