قارچ بخورید؛ سرطان نگیرید

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، کسانی که هفته ای یک یا دو بار قارچ می خورند، 8 ٪ کمتر خطر ابتلا به آنکولوژی دارند. دانشمندان تأکید می کنند که حتی مصرف اندک قارچ ها در رژیم غذایی، مزایای ملموس برای سلامتی انسان در آینده به همراه خواهد داشت.

قارچ بخورید؛ سرطان نگیرید

محققان ژاپنی به بررسی مصرف قارچ ها و تاثیر آن در سلامت افراد پرداختند. حققان ژاپنی با بررسی وضعیت سلامت 36500 مرد در مدت طولانی متوجه شدند که خوردن قارچ به طور مرتب باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات می شود. این امر به ویژه در پیری بیشتر مشاهده می شود.

این مطالعه که از دهه 1990 آغاز شد و در سال 2014 به پایان رسید. از مردان 40 تا 79 ساله خواسته شد که به طور مرتب پرسشنامه ای را پر کنند که شامل سؤالاتی در مورد رژیم غذایی، همچنین فعالیت بدنی، عادت های بد، تحصیلات، خانواده و تاریخچه پزشکی می شد.

براساس گزارش ژورنال بین المللی سرطان، این تجزیه و تحلیل نشان داد که مصرف منظم قارچ باعث کاهش ریسک سرطان پروستات در این افراد همراه بود این نتیجه صرف نظر از تعداد میوه ها و سبزیجات، گوشت یا لبنیات بود که شخص مصرف می کرده.

کسانی که هفته ای یک یا دو بار قارچ می خورند، 8 ٪ کمتر خطر ابتلا به آنکولوژی دارند. دانشمندان تأکید می کنند که حتی مصرف اندک قارچ ها در رژیم غذایی، مزایای ملموس برای سلامتی انسان در آینده به همراه خواهد داشت.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 149

به "قارچ بخورید؛ سرطان نگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قارچ بخورید؛ سرطان نگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید