صادرات 2600 تنی کیوی از نوشهر به خارج از کشور

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرنگاران/مازندران مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از صدور گواهی بهداشتی صادرات 2668 تن کیوی و 47 هزار و 292 اصله گل و گیاه زینتی از این شهرستان به خارج از کشور در آذرماه سال جاری اطلاع داد.

صادرات 2600 تنی کیوی از نوشهر به خارج از کشور

جواد محمودی با اشاره به اهمیت واحد قرنطینه مستقر در بندر نوشهر، گفت: قرنطینه تضمین سلامت جامعه گیاهی و جانوری، اقلیم منطقه و امنیت غذایی کشور را در پی خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر اضافه کرد: آذرماه سال جاری به وسیله کارشناس قرنطینه گیاهی این مدیریت پس از بازدید و صدور گواهی بهداشتی، 47 هزار و 292 اصله گل و گیاه زینتی و 2668 تن کیوی از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

محمودی توضیح داد: در بخش واردات نیز پس از تست آزمایشگاهی، مجوز تخلیه 10 هزار و 843 تن جو دامی، 37 هزار و 451 تن ذرت دامی و 7 هزار و 503 مترمکعب چوب نراد صادر و از این بندر ترخیص شد.

وی با بیان اینکه گل و گیاه صادر شده یاس هلندی، درختچه های سوزنی، شمشاد رسمی، افرای سرخ، کامیلیا، سیکاس، پالم کاج سیاه و زرشک زینتی بود که به کشورهای آسیای میانه از جمله ترکمنستان، قزاقستان، ارمنستان و گرجستان صادر شد، اضافه کرد: کیوی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، امارات و هندوستان صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر گفت: صادرات کیوی و گل و گیاه از این شهرستان به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه آذرماه سال قبل 36 درصد افزایش داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1669

به "صادرات 2600 تنی کیوی از نوشهر به خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 2600 تنی کیوی از نوشهر به خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید