تصویب طرحی برای لغو دستور منع سفر اتباع کشور های مسلمان به آمریکا

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که خواستار لغو دستور اجرایی ترامپ برای ممانعت از ورود اتباع کشور های عمدتاً مسلمان به خاک آمریکا است.

تصویب طرحی برای لغو دستور منع سفر اتباع کشور های مسلمان به آمریکا

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) طراحی را به تصویب رساندند که خواستار لغو دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای محدود کردن ورود اتباع چند کشور عمدتاً مسلمان به آمریکا است.

این طرح که با عنوان No Ban Act (قانون لغو منع سفر) معرفی شده بود در مجلس نمایندگان که بیشتریت کرسی های آن در اختیار نمایندگان دموکرات است به تصویب رسید. بیشتر نماینده های جمهوری خواه با این طرح مخالفت کردند.

در خلاصه این طرح که روی وب سایت کنگره قرار گرفته آمده است: این قانون، محدودیت های را بر اختیارات رئیس جمهور جهت محدود کردن ورود اتباع بیگانه به ایالات متحده اعمال می کند.

طرح مذکور همچنین آن طور که در خلاصه آن ادعا شده خواستار ممنوع کردن تبعیض مذهبی در تصمیم گیری های مرتبط با مسائل مهاجرتی است.

سیاستمداران جمهوری خواه که با این طرح مخالفت کردند، قانونگذاران حزب دموکرات را به تلاش برای جلوگیری از توانایی رئیس جمهور آمریکا در ایمن نگاه داشتن این کشور متهم کردند.

تصویب این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا به معنای تبدیل شدن آن به قانون نیست. قانونی شدن هر طرح قانونی در آمریکا مستلزم تصویب آن در هر دو مجلس کنگره (مجلس سنا و مجلس نمایندگان) و سپس تأیید آن با امضای رئیس جمهور آمریکا است.

در حال حاضر نماینده های جمهوری خواه در مجلس سنا بیشتریت مجلس را در اختیار دارند و بعید است که نسخه موازی این طرح در آن مجلس به تصویب برسد.

دستور اجرایی ترامپ

دونالد ترامپ پس از ورود به کاخ سفید با امضای یک فرمان اجرایی (فرمان 13769) وورد اتباع 7 کشور عمدتاً مسلمان شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به خاک آمریکا را ممنوع کرد.

این دستور به دلیل وعده هایی که ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی درباره جلوگیری از ورود مسلمان ها به خاک آمریکا داده بود به فرمان ممنوعیت سفر علیه مسلمان ها معروف شد.

صدور این فرمان به هرج و مرج در فرودگاه های آمریکا منجر شد و اعتراض های گسترده بین المللی را به همراه داشت تا اینکه ترامپ مجبور شد چند روز بعد آن را لغو کند.

ترامپ چند ماه بعد این فرمان را لغو و فرمان اجرایی جدید 13780 را صادر کرد. در این فرمان فهرست کشورها دچار تغییراتی شدند و برای ورود اتباع کشورهای ایران، لیبی، سومالی، چاد، کره شمالی، ونزوئلا، سوریه و یمن به خاک آمریکا محدودیت هایی در نظر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 766

به "تصویب طرحی برای لغو دستور منع سفر اتباع کشور های مسلمان به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب طرحی برای لغو دستور منع سفر اتباع کشور های مسلمان به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید