سامانه علم سنجی در دانشگاه الزهرا(س) راه اندازی شد ، برگزاری 15 کارگاه آموزشی برای فعالیت های پژوهشی در سال 98

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رئیس دانشگاه الزهرا (س) درباره بعضی اقدامات مهم حوزه پژوهش این دانشگاه در سال گذشته شرح داد.

سامانه علم سنجی در دانشگاه الزهرا(س) راه اندازی شد ، برگزاری 15 کارگاه آموزشی برای فعالیت های پژوهشی در سال 98

مهناز ملانظری، رییس دانشگاه الزهرا (س) در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره فعالیت ها و کوشش های پژوهشی این دانشگاه در سال تحصیلی 98 اعلام کرد: سال 98 بر روی فعالیت های پژوهشی تمرکز زیادی شد و کوشش بر این بود که مهارت های اساتید جوان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمینه انجام کار های پژوهشی استاندارد افزایش یابد.

رییس دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: در این راستا برگزاری تابستان داغ و پائیز پژوهشی با بیش از 150 کارگاه آموزش در زمینه نحوه پژوهش از جمله اقدامات مهم بود. در این کارگاه ها بر موارد متعددی از جمله چگونگی انجام پژوهش و همچنین اینکه چگونه پژوهش ها در قالب استاندارد های پذیرفته شده بین المللی تنظیم شوند، تاکیده شده است.

ملانظری گفت: در کنار آموزش ها، سامانه علم سنجی دانشگاه را راه اندازی کردیم و دانشگاه ازهرا (س) در زمره محدود دانشگاه هایی نهاده شد که چنین سامانه ای را راه اندازی نموده اند تا اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی بتوانند صندلی علمی و بین المللی خودشان را با دیگر اعضای گروه های آموزشی تحلیل نمایند.

وی به اقدامات دیگر در حوزه پژوهش اشاره نمود و گفت: با به جریان انداختن سامانه آرشیو دیجیتال (Ripository) توانستیم فرصتی را فراهم کنیم که تمامی همکاران دانشگاه از کلیه گروه های علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی و هنر با حضور در آن بتوانند تولیدات خود را در آن ارائه نمایند تا به راحتی و با جستجویی ساده در مرورگر های مختلف قابل دسترسی باشد.

رییس دانشگاه الزهرا (س) مطرح کرد: در کنار این اقدامات زیربنائی، کوشش برای ثبت مجلات پژوهشی دانشگاه در پایگاه های بین المللی هم انجام گرفته و تا به امروز 50 درصد مجلات ما در بعضی از این پایگاه ها به ثبت رسیده اند (بعنوان نمونه 10 مجله برای ثبت در اسکوپوس آماده سازی شده و اقدامات اولیه آن برای نمایه سازی اجرا شده است).

ملانظری اعلام کرد: تعریف هسته های پژوهشی جهت هدفمند کردن و انجام کارگروهی در پروژه های تحقیقاتی (بطورکلی 112 هسته پژوهشی سه ساله شامل هسته های جاری و در دست اقدام)، حضور حدود 40 پژوهشگر پسا دکتری در دانشگاه، راه ندازی مرکزتوسعه و اشتغال و مهارت آموزی (تام) درزیرمجموعه پژوهشی با هدف ارتباط با دانشجویان و جذب شرکت ها به منظور اشتغال دانشجویان از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 556

به "سامانه علم سنجی در دانشگاه الزهرا(س) راه اندازی شد ، برگزاری 15 کارگاه آموزشی برای فعالیت های پژوهشی در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه علم سنجی در دانشگاه الزهرا(س) راه اندازی شد ، برگزاری 15 کارگاه آموزشی برای فعالیت های پژوهشی در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید