عکس، توفان مرگبار آماندا السالوادور و گواتمالا را درنوردید

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، در پی توفان آماندا در السالوادور که 14 کشته برجای گذاشت، دولت این کشور برای رسیدگی به پیامدهای آن شرایط فوق العاده خاطرنشان کرد.

عکس، توفان مرگبار آماندا السالوادور و گواتمالا را درنوردید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی توفان گرمسیری آماندا که روز یکشنبه السالوادور و گواتمالا را درنوردید، 14 نفر کشته شدند.

یاهو نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد نایب بوکله رئیس جمهور السالوادور به مدت 15 روز برای رسیدگی به پیامدهای این توفان، شرایط فوق العاده اعلام کرده است. اواخر دیروز از شدت این توفان که به سمت گواتمالا می رفت، کاسته شد.

ماریو دوران، وزیر کشور السالوادور گفت تعداد کل تلفات محاسبه شده اما هشدار داد آمار قربانیان ممکن است افزایش یابد.

ویلیام هرناندز، رئیس سرویس حفاظت مدنی درباره خسارات ناشی از این توفان گفت: آماندا باعث افتادن درختان، بروز سیلاب و رانش زمین و قطع برق شد و به حدود 200 خانه خسارت زده است.

یک مقام ارشد دولتی هم از مفقود شدن یک نفر خبر داد. شهردار سان سالوادور، پایتخت السالوادور گفت نیمی از تلفات در این شهر بوده است.

وی با اشاره به همه گیری کرونا گفت: ما در حال تجربه شرایطی بی سابقه هستیم: یک موقعیت اضطراری که به موقعیت اضطراری قبلی اضافه شده است.

شهردار پایتخت السالوادور افزود: حدود 4200 نفر به پناه گاه های تحت مدیریت دولت رفته اند زیرا خانه خود را از دست داده یا مجبور شده اند به دلیل بودن در مناطق پرخطر محل سکونت خود را ترک کنند.

در بخشی از مناطق سیل زده، سربازان در کنار نیروهای امدادی برای نجات جان مردم در حال کمک هستند.

وزیر محیط زیست السالوادور به ساکنان درباره احتمال بالای چند مورد رانش زمین هشدار داده که می تواند به ساختمان ها آسیب بزند و باعث جراحت یا حتی از دست رفتن جان مردم شود.

به دلیل جغرافیای السالوادور، حدود 90 درصد جمعیت 6 میلیون و 600 هزار نفری این کشور در معرض سیل یا رانش زمین هستند. در کشور همسایه السالوادور، گواتمالا، مقامات از مسدود شدن راه ها به دلیل دست کم 5 مورد رانش زمین خبر داده اند. همچنین سیل در این کشور گزارش شده، اما قرار نیست تخلیه ای انجام شود.

گرچه از شدت آماندا کاسته شده اما مقامات گواتمالا درباره ادامه بارش سنگین باران و بالا آمدن رودخانه ها، رانش زمین که می تواند رفت وآمد در بزرگراه ها را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین سیلاب در مناطق ساحلی هشدار داده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 678

به "عکس، توفان مرگبار آماندا السالوادور و گواتمالا را درنوردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، توفان مرگبار آماندا السالوادور و گواتمالا را درنوردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید