کدام شهرها بیشترین تعداد آسمانخراش را دارند؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، تقریبا در هر شهر بزرگ و توسعه یافته ای، آسمانخراش هایی وجود دارد که از زمین و آسمان، نمای فوق العاده ای دارند. با این حال، تعداد آسمانخراش ها به طور قابل ملاحظه ای، از شهری به شهر دیگر متفاوت است. بیشترین تعداد این ساختمان های سر به فلک کشیده، در آسیا قد بر افراشته اند. حال سوال اساسی این است چرا ظهور این پدیده در آسیا ملموس تر است. رشد روز افزون مالی و افزایش تعداد میلیونرها در آسیا، موجب سرمایه گذاری بیشتر در بخش املاک در این قاره کهن شده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

کدام شهرها بیشترین تعداد آسمانخراش را دارند؟

ساخت آسمانخراش برای بسیاری از سرمایه گذاران به منزله افزایش ارزش دارایی ها و در نتیجه بازگشت سودهای کلان است. بسیاری از شهرهای آسیاییِ حاضر در فهرست ما، مانند هنگ کنگ، تراکم جمعیت بسیار بالایی دارند که به ساخت آسمانخراش های مرتفع برای نهایت استفاده از زمین هایشان منجر شده است. از سوی دیگر، بعضی کشورهای آسیایی اراضی بسیار نامناسب و بدی دارند که معمولا اجازه ساخت و ساز ساختمان های بلند در آنجا صادر نمی گردد. همین موضوع باعث می گردد ساختن آسمانخراش های بلند در مناطقی که امکانش وجود دارد، تبدیل به امری رایج و معمول گردد. بعضی شهرهای دیگر نیز برای خودنمایی در زمینه معماری و فناوری، دست به احداث آسمانخراش می زنند تا نگاه دولت و سرمایه گذاران را به سمت خود جلب نمایند. چند کشور خاص اروپایی و آمریکایی وجود دارند که ساخت و ساز آسمانخراش را به منظور حفظ اراضی و مناظر ممنوع نموده اند تا بین آسمانخراش های دیگر فاصله مناسب وجود داشته و هر یک نمای خود را داشته باشند. شهرهای آسیایی با رشد مالی، افزایش جمعیت و ظهور سرمایه گذاری های نو به سرعت در حال احداث آسمانخراش های متعدد بیش از هر نقطه دیگر در این کره خاکی هستند. با در نظر داشتن نکات گفته شده و دیگر جوانب پیچیده بر سر راه، فهرستی از شهرهایی که بیشترین تعداد آسمانخراش را دارند، برایتان تهیه نموده ایم.

10. شنژن، چین؛ 74 آسمانخراش

این شهر، نقش مهمی در اتصال زمین های چین و هنگ کنگ دارد. شنزن، کلان شهری پویا است که اقتصاد رو به رشدی دارد. این شهر همچنین به سبب مراکز خریدی که در میان آسمانخراش هایش دارد، یکی از مقاصد اصلی گردشگری هم محسوب می گردد. شنزن نیز مانند اغلب شهرهای چین، برخلاف رشد روز افزون جمعیتش، برای ساخت و ساز آسمانخراش و ساختمان های بلند با محدودیت کمبود زمین مناسب روبرو است.

9. شهر سنگاپور، سنگاپور؛ 75 آسمانخراش

سنگاپور که در ابتدا، مالی در حال توسعه داشت، اکنون به یکی از قدرت های اصلی اقتصاد آسیا تبدیل شده است. اقتصاد این شهر که از تکنولوژی و فناوری بالا نشأت گرفته، با طراحی و معماری بی نظیر در ساختمان های سطح شهر نمود پیدا نموده است. بیشتر جمعیت سنگاپور را مهاجران آسیایی تشکیل می دهند، که خودِ این موضوع نیز در نقش و طراحی های متفاوت و متنوع ساختمان های شهر منعکس شده است. سنگاپور نیز مانند بسیاری دیگر از شهرهای فهرست ما، از محدودیت زمین برای ساخت و ساز رنج می برد. همین موضوع، موجب احداث ساختمان ها به صورت عمودی و رو به آسمان شده که نتیجه اش به وجود آمدن تعدادی از زیباترین آسانخراش های دنیا شده است.

8. چونگ کینگ، چین؛ 81 آسمانخراش

چونگ کینگ چهارمین شهر بزرگ و به لحاظ مالی نیز یکی از مهم ترین شهرهای چین محسوب می گردد. زمین ها و اراضی داخلی چونگ کینگ به طور نامتوازن و ناصاف گسترده شده اند، اما این شهر دارای منابع طبیعی غنی و زیادی است. این شهر به خاطر سرعت روزافزون مالی اش، به یکی از مهم ترین شهرهای چین تبدیل شده است. چونگ کینگ با حفظ منابع طبیعی و محیط زیستش توانسته به این رشد مالی دست یابد. رسیدن به این موفقیت با ساخت و توسعه آسمانخراش های متعدد به منظور جلوگیری از تخریب جنگل ها و رودخانه های طبیعی حاصل شده است. از حق نگذریم، رشد این شهر بسیار قابل ملاحظه بوده است. جمعیت این شهر در زمان شکل گیری جمهوری خلق چین به یک میلیون نفر می رسید که با گذشت پنج دهه با افزایشی 30 برابری همراه شده است.

7. گوانگ جو، چین؛ 92 آسمانخراش

گوانگ جو نیز که با مسائل مشابه دیگر شهرهای آسیایی در زمینه ساخت و ساز دست و پنجه نرم می نماید، با احداث آسمانخراش های متعدد، تمهیدات جدی برای حل مشکل اسکان دهی جمعیت شهر اندیشیده است. گوانگ جو که فاصله زیادی با دریای جنوبی چین، هنگ کنگ یا ماکائو ندارد، با احداث آسمانخراش های مرتفع در حومه رود پرل، خود را به عنوان یکی از مهم ترین مناطق چین معرفی می نماید.

6. توکیو، ژاپن؛ 116 آسمانخراش

ژاپن که به سرمایه گذاری در زمینه فناورین نوین معروف است، با ساخت آسمانخراش های کوچک و بزرگ توانسته خود را در عرصه های بین المللی به عنوان یک مدعی به دنیایان معرفی کند. توکیو، پایتخت ژاپن جمعیت بسیار زیادی دارد و زمین های محدودش برای ساخت خانه و مسکن جوابگوی احتیاجهای مردم نیست. این مشکل با نامساعد بودن شرایط زمین های توکیو برای ساخت و ساز دو برابر می گردد که چاره ای جز احداث ساختمان به صورت عمودی یا همان آسمانخراش برای حل مشکل این شهر باقی نمی گذارد. دلیل قد برافراشتن ساختمان های توکیو بر فراز آسمان، عمدتا کمبود اراضی مناسب برای ساخت و ساز عنوان می گردد.

5. شیکاگو، آمریکا؛ 116 آسمانخراش

شیکاگو نسبت به دیگر شهرهای آمریکا، بزرگ ترین و بیشترین تعداد ساختمان و آسمانخراش را دارد. از میان دوازده ساختمان بلند مسکونی در آمریکا، هفت مورد از آن ها در شیکاگو قرار دارند. این موضوع از آنجا نشأت می گیرد که شیکاگو خاستگاه بسیاری از نوآوری های معماری بوده است. همچنین رقابتی هم در زمینه ساخت و ساز بین نیویورک و شیکاگو وجود دارد که موجب افزایش سرمایه گذاریِ طلایه دارانِ مالی و تجاری این شهر در بخش توسعه مسکن شده است.

4. شانگهای، چین؛ 127 آسمانخراش

رشد سریع مالی، تراکم جمعیت و محدودیت اراضی موجب ظهور آسمانخراش هاش بزرگ در شهر شانگهای چین شده است. این شهر برای مقابله با مسائل موجود در زمینه مسکن به احداث آسمان خراش و ساختمان های بلند روی آورده است. افزایش روزافزون تعداد میلیونرهای شانگهای نیز میزان ساخت و ساز در این شهر را وارد عرصه جدیدی نموده است. این موضوع، شانگهای را در زمره یکی از بزرگ ترین شهرهای دنیا به لحاظ تعداد آسمانخراش قرار داده است. بسیاری از شهرهای آسیایی برای جذب سرمایه گذاران در حال رقابت با یکدیگرند. نمایش طراحی و معماری های ساختمان های خود، روش مناسبی برای دستیابی به این امر است.

3. دبی، امارات متحده عربی؛ 149 آسمانخراش

از زمانی که امارات متحده عربی آغاز به توسعه مالی نموده، سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود جذب نموده که این شهر را به یکی از قطب های مالی مهم منطقه و دنیا تبدیل نموده است. دبی چند مورد از زیباترین آسمانخراش های دنیا را دارد که به واسطه آن، معماری پیشگام خود را به نمایش گذاشته است. سرمایه گذاران دبی دارایی های خود را عمدتا از صنعت نفت و پتروشیمی به دست آورده اند و در تلاشند این شهر را به یکی از مقاصد مهم گردشگری دنیا تبدیل نمایند. دبی نیز از کمبود زمین برای ساخت و ساز رنج می برد که موجب افزایش آسمانخراش ها در این شهر شده است. سرمایه گذاران دبی برای رسیدن به اهداف جاه طلبانه راهی جز ساخت و توسعه آسمانخراش ها ندارند.

2. نیویورک، آمریکا؛ 238 آسمانخراش

نیویورک که نمادی از بلندترین شهرهای دنیا است، صندلی دوم فهرست ما را از آن خود نموده است. نیویورک، به عنوان یکی از پویاترین شهرهای آمریکا و نیز دنیا، میزبان چندین مرکز تجاری و مهم دنیاست. این شهر چندین مولتی میلیونر دارد که همیشه برای سرمایه گذاری، به ویژه در بخش ساخت و ساز مسکن، اعلام آمادگی می نمایند. از آن جایی که نیویورک برای توسعه و احداث ساختمان های جدید با کمبود زمین روبرو است، بسیاری از بناهای این شهر از جمله آسمانخراش هایش سر به فلک کشیده اند. چندین هتل، آپارتمان و ساختمان اداری به دلیل کمبود عراضی و نیز استفاده مفید و موثر از زمین های این شهر در چندین طبقه و با ارتفاع بلند ساخته شده اند. همچنین نیویورک به علت بهبود شرایط مالی و نیز احتیاج قشر مرفه جامعه، با افزایش ساخت و ساز آسمانخراش روبرو شده است.

1. شهر هنگ کنگ، هنگ کنگ؛ 310 آسمانخراش

هنک کنگ نیز به علت کمبود عراضی و زمین برای ساخت ساختمان های جدید به احداث آسمانخراش های مرتفع روی آورده است. این موضوع در پی افزایش جمعیت و نیز روند رو به رشد وضعیت مالی در این شهر به وجود آمده که احتیاجمند ساخت تعداد زیادی خانه و مسکن است. تکامل معماری نوین که احداث چنین ساختمان های بلندی را ممکن می سازد، از دیگر دلایل افزایش آسمانخراش های این شهر تلقی می گردد. به همین سبب، سیاستی از سوی دولت مبنی بر ساخت آسمانخراش های بلند برای حل مشکل کمبود زمین اتخاذ شده است. امروز، هنگ کنگ در میان شهرهایی واقع شده است که بزرگ ترین آسمانخراش های دنیا را دارند. همچنین این شهر، جلوه گر بعضی از تحسین برانگیزترین طراحی های معماری عصر معاصر است و البته یک مقصد گردشگری تمام و کمال برای کسانی که قدر این گونه هنرها را می دانند.

منبع: کجارو / worldatlas.com
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 121

به "کدام شهرها بیشترین تعداد آسمانخراش را دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شهرها بیشترین تعداد آسمانخراش را دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید