سی ان ان: ترامپ در سال 2016، دستیابی به اسناد ویکی لیکس را خواستار شده بود

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، شبکه آمریکایی با اعلام دسترسی به بخشی از اسناد تیم بازپرس ویژه تحقیق درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 گزارش داد، ترامپ پیش از انتخابات خواستار دستیابی به اسناد جنجالی ویکی لیکس علیه دموکرات ها شده بود.

سی ان ان: ترامپ در سال 2016، دستیابی به اسناد ویکی لیکس را خواستار شده بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با خبرساز شدن انتشار 500 صفحه از اسناد مربوط به تحقیقات رابرت مولر بازپرس ویژه تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و تبانی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با مسکو (+)، شبکه سی ان ان از درخواست چندین باره ترامپ قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 برای دستیابی ستاد او به اسناد سایت افشاگر ویکی لیکس درباره کمیته مرکزی حزب دموکرات و ایمیل های هیلاری کلینتون خبر داد.

سی ان ان گزارش داد، دونالد ترامپ و دیگر مقام های ارشد کارزار 2016 ترامپ به کرات درباره چگونگی دستیابی یافتن به اسناد سرقت شده ایمیل های کمیته مرکزی حزب دموکرات توسط ویکی لیکس صحبت کرده بودند.

طبق این گزارش، بخشی از اسناد به تازگی منتشر شده درباره گزارش تحقیقات مولر، مصاحبه های ریک گیتس قائم مقام ستاد انتخاباتی ترامپ با تیم تحقیقات مولر آمده است و در آنها، تلاش های ستاد ترامپ برای به دست آوردن اطلاعات مخرب علیه هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات تشریح شده است از جمله این اسناد، شامل ایمیل هایی است که به ادعای جامعه اطلاعاتی آمریکا، هکرهای روس آن ایمیل ها را سرقت کرده بودند.

طبق یکی از اسناد، خلاصه یادداشت مسئولان تیم تحقیق مولر درباره مصاحبه های آوریل 2018 خود با مایکل فلین مشاور ترامپ در کارزار انتخاباتی او و اولین مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ریک گیتس قائم مقام ستاد انتخاباتی ترامپ نشان می دهد که این دو از درخواست ترامپ برای یافتن اسناد ویکی لیکس علیه دموکرات ها خبر داده بودند.

در یادداشت تیم تحقیق مولر آمده است: (ریک) گیتس یادش می آمد که ترامپ نامزد (انتخابات آمریکا) یک بار در زمان پرواز با هواپیما گفته بود ایمیل ها را به دست بیاورید و فلین هم در جواب گفت که او از منابع اطلاعاتی خودش برای به دست آوردن ایمیل ها می تواند استفاده کند.

مسئولان تیم تحقیق همچنین نوشتند: در کارزار (ترامپ)، فلین بیشترین تماس ها با روسیه را داشت و برای درخواست کردن این ایمیل ها، در بهترین موقعیت قرار داشت.

انتشار گزارش سی ان ان درباره اظهارات فلین در شرایطی اجرا شده که او در کمتر از یک ماه بعد از آغاز به کار دولت ترامپ به دلیل جنجال ها درباره تماس های تلفنی خودش با سفیر وقت روسیه در آمریکا، مجبور به استعفا از مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید شد (جزئیات بیشتر).

در بخش دیگری از یادداشت های تیم تحقیق مولر، از صحبت های ریک گیتس قائم مقام ستاد انتخاباتی ترامپ درباره تلاش های ترامپ، چندین نفر از اعضای خانواده او و مشاوران نزدیکش برای دستیابی به اسناد ویکی لیکس درباره ایمیل های دموکرات ها خبر داده شده است.

طبق یکی از این یادداشت ها، گیتس گفت، دونالد ترامپ جونیور (پسر ارشد ترامپ) در دیدارهای خانوادگی می پرسید که ایمیل ها کجا هستند؟ مایکل فلین، (جرد) کوشنر (داماد ترامپ)، (پل) منافورت (رئیس سابق ستاد انتخابات ترامپ) از جمله افرادی بودند که درباره دستیابی به این ایمیل ها ابراز علاقه کرده بودند.

به گفته گیتس، اولویت تیم تحقیقاتی ستاد ترامپ، ایمیل های کلینتون و کمک های مالی به بنیاد کلینتون بود و تمرکز پسر ارشد ترامپ، کوشنر و جف سشنز وزیر دادگستری سابق ترامپ روی این موضوع بود.

شبکه سی ان ان گزارش داد، این مطالب مربوط به 274 صفحه از اسناد منتشر شده درباره یادداشت ها، ایمیل ها و دیگر اسناد مرتبط با همکاری ریک گیتس، استیو بنن استراتژیست سابق ترامپ و مایکل کوهن وکیل سابق شخصی ترامپ با تیم تحقیقات رابرت مولر است.

انتشار گزارش این رسانه آمریکایی درباره درخواست ترامپ برای دستیابی به اسناد ویکی لیکس در شرایطی اجرا شده که ترامپ به رغم ادعاها درباره عدم ارتباطش با ویکی لیکس و موسس آن جولیان آسانژ، او در مبارزات انتخاباتی سال 2016 چندین بار از اسناد ویلی لیکس علیه دموکرات ها و شخص هیلاری کلینتون استفاده کرده بود؛ اسنادی که به گفته دموکرات ها نقشی مهم در شکست کلینتون ایفا کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 225

به "سی ان ان: ترامپ در سال 2016، دستیابی به اسناد ویکی لیکس را خواستار شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی ان ان: ترامپ در سال 2016، دستیابی به اسناد ویکی لیکس را خواستار شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید