برترین زمان سفر به دوبرونیک؛ مروارید دریای آدریاتیک در کرواسی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، برای برنامه ریزی برترین زمان سفر به دوبرونیک، شهر زیبای ساحلی کرواسی با جمعیت چهل هزار نفری بر اساس آب و هوا، در این مقاله با ما همراه شوید.

برترین زمان سفر به دوبرونیک؛ مروارید دریای آدریاتیک در کرواسی

آیا هیچ وقت در پی یک قلعه ساحلی پر زرق و برق برای خودتان بوده اید؟ تصور کنید؛ دیوارهای بزرگ سنگی در آستانه دریا در خلیج، درست در زمانی که شما در کاخ به سبک باروک خودتان در امنیت کامل، شام می خورید. باورنکردنی است، نه؟

برای مواجهه با این رویای فانتزی، باید سری به دوبرونیک بزنید، شهری که درست مانند یک رویا در کرواسی واقع شده است.

این شهر کوچک در ساحل دالماسی (Dalmatian coast)، منطقه ای در ساحل شرقی دریای آدریاتیک، همه چیز دارد.

مسافران از سراسر دنیا برای تجربه تاریخ غنی محافظت شده در بناهای تاریخی و ساختمان ها، برای مزه کردن غذاهای سنتی بی نظیر، داشتن چندین سفر یک روزه جالب و آفتاب گرفتن در آب های گرم سواحل زیبای پر از سنگ ریزه، به دوبرونیک می آیند. تماشا عکس های این شهر مجذوب نماینده در کرواسی به درد شما نمی خورد؛ باید به اینجا بیایید و خودتان حقیقت این زیبایی را کشف کنید.

برترین زمان سفر به دوبرونیک بر اساس آب و هوا

برترین زمان سفر به دوبرونیک، بین ماه های سپتامبر تا اکتبر (10 شهریور تا 9 آبان) است؛ زمانی که آب و هوا به صورت خفه نماینده ای گرم نیست و هنوز کشتی های تفریحی کروز، بندرگاه ها را ترک ننموده اند. آب دریا در طول این دو ماه گرم باقی می ماند، پس به راحتی می توانید شنا کنید و لذت ببرید.

تابستان، فصل داغ گردشگری دوبرونیک، به طور قابل بحثی، برترین آب و هوا با دمای میانگین 26.7 درجه سانتی گراد را برای سفر به این شهر فراهم می نماید. اما این شهر کوچک با هجوم زیاد گردشگران در این ماه ها روبه رو است و همین امر ممکن است سفر شما را خراب کند. البته باید بدانید که قیمت مکان های اقامتی و بلیط های هواپیما در این بازه از سال به شدت افزایش می یابد.

قیمت ها در ماه های نوامبر تا آوریل (10 آبان تا 10 اردیبهشت)، فصل خلوت گردشگری، کاهش می یابد، اما این فصل شاهد افت دما و آب سرد نامناسب برای شنا است.

برترین زمان سفر به دوبرونیک بر اساس فصول

فصل تابستان: ماه های می تا آگوست (11 اردیبهشت تا 9 شهریور)

ماه های می تا آگوست، چهار ماه طلایی و فوق العاده تابستان در سواحل دالماسی، درست مانند یک رویا به نظر می آیند. البته سفر در این زمان یک رویا است، اما فقط تا زمانی که قیمت ها را ببینید.

برای اقامت در بخش قدیمی شهر (Old Town)، بعضی هتل ها تا 500 دلار در یک شب، از مسافران دریافت می نمایند. البته نگران نباشید، انتخاب های مقرون به صرفه تری نیز پیش روی شما است. دمای میانگین 21.1 تا 26.7 درجه سانتی گرادی، کمترین اندازه بارش و رطوبت و رویدادهای مجذوب نمایندهی چون فستیوال های تابستانی، علت این تقاضای بالا برای سفر به دوبرونیک در این زمان از سال هستند.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا اکتبر (10 شهریور تا 9 آبان)

فصل کوتاه پاییز، یک فرصت بی نظیر برای سفر به دوبرونیک است. افرادی که اولویت سفرشان برای شنا در آب دریا است، سفر در ماه های تابستانی را ترجیح می دهند، اما این دو ماه با دمای 15.6 تا 21.1 درجه سانتی گراد در طول روز و دمای آب دریای یکسان با تابستان، زمانی طلایی برای سفر به این شهر زیبا به شمار می آیند.

جمعیت گردشگران در این بازه از سال، شهر را ترک نموده اند و شما در گردش های شهری خود می توانید کمی آرامش داشته باشید. به علاوه، قیمت هتل ها از اوج تابستانی خود کمی کاهش می یابند و می توانید از برداشت منطقه ای انگور و زیتوین نیز لذت ببرید.

فصل زمستان: ماه های نوامبر تا آوریل (10 آبان تا 10 اردیبهشت)

فصل زمستان، فصل خلوت گردشگری میزبان آب و هوای سرد و افت دما است. دمای میانگین روزانه معمولا زیر 15.6 درجه سانتی گراد باقی می ماند و تا ماه ژانویه (11 دی تا 11 بهمن) به 4.4 درجه سانتی گراد می رسد.

در این شش ماه به طور میانه 10 تا 16 روز بارانی در هر ماه وجود دارد، بنابراین خشک ماندن در ساحل، امری غیرممکن است و وقتی شما در پی پناهگاهی برای در امان ماندن از باران هستید، بیشتر جاذبه های گردشگری دوبرونیک را بسته می یابید. بعضی از جاذبه های گردشگری و هتل ها در این زمان از سال بسته هستند، بنابراین پیدا کردن یک اتاق خوب در هتل ها می تواند کمی مشکل باشد.

برترین زمان سفر به دوبرونیک بر اساس فستیوال ها و رویدادها

فستیوال ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال تئاتر له پتیت (Le Petit Festival du Théâtre)

فستیوال تئاتر له پتیت، مرکز های عشق دنیای را با یک همکاری نوآورانه با هنرمندان بین المللی، گالری ها و انجمن های هنری معرفی می نماید. دوبرونیک در کرواسی و هانکو (Hanko) در فنلاند اولین مرکز های عشق دنیای هستند.

مرکز های عشق دنیای در راستای اقدامات شان با یونسکو، در اذهان خانم ها و آقایون صلح ایجاد می نمایند. یک حلقه رو به رشد از شهرها و شبکه های جوامع هنری، با ارتقای همکاری های خلاقانه میان ملل، صلح بین المللی و احترام دنیای به حقوق بشر را ترویج می نمایند.

فستیوال تئاتر لو پتی به صورت سالیانه در ماه ژوئن در شهر دوبرونیک برگزار می گردد. این فستیوال در عین کوچکی، یک رویداد فرهنگی ویژه و متمایز است که آثار هنرمندان و استعدادهای هنری در حال ظهور در دنیا را به نمایش می گذارد. این فستیوال هر سال، جریانی از آثار به دقت انتخاب شده و هنرمندان با استعداد، چه شاعر باشند و چه بازیگر را به علاقه مندان ارائه می نماید.

فستیوال تابستانی دوبرونیک

فستیوال تابستانی دوبرونیک، یک فستیوال سالیانه تابستانی است که از سال 1950، بین 10 جولای تا 25 آگوست (19 تیر تا 3 شهریور) در دوبرونیک برگزار می گردد. در بیش از 70 سالن در شهر با سبک معماری باروک رنسانس، یک برنامه غنی از موسیقی کلاسیک، تئاتر، اپرا و اجرای پایکوبی به مخاطبین ارائه می گردد.

ایده تاسیس فستیوال تابستانی دوبرونیک در سال 1950، هارمونیزه کردن فضای رنسانس و باروک دوبرونیک و روح زنده نمایش های درام و موسیقی بود که در واقع از شیوه های فکری زندگی خود شهر نشات می گرفت؛ از سنت خلاق زنده اش، که نام های بسیار و کارهای بزرگی را به ویژه در بخش تئاتر و ادبیات به تاریخ فرهنگی و علمی کرواسی، هدیه داده و به طور پیوسته با جریان های معاصر در اروپای غربی در ارتباط به جای مانده است.

فستیوال بین المللی موسیقی انتهای تابستانی دوبرونیک (INTERNATIONAL LATE SUMMER MUSIC FESTIVAL DUBROVNIK)

فستیوال بین المللی موسیقی انتهای تابستانی دوبرونیک برای اولین بار در سال 2013 به وسیله ارکستر سمفونی شهر دوبرونیک تاسیس شد و با استقبال فوق العاده ای در میان مخاطبین رو به رو گشت. زمان برگزاری این فستیوال از انتهای ماه آگوست تا اواخر ماه سپتامبر است. هدف این است که پس از برگزاری جشنواره تابستانی دوبرونیک، حضور موسیقی و فرهنگ در شهر حفظ گردد.

فستیوال بین المللی موسیقی انتهای تابستانی دوبرونیک 2018 در تاریخ 28 آگوست تا 21 سپتامبر (6 شهریور تا 30 شهریور 1397) برگزار خواهد شد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال بین المللی موسیقی انتهای تابستانی دوبرونیک

فستیوال موسیقی مجلسی (Festival of Chamber Music)

موسیقی مجلسی فرمی در موسیقی کلاسیک است که برای تعداد کمی ساز (معمولا دو تا هشت ساز) تصنیف می گردد. موسیقی مجلسی از گذشته برای اجرا در محیط کوچکی مانند یک خانه یا یک اتاق ساخته می شد؛ برخلاف گونه های دیگر موسیقی که برای اجرا در تالار یا کلیسا ساخته می شوند. آهنگسازان بسیاری، از دوره باروک تا سده بیستم میلادی، آثاری در این فرم از خود برجای گذارده اند.

این فستیوال در ده سال گذشته در ماه سپتامبر، مخاطبین زیادی داشته است. فستیوال موسیقی مجلسی 2018 دوبرونیک در تاریخ 1 تا 12 سپتامبر (10 تا 21 شهریور 1397) برگزار خواهد شد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

جشن سال نو

جشن سال نو می تواند یک علت دیگر برای سفر به دوبرونیک باشد. کریسمس و جشن های سال نو در این شهر با جوی مفرح و گرم در تمامی نقاط، یک تجربه منحصر به فرد و فوق العاده هستند.

برج های ناقوس ها، کلیساها و قصرها با هزاران چراغ، تزئین می شوند و استرادون (Stradun)، خیابان پیاده روی مرکزی شهر، به یک استیج در فضای آزاد، تغییر کاربری می دهد. این خیابان زیبا تبدیل به مکانی می گردد که مردم در آن به جشن، پایکوبی، پایکوبی و آوازخوانی می پردازند و خوشمزه های سنتی دوبرونیک را می چشند.

جشن های سال نو در استرادون، یک تجربه منحصر به فرد است که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید؛ هزاران نفر در یک مکان، موسیقی زنده و تفریح و البته آتش بازی بر فراز دیوارهای قدیمی شهر.

جشن سنت بلیز در دوبرونیک (feast of st blaise dubrovnik)

جشن سنت بلیز، قدیسه محبوب شهر دوبرونیک، پس از تاسیس در سوم فوریه سال 972 پس از میلاد (روز تولد سنت بلیز)، به صورت سالیانه در این شهر برگزار شده است.

این جشن بر اساس افسانه حضور سنت بلیز که با یاری به مردم دوبرونیک آن ها را از دست جمهوری ونیز نجات داد، شکل گرفته است. جشن سنت بلیز با حضور تعداد زیادی از مردم که شامل ساکنان شهر، منطقه ها اطراف، بخش های دیگر کرواسی و کشورهای همسایه و بعلاوه گردشگران، نمایندگان مقامات دولتی و محلی و کلیسای کاتولیک روم هستند، برگزار می گردد.

این جشن در سال 2009 به عنوان بخشی از میراث فرهنگی یونسکو شناخته شد. وزیر فرهنگ کرواسی این جشن را این گونه توصیف می نماید:

علاوه بر اهمیت معنوی، جشن به طور خاص به روابط اجتماعی و قوانین و بعلاوه کیفیت حکومت می پردازد. جشن با عنوان بیان عبادت یک قدیسه، کل فرهنگ و ناحیه طبیعی منطقه را نشانه گذاری و به وسیله مشارکت افراد و گروه های دیگر از نقاط دیگر کشور و بعلاوه کشورهای همسایه، گفتگوی میان فرهنگی را تشویق می نماید.

کارناوال دوبرونیک

کارناوال سنتی دوبرونیک، یکی از فستیوال های زمستانی این شهر است که از 19 سال قبل، هر سال در ماه فوریه برگزار می گردد.تمرکز این کارناوال از زمان تاسیس بر بچه ها بود، اما با حضور بزرگسالان بیشتر در هر سال، کارناوال دوبرونیک تبدیل به یک رویداد ویژه و جالب برای تمامی سنین شده است. در طول این رویداد چهار روزه، شهر در شادی و جشن غرق می گردد.

فستیوال فیلم لیبرتاس (Libertas Film Festival)

فستیوال فیلم لیبرتاس از سال 2005 به صورت سالیانه در ماه آوریل در شهر دوبرونیک با ارائه آثار هنرمندان کرواسی و بین المللی و بعلاوه کارگاه های بازیگری، برگزار می گردد.

برترین زمان سفر به دوبرونیک بر اساس هزینه هتل ها

برترین زمان سفر به دوبرونیک بر اساس هزینه هتل ها، فصل زمستان، یعنی ماه های نوامبر تا آوریل (10 آبان تا 10 اردیبهشت) است.

رتبه های دوبرونیک

گزارش رتبه بندی مسافرت دنیای و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است.

رتبه های دوبرونیک به توضیح زیر است:

  • سومین مقصد برتر گردشگری در اروپای شرقی
  • هشتمین مقصد برتر ماه عسل در اروپا
  • نهمین مقصد برتر برای برگزاری مراسم ازدواج در اروپا

دوبرونیک؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال و بعلاوه به تفکیک هفته های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا برترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) اندازه بارش (سانتی متر)
ژانویه11.714
فوریه12.812.4
مارس14.410.4
آوریل17.210.4
می21.17.6
ژوئن25.64.8
جولای28.32.5
آگوست27.83.8
سپتامبر2510.2
اکتبر20.616.3
نوامبر16.719.8
دسامبر13.317.8
ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه11.3 سانتی گراد- 13.1 سانتی متر10.9 سانتی گراد- 12.1 سانتی متر10.5 سانتی گراد- 11.2 سانتی متر10.1 سانتی گراد- 10.2 سانتی متر
فوریه12.5 سانتی گراد- 12 سانتی متر12.3 سانتی گراد- 11.6 سانتی متر12 سانتی گراد- 11.2 سانتی متر11.7 سانتی گراد- 10.8 سانتی متر
مارس14 سانتی گراد- 9.9 سانتی متر13.6 سانتی گراد- 9.4 سانتی متر13.2 سانتی گراد- 8.9 سانتی متر12.8 سانتی گراد- 8.4 سانتی متر
آوریل16.5 سانتی گراد- 10.4 سانتی متر15.8 سانتی گراد- 10.4 سانتی متر15.1 سانتی گراد- 10.4 سانتی متر14.4 سانتی گراد- 10.4 سانتی متر
می20.1 سانتی گراد- 6.9 سانتی متر19.2 سانتی گراد- 6.2 سانتی متر18.2 سانتی گراد- 5.5 سانتی متر17.2 سانتی گراد- 4.8 سانتی متر
ژوئن24.5 سانتی گراد- 4.1 سانتی متر23.4 سانتی گراد- 3.4 سانتی متر22.2 سانتی گراد- 2.7 سانتی متر21.1 سانتی گراد- 2 سانتی متر
جولای27.6 سانتی گراد- 1.9 سانتی متر27 سانتی گراد- 1.4 سانتی متر26.3 سانتی گراد- 0.8 سانتی متر25.6 سانتی گراد- 0.2 سانتی متر
آگوست27.7 سانتی گراد- 3.5 سانتی متر27.6 سانتی گراد- 3.2 سانتی متر27.4 سانتی گراد- 2.8 سانتی متر27.3 سانتی گراد- 2.5 سانتی متر
سپتامبر24.3 سانتی گراد- 8.6 سانتی متر23.6 سانتی گراد- 7 سانتی متر22.9 سانتی گراد- 5.4 سانتی متر22.2 سانتی گراد- 3.8 سانتی متر
اکتبر19.5 سانتی گراد- 14.8 سانتی متر18.4 سانتی گراد- 13.3 سانتی متر17.3 سانتی گراد- 11.7 سانتی متر16.2 سانتی گراد- 10.2 سانتی متر
نوامبر15.7 سانتی گراد- 18.9 سانتی متر14.8 سانتی گراد- 18.1 سانتی متر13.8 سانتی گراد- 17.2 سانتی متر12.8 سانتی گراد- 16.3 سانتی متر
دسامبر12.5 سانتی گراد- 17.3 سانتی متر11.6 سانتی گراد- 16.8 سانتی متر10.8 سانتی گراد- 16.3 سانتی متر9.9 سانتی گراد- 15.8 سانتی متر

چه زمانی به دوبرونیک برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه7137-1813
فوریه7145-2213
مارس9152-2211
آوریل121832710
می152262810
ژوئن192611356
جولای223015364
آگوست222911383
سپتامبر19269337
اکتبر152262911
نوامبر11183-2316
دسامبر9154-2015

هزینه روزانه توریستی در دوبرونیک

هزینه یک روز اقامت در دوبرونیک حدودا 494 دلار است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می گردد و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر توریستی به دوبرونیک سفر می کنید، تغییر می نماید. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در دوبرونیک اجرا شده است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن بهره ببرید.

منبع: کجارو / thebesttimetovisit.com / besttimetogo.com / travel.usnews.com
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1665

به "برترین زمان سفر به دوبرونیک؛ مروارید دریای آدریاتیک در کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به دوبرونیک؛ مروارید دریای آدریاتیک در کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید