اعداد مهم در دوران ریاست جمهوری ترامپ

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، روزنامه گاردین با ارائه برخی آمار و ارقام، با نگاهی متفاوت عملکرد 4 ساله دونالد ترامپ در کاخ سفید را مورد انتقاد قرار داد.

اعداد مهم در دوران ریاست جمهوری ترامپ

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رو به انتها است. همین موضوع این روز ها به سوژه رسانه های مختلف جهان برای پرداختن به 4 سال ریاست جمهوری او از منظر های مختلف بدل شده است.

روزنامه گاردین در مطلبی به آمار و ارقامی پرداخت که چهار سال پر تلاطم در تاریخ مدرن آمریکا را روایت می کند.

این رسانه انگلیسی مطلب خود را با شمار قربانیان همه گیری مرگبار کرونا در آمریکا آغاز می کند که دولت ترامپ در هیچ برهه ای پیروز به مهار آن نشد.

234 هزار: آمریکایی هایی که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

545: شمار بچه ها مهاجری که برغم گذشت ماه ها هنوز پیروز به پیدا کردن والدین خود نشده اند. این بچه ها بنا به سیاست مهاجرتی سختگیرانه ترامپ در مرز آمریکا و مکزیک از والدین خود جدا شدند.

26: تعداد زنانی که ترامپ را به سوء رفتار جنسی و روابط خارج از چارچوب متهم کردند.

750 دلار: میزان مالیات پرداختی توسط ترامپ در سال 2016 و 2017 است. ترامپ در حالی فرار مالیاتی تا این حد گسترده را صورت داد که رئیس جمهور آمریکا بود.

22 میلیون: نرخ بیکاری در آمریکا در ماه های مارس و آوریل همزمان با همه گیری ویروس کرونا.

99: تعداد مقررات زیستی که در دولت ترامپ تغییر کرد: ترامپ در دوره 4 ساله حضور خود در کاخ سفید قوانین حاکم بر هوای پاک، آب، حیات وحش و مواد شیمیایی سمی را بنا به تشخیص خود تغییر داد.

128: تعداد دفعاتی که ترامپ در 90 دقیقه مناظره اول انتخاباتی به میان صحبت جو بایدن پرید.

285: تعداد روز هایی که ترامپ از زمان تحلیف در 20 ژانویه 2017، در باشگاه گلف خود گذراند.

2.87 میلیون: تعداد آرا بیشتر هیلاری کلینتون نسبت به ترامپ در انتخابات 2016. هر چند ترامپ در انتخابات آن سال به لطف آرا الکترال بیشتر پیروز شد.

+20 هزار: بنا به اعلام روزنامه واشنگتن پست، ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید بیش از 20 هزار دروغ گفته است.

552: تعداد توئیت های منتشره از حساب رسمی دونالد ترامپ است که حاوی عبارت اخبار جعلی است.

35: تعداد روز های تعطیلی دولت فدرال آمریکا در دسامبر سال 2018 و ژانویه 2019 است. تعطیلی کم سابقه دولت فدرال به دلیل امتناع کنگره از اختصاص 5.7 میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیوار مرزی ترامپ بود.

52: میانگین سنی قضات دیوان عالی آمریکا که از سوی ترامپ معرفی شدند. ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود 3 قاضی دیوان عالی آمریکا را منصوب کرد.

41 درصد: میزان محبوبیت ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود. ترامپ پایین ترین میزان محبوبیت را در میان روسای جمهور آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم به این سو دارد.

129: تعداد گردهمایی که ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید برگزار کرد. 38 مورد از این گردهمایی ها همزمان با شیوع کرونا برگزار گشت.

5 مایل: میزان توسعه و پیشرفت دیوار مرزی آمریکا و مکزیک. هر چند اداره گمرک و مرزی آمریکا می گوید 307 مایل از دیوار مرزی تکمیل شده، اما بیشتر میزان ذکر شده به تعویض و جایگزینی دیوار قبلی مربوط می شود.

4: تعداد سخنگویان مطبوعاتی کاخ سفید در دوره ترامپ که جایگزین شدند. بیشترین تغییر سخنگویان کاخ سفید در دوره ترامپ رخ داد.

11: تعداد روز هایی که آنتونی اسکاراموچی به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید مشغول فعالیت بود.

87 درصد: تعداد میلیونر های کابینه دونالد ترامپ. بنا به نوشته گاردین از 23 عضو کابینه ترامپ 20 نفرشان میلیونر محسوب می شوند. ویلبر راس و استیون منوچین بیش از 100 میلیون دلار ثروت دارند و بتسی دیووس، میلیاردر کابینه ترامپ است.

191: تعداد فرمان های اجرایی صادر شده از سوی ترامپ از 20 ژانویه 2017 به این سو.

1: تعداد دفعاتی که ترامپ تزریق مواد ضد عفونی کننده را به عنوان راهکار درمانی برای بیماری کرونا معرفی کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 944

به "اعداد مهم در دوران ریاست جمهوری ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد مهم در دوران ریاست جمهوری ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید