رادیوهای انگلیسی در آستانه تعطیلی، کمبود تخت های بیمارستان در روسیه، عبور اسپانیا از پیک شیوع

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، کشورهای آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، روسیه و ترکیه در 24 ساعت گذشته بیشترین شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را داشته اند.

رادیوهای انگلیسی در آستانه تعطیلی، کمبود تخت های بیمارستان در روسیه، عبور اسپانیا از پیک شیوع

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، کشورهای روسیه با 5,236، انگلیس با 4,451، آمریکا با 4,451، اسپانیا با 4,211، ایتالیا با 3,370 و ترکیه با 3,083 مورد به ترتیب جز آن کشورهایی بودند که بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را به نام خود ثبت کردند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری روزانه خود در پی گسترش شیوع کرونا که در کاخ سفید انجام می گیرد، به قانون جنجالی که روز گذشته تصویب کرد و شرح داد که این قانون تنها 60 روز اجرا خواهد شد. به گزارش وب سایت خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری آمریکا گفت منع پذیرش مهاجران جدید که برای مدت 60 روز اعمال می گردد برای آن دسته از متقاضیانی است که به دنبال اقامت دائم هستند. این تصمیم شامل کسانی که به دنبال حضور موقتی در آمریکا هستند، نمی گردد.وی ادامه داد: ممکن است مدت این ممنوعیت، در انتها 60 روز تمدید گردد و به شرایط اقتصادی دولت بستگی دارد. این تصمیم برای کسانی است که به دنبال گرین کارت هستند.

ترامپ بار دیگر مدعی شد: میزان مرگ و میر ما تقریبا نیمی از بسیاری از کشورهای دیگر و یکی از پایین ترین کشورها در دنیا است. ترامپ در حالی این را گفت که تا لحظه کنفرانس خبری 823 هزار و 257 مبتلا به ویروس کرونا و داشتن 44 هزار و 805 جان باخته، در صدر نهاده شد.

در خبری دیگر جمهوریخواهان و دموکرات های آمریکا برای افزایش یاری به بخش های اقتصادی در پی شیوع کرونا در ایالات متحده به یک توافق تازه رسیدند.با این توافق جدید که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز حمایت شده، مجموع یاری های اقتصادی دولت به فعالیتهای درمانی و اقتصادی این کشور تا رقم 480 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش ان بی سی نیوز، مقامات پزشکی در کالیفرنیا اواخر روز سه شنبه اعلام کردند که نخستین مرگ و میر بر اثر کروناویروس در ایالات متحده هفته ها قبل از آنچه قبلاً تصور می شد رخ داده است؛ یعنیدر ششم فوریه و 17 فوریه ، و نه 29 فوریه در ایالت واشنگتن.به همین دلیل بازرس پزشکی سانتا کلارا گفت، در ابتدا تصور نمی شد که این مرگ ها بر اثر ابتلا به کووید 19 باشد ، اما آزمایش های بیشتر نشان داد که چنین بوده است. آمریکا تا کنون 829,013 مبتلا دارد که با ثبت 829 مورد فوتی دیگر شمار جان باختگانش به عدد 46,147 می رسد.

انگلیس

به گزارش گاردین، انجمن رسانه های انگلیس هشدار داد، یک سوم شبکه های شنیداری این کشور به دلیل کاهش حجم تبلیغات دریافتی و مسائل اقتصادی در خطر تعطیل شدن قرار دارند. این نهاد انگلیسی که بیش از 290 رسانه انگلیسی را تحت پوشش دارد قرار است برای دریافت یاری اقتصادی با وزارت فرهنگ، رسانه و امور دیجیتال رایزنی کند.دولت انگلیس هفته گذشته در چارچوب تبلیغ توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا، قراردادی را به ارزش حدود 35 میلیون پوند با رسانه های مکتوب این کشور امضاء کرد.

جان ویتینگدل معاون وزیر فرهنگ انگلیس می گوید، دولت برای یاری به رسانه های شنیداری 400 هزار پوند در اختیار نهاد ناظر بر فعالیت رسانه ها (آفکام) قرار داده است. این میزان به معنای یک هزار و 500 پوند برای هر شبکه رادیویی است که به طور قطع کفاف هزینه های جاری آنها را نمی دهد.

گاردین همچنین در خبری دیگر به نقل از وزیر سلامت و وزیر خارجه انگلیس که هم اکنون مدیریت دولت را در غیاب جانسون در اختیار دارد می نویسد که این کشور هم اکنون در اوج پیک شیوع ویروس کرونا واقع شده است. مت هنکوک وزیر سلامت انگلیس همچنین گفته است که مقررات فاصله اجتماعی تا به امروز کارساز بوده اما محدودیت رفت و آمد همچنان ادامه دارد.

این کشور تا کنون 133,495 مبتلا دارد که با ثبت 763 مورد فوتی دیگر شمار جان باختگانش به عدد 18,100 می رسد.

اسپانیا

در تازه ترین آمارها این کشور از افزایش کم مبتلایان به ویروس کرونا خبر داده است.به گزارش بلومبرگ به همین دلیل پدرو سانچز نخست وزیر این کشور گفته است که کشورش از پیک شیوع کرونا عبور نموده است. وی همچنین هشدار داده است که کاهش محدودیت ها در آینده به صورت تدریجی خواهد بود. سانچز همچنین امروز چهارشنبه از مجلس این کشور خواسته تا شرایط اضطراری که تا 25 آپریل به انتها می رسد گسترش دهد و برای دو هفته دیگر آن را تمدید کند؛ یعنی حدودا تا نهم ماه می. سانچز همچنین به قانونگذاران گفته است که مرحله بعدی متفاوت خواهد بود و دولت در ماه می محدودیت های دیگری را بر اساس اینکه ویروس تا چه حد شیوع پیدا خواهد نمود در نظر خواهد داشت. او به جزئیات بیشتر درباره تصمیم دولت اشاره نکرد.این کشور تا کنون 208,389 مبتلا دارد که با ثبت 435 مورد فوتی دیگر شمار جان باختگانش به عدد 21,717 می رسد.

ایتالیا

گاردین به نقل از روزنامه ال اسپرسو گزارش داده که چندین تن از روسای سرشناس مافیای ایتالیا به علت احتمال ابتلا به کووید 19 با حکم دستگاه قضایی از زندان آزاد شده اند. لیریو آباته روزنامه نگار و سردبیر ال اسپرسو که توسط مافیای ایتالیا تهدید به مرگ شده و تحت حفاظت پلیس نهاده شده طی اظهار نظر گفته است که با با این اقدام حالا به علاوه کووید19 به ویروس مافیا در سطح شهرها نیز روبرو خواهیم بود. وی این شرایط را همه گیری دوگانه توصیف نموده و تاکید نموده که نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی رخ دهد. نیویورک تایمز نیز در خبری دیگر می نویسد که با برطرف تدریجی محدودیت ها در چهارم ماه می مناطق جنوبی ایتالیا بدترین اوضاع اقتصادی را از زمان جنگ دنیای دوم تا کنون تجربه می نمایند. این کشور تا کنون 187,327 مبتلا دارد که با ثبت 437 مورد فوتی دیگر شمار جان باختگانش به عدد 25,085 می رسد. تصویر زیر زوجی را نشان می دهد که با پخت و توزیع غذای خانگی به افراد بی خانمان در ناپل یاری می نمایند.

روسیه

وبسایت سی ان بی سی به نقل از دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین می نویسد که روسیه با افزایش سریع شیوع ویروس کرونا روبرو شده است. پسکوف گفته است که این یک چالش و خطر بزرگ برای تمام ملت ها است و تنها مختص به روسیه و شخص پوتین نیست. همزمان مسکو تایمز نیز می نویسد که با توجه به شیوع ویروس کرونا در روسیه و اختصاص یافتن بیمارستان ها برای بیماران کرونایی جان هزاران شهروند روسی در معرض خطر نهاده شده است. دولت نیز دستور داده که بیش از 100هزار تخت برای بیماران مبتلا به کووید 19 اختصاص یابد. از طرفی مقامات روسیه دستور داده اند تا از ظرفیت بیمارستان ها برای بیماران مبتلا به سرطان و همچنین بیمارانی که از مسائل قلبی و عروقی نیز رنج می برند استفاده گردد. این کشور تا کنون 57,999 مبتلا دارد که با ثبت57 مورد فوتی دیگر شمار جان باختگانش به عدد 513 می رسد.

ایران

در ایران نیز رئیس جمهور، شیوع ویروس کرونا را آزمونی برای کارآمدی همه کشورها و نظام های دنیا دانست و با قدردانی از همراهی مردم و خدمات خالصانه کادر درمانی تاکید نمود: در روزهای سخت پیک بیماری کرونا، همه بخش ها پای کار بودند اما اقلیت کوچکی که خط را از بیرون می گیرند، روزی کاسب تحریم بودند و امروز کاسب کرونا شده اند.

رئیس جمهور اضافه نمود: یک جهاد بزرگ و مستمری در کشور آغاز شد. بخش دولتی، خصوصی، عمومی و غیردولتی همه پای کار آمدند. اینکه امروز در زمینه مواد ضدعفونی نماینده، شوینده و بهداشتی، نه تنها توان ما به گونه ای است که احتیاج داخلی مان تأمین می گردد حتی قدرت صادرات داریم و می توانیم بخشی از اینها را به کشورهایی که احتیاجمند هستند، صادر کنیم.حتی در زمینه ماسک که هنوز احتیاجهای داخلی را تأمین می کنیم، در آینده امیدوارم به نقطه ای برسیم که در این زمینه ها بتوانیم صادر نماینده باشیم و در زمینه کیت های تشخیص الان می توانیم صادرنماینده باشیم که احتیاج داخلی ما زیاد است ولی می توانیم. می توانیم کیت تشخیص بیماری، کیت تشخیص آنتی بادی و سرولوژی احتیاج خود را تأمین کنیم و به تدریج و قدم به قدم جلو می رویم و در آینده هم توانمند هستیم که حتی صادر کنیم.

رئیس جمهور همچنین در تماس های جداگانه ای با پادشاه عمان و رئیس جمهوری ترکیه برای انتقال تجربیات در زمینه مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی کرد.ایران تا کنون 85,996 مورد ابتلا داشته است که با جان باختن 94 تن دیگر ظرف روز گذشته تا کنون 5,391 مورد فوتی بر اثر کرونا دارد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 627

به "رادیوهای انگلیسی در آستانه تعطیلی، کمبود تخت های بیمارستان در روسیه، عبور اسپانیا از پیک شیوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیوهای انگلیسی در آستانه تعطیلی، کمبود تخت های بیمارستان در روسیه، عبور اسپانیا از پیک شیوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید