جاذبه های شهر دیدیم ، بهشت دیدنی ترکیه

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، جاذبه های دیدیم

در کرانه های دریایی اژه شهر زیبای دیدیم قرار گرفته است. شهری که یک مقصد گردشگری فوق العاده برای سپری کردن تعطیلات است. جاذبه های دیدیم در کشور ترکیه توانست در کمتر از 10 سال به یک مرکز مهم گردشگری برای مردم منطقه و سایر کشورهای دنیا تبدیل گردد. این شهر علاوه بر زیبایی های طبیعی فوق العاده دارای قدمتی کهن آثار باستانی متعدد، حیات وحش خاص و زمستان های گرم است. در این شهر فعالیت های زیادی برای انجام دادن وجود دارد به نحوی که اگر استراحت کردن در ساحل برایتان خسته کننده است می توانید روزهای پرجنب و جوشی را داشته باشید. با خبرنگاران همراه شوید تا از جاذبه های دیدیم بیشتر بدانیم.

جاذبه های شهر دیدیم ، بهشت دیدنی ترکیه

آفتاب و سواحل ماسه ای

سواحلی از ماسه های طلایی و آب هایی آرام که به خصوص در فصل تابستان می تواند یک بهشت رویایی را برایتان رقم بزند و تبدیل به یکی از خاطره انگیزترین سفرهای شما شوند. سواحل طولانی همراه با آب هایی کریستالی در ساحلی اژه که زیر آفتاب گرم می درخشند. استراحت در ساحل همراه با شنیدن صدای آرامش بخش امواج لذتی است که می تواند خستگی کار و زندگی پرهیاهو را کاملا رفع کند. بعلاوه انواع تفریح های آبی و تفننی در کنار ساحل انجام می شود. قدم زدن در شب های ساحل نیز حس و حالی متفاوت و منحصر به فردی دارد. شب هایی زنده و شاد در هوایی مطبوع ساحلی بی کران.

غواصی در دیدیم

دریای دیدیم یک محل عالی برای غواصی هستند. سواحلی مانند آلتینکوم، Yesilkent، Akbuk، مکان های شگفت انگیزی برای کشف جهانی زیر آب هستند. بعلاوه می توانید سوار بر قایقی تفریحی شوید و در طول سفر علاوه بر لذت قایق سواری بر روی آبی بی سرانجام و جنگل ها و کوه های اطراف به خلیجی بکر برسید و در آن به شنا کردن یا غواصی بپردازید که تجربه ای فراموش نشدنی خواهد شد. برخی از قایق ها مجهز به امکانات لازم و غذا و نوشیدنی نیز هستند و برخی دیگر نه، هنگام انتخاب قایق متناسب با بودجه و شرایطی که دارید موردی که می خواهید را انتخاب کنید.

دریای اژه آرام و برای غواصی مطلوب است، هیچ گونه جزر و مد یا جریانی در سواحل آن وجود ندارد. خارج از سواحل دیدیم، نقاط جالب زیادی برای غواصان با تجربه و مبتدیان وجود دارد که می توانند در آن لذت ببرند و از جاذبه های شهر دیدیم استفاده نمایند.

طیف گسترده ای از زندگی دریایی در منطقه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به طوطی ماهی، مهاجران گروهی، ماهی قزل آلا دریایی، دجله مورا، هشت پا، ماهی تن، عنبر ماهی، نیزه ماهی و … اشاره نمود و اگر شما کمی خوش شانس باشید، ممکن است بتوانید یک فک مدیترانه ای را از نزدیک ببینید.

رستوران های دیدیم

در شهر دیدیم صرف شام تنها خوردن غذا نیست و جاذبه های زیادی به همراه دارد. در این شهر تعداد بسیار زیادی رستوران و کافی زیبا و هیجان انگیز قرار گرفته است که غذاهای متنوع و لذیذ را سرو می نمایند. منو رستوران ها از غذاهای سنتی ترکیه تا یک سینی چینی متغیر است. البته یکی از خاص ترین و معروف ترین خوراکی های شهر، غذای دریایی است. موقعیت قرار گرفتن شهر در کنار ساحل موجب شده تا در تمام طول سال ماهی های تازه در آن صید شوند. آب آن بسیار شفاف است به نحوی که به طور میانگین می توان تا عمق 20 یا 30 متری پایین تر از سطح آن را مشاهده کرد.

جاده مقدس یا جاده پادشاهان

یکی از تماشای های تاریخی شهر دیدیم جاده ای است که بنای آپولو را به بنای آرتمیس متصل می نماید و نام جاده پادشاهان را به آن داده اند. راه پادشاهان از یک گودال کوچک عبور می نماید که برخی از مقامات معتقدند ممکن است محل غار مقدس که به وسیله Strabo نامیده می شود را نشان دهد. جاده مقدس که با سنگ ساخته شده بود، از دویدیما به میلتس می رفت و کسانی که می خواستند از آپولو یا اواکل تماشا نمایند می توانستد طی چهار روز پیاده این جهت را طی نمایند. در هر دو طرف این جاده، مجسمه های سنگ مرمر قرار داده شده بود.

12 مجسمه در طی این جاده پیاده رو قرار داشت و تمامی شان نمونه هایی خوبی از هنر باستان بودند. 8 مورد از آن ها مرد، 2 مورد از آن ها زن و 2 مجسمه دیگر شیر بودند که در سال 1858 به موزه انگلستان برده شدند. گروه دیگری که تقریبا همان عناصر نام برده شده را شامل می شد چند سال بعد یافت شد که، امروزه موزه های باستان شناسی لوور، برلین و استانبول را تزئین می نمایند. چهار نمونه کوچکتر در موزه Miletus یافت می شود.

بنای آپولو

در هنگام ورود به اقامتگاه اژه ای شهر دیدیم، بنای معروف و باستانی آپولو قرار گرفته است. اگر عاشق تماشا ویرانه های باستانی هستید، به تماشا این بنا بروید. در جهان بناهای زیادی وجود دارند که به نام خدای اسطوره ای آپولو نامگذاری شده اند و یکی از این بناهای سنگی در شهر دیدیم است. این خدا به قدرت درمانگری اش معروف است و برای همین بنای آپولو یکی از محبوب ترین مکان های توریستی در دیدیم شده است. بنای آپولو در ابتدا به این شکل نبوده چرا که یک زمین لرزه در سال 494 قبل از میلاد آن را خراب نموده است.

شهر باستانی میلتوس | Miletus

قدمت این شهر به سال های بسیار دور باز می شود که به دلیل بالا آمدن آب دریا و تشکیل رسوبات دسترسی به آن ها امکان پذیر نیست. از قرن 13 قبل از میلاد مسیح مردمی از آناتولی به این شهر آمدند و 750 سال قبل از میلاد مسیح شهر به اوج شکوفایی خود رسید و تبدیل به یکی از بزرگ ترین شهرهای تجاری جهان شد. تالس دانشمند بزرگ قرن ششم بعد از میلاد نیز در این شهر تحصیل نموده است. امروز از شهر باستانی به خوبی محافظت می شود و از جاذبه های دیدیم به شمار می آید. تئاتر قدیمی دارد که تماشاش خالی از لطف نیست.

شهر باستانی پریه نه | Ancient city of Priene

پریه نه یکی از 12 شهر ایونیا در آسیا بود. این آکلان شهر در پای تپه های Mycale، حدود 6 متری شمال Maeander ساخته شد. هنگام ساخت پریه نه در کنار ساحل بود اما امروزه چندین کیلومتر با دریا فاصله دارد. قدمت شهر به حدود 400 سال قبل از میلاد مسیح بر می شود. خرابه هایی که در تراسهای پی در پی قرار دارند، هدف مأموریت های انجمن انگلیسی دیستی تانتینی در سال های 1765 و 1868 است و به وسیله Theodor Wiegand (1899-1895) برای موزه برلین برده شدند. هنگام قدم زدن در آن شهری با خیابان کشی های منظم را می بینید که یادآور شهرهای مدرن امروزی است. در هنگام قدم زدن در آن ها علاوه بر جنبه تاریخی می توانید از آب و هوای مطبوع و منظره ها تماشای فوق العاده نیز بهره مند شوید.

منبع: yesdidim.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1623

به "جاذبه های شهر دیدیم ، بهشت دیدنی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های شهر دیدیم ، بهشت دیدنی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید