اقتصاد 2021 چین و امارات

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، پیش بینی ها از دو تحول مثبت مالی برای سال 2021 حکایت می نماید. طبق پیش بینی بانک جهانی، اقتصاد چین در سال 2021، به رغم همه گیری کرونا، رشد 9/ 7 درصدی را تجربه خواهد نمود. طبق گزارش بلومبرگ، اقتصاد امارات و دبی در سال 2020 تا 2/ 6 درصد کوچک شد؛ اما اقتصاد این منطقه در سال 2021 با رشد 4 درصدی روبرو خواهد شد.

اقتصاد 2021 چین و امارات

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دنیای اقتصاد در ادامه نوشت: در آستانه سال نوی میلادی، حدس ها از رشد اقتصاد های دنیا اهمیت یافته و دو پیش بینی از رشد اقتصادی تیتر اخبار را به خود اختصاص داده است. نخست بانک دنیای اعلام نموده است که اقتصاد چین در سال 2021 به رغم اثرات شیوع کرونا، فرایند رشد اقتصادی را در پیش خواهد گرفت.

از سوی دیگر، اما پیش بینی ها حکایت از آن دارند اقتصاد امارات که از طرفی به دلیل همه گیری کرونا و از طرف دیگر به دلیل کاهش قیمت نفت، در سال 2020 کوچک شد، در سال 2021 فرایندی معکوس را در پیش خواهد گرفت و رشد خواهد نمود.

طبق پیش بینی بانک دنیای، اقتصاد چین در سال 2021، به رغم شیوع همه گیریِ کروناا، رشد 9/ 7 درصدی را تجربه خواهد نمود. البته بانک دنیای در گزارشی با عنوان از بهبود تا تعادل بخشی تاکید نموده است که پکن باید در سیاست اقتصادی سال آینده برای تداوم بهبود اقتصادش در دوران پساکرونایی، مانع افت شدید اقتصادی گردد.

مارتین ریزر، مدیر بخش کشور های بانک دنیای در حوزه چین معتقد است جو اقتصاد دنیا کاملا نامشخص است و به همین دلیل هر سیاست ناپخته ای می تواند فرایند بهبود را متوقف کند. اما مهم ترین مساله از نگاه ریزر، سیاست های اقتصادیِ حمایتیِ دولت هاست که خروج از آن ها باید به صورت تدریجی انجام گردد. هرچند، تمرکز اصلی باید تغییر از هزینه برای زیرساخت های سنتی به هزینه برای مسائل اجتماعی و سرمایه گذاری های سبز باشد.

این گزارش پیش بینی نموده است که رشد اقتصادی چین در سال اقتصادی جاری کند می گردد و به 2 درصد خواهد رسید. اما در سال اقتصادی آینده، هزینه های مصرف کننده و سرمایه گذاری در کسب وکار ها باعث می گردد این اقتصاد دوباره رشد کند. پکن محرک های اقتصادی زیادی را در دستور کار قرار داد از جمله نرخ بهره پایین برای وام ها و معافیت های اقتصادیاتی، تا دومین اقتصاد عظیم دنیا بتواند بعد از همه گیری کرونا، بهبود پیدا کند. این کشور زودتر از حد انتظار به شرایط عادی رسیده است که دلیل عمده آن استراتژی های موثر مهار پاندمی و همچنین اقدامات قدرتمند اقتصادی بوده است.

اقتصاد دبی و امارات در سال 2021

اقتصاد دبی هم شرایط خوبی را در سال 2020 سپری نکرد. طبق گزارش بلومبرگ این قطب اقتصادی خاورمیانه به احتمال زیاد در سال 2020 تا 2/ 6 درصد کوچک شد. البته پیش بینی می گردد که اقتصاد این منطقه در سال 2021 رشدی 4 درصدی داشته باشد. برآورد های جدید نشان می دهند که فراوری ناخالص داخلی دبی 8/ 10 درصد در نیمه اول سال افت نموده است. اقتصاد این منطقه به شدت وابسته به توریسم و خرده فروشی است یعنی بخش هایی که آسیب ویژه ای از همه گیری کرونا دیده اند.

عارف المهیری، مدیر مرکز آمار دبی، درباره میزان آسیب اقتصادی این سال می گوید: با توجه به ابعاد دنیای همه گیری کرونا این میزان افت اقتصادی قابل درک است. تبدیل شدن حفظ سلامت ایمنی شهفرایندان و مقابله با کرونا به اولویتی حیاتی، اقتصاد را در سطحی گسترده به کسادی کشاند.

اقتصاد امارات متحده عربی که دبی بخشی از آن است، بیشتر از این قطب اقتصادی به نفت وابسته است و سال گذشته نفت هم تجربه خیلی خوبی را از سر نگذراند. به احتمال زیاد اقتصاد امارات متحده عربی هم تقریبا 6 درصد افت کند و یکی از عوامل اصلی آن هم کاهش قیمت نفت است. روابط عمومی دولت امارات هفته پیش خاطرنشان کرد که سطح مشابهی از رشد را برای سال آینده پیش بینی می نماید، اما پس از آن بدون هیچ توضیحی این پیش بینی خود را پس گرفت.

منبع: فرارو
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1043

به "اقتصاد 2021 چین و امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد 2021 چین و امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید