رایزنی وزرای خارجه چهار کشور گروه نرماندی درباره مناقشه دونباس

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، وزیر امور خارجه روسیه پس از مذاکرات ویدئویی با همتایان خود در گروه نرماندی (اوکراین، فرانسه و آلمان) گفت: مهمترین مبنای حل و فصل مناقشه دونباس، ارائه شرایط ویژه به این منطقه در اوکراین است که هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

رایزنی وزرای خارجه چهار کشور گروه نرماندی درباره مناقشه دونباس

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه چهارجانبه نرماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) روز پنج شنبه کنفرانس ویدئویی به منظور بررسی اوضاع و حل و فصل مناقشه نظامی در دونباس (شرق اوکراین) برگزار کردند.

هدف اصلی این برقراری تماس، ارزیابی چگونگی اجرای توصیه های اجرا شده در نشست سران چهارجانبه پاریس که در ماه دسامبر سال گذشته (2019) برگزار شده و همچنین بررسی چشم انداز نشست جدید رهبران گروه نرماندی بود.

مذاکره کنندگان در خاتمه مذاکرات ویدئویی خود، در مصاحبه با خبرنگاران، ضمن ابراز نارضایتی از فرایند اجرای توافقات به دست آمده در نشست پاریس ، از طرفین درگیری خواستند تا آتش بس برقرار کرده و برای تبادل بیشتر زندانیان آماده شوند.

وزرای امور خارجه چهار کشور همچنین ضمن تأیید عدم وجود شرایط لازم برای برگزاری دور جدید نشست سران گروه نرماندی، بر ضرورت ادامه تماس ها در این سطح تاکید کردند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیش از این رایزنی ها هشدار داده بود که جدال بزرگی پیش روست تا مقامات کی یف ، برلین و پاریس متقاعد شدوند که چرا تصمیم گیری های سیاسی نشست سران در فرانسه تحقق نیافته است.

لاوروف بعد از خاتمه مذاکرات روز پنجشنبه هم یادآوری کرد که جنبه های سیاسی این توافقات بسیار با اهمیت است و به عقیده وی، پیشرفت در این جهت پیش زمینه های لازم برای پیشرفت در عرصه های دیگر ، از جمله مسائل امنیتی ، اجتماعی-اقتصادی و انسانی در اوکراین را ایجاد می کند.

وزیر خارجه روسیه گفت: ما یادآوری کردیم که مهمترین شرط توافقنامه مینسک ، ارائه شرایط ویژه به منطقه دونباس در داخل کشور اوکراین است. این مسئله هم یک هدف و هم مبنای حل و فصل مناقشه خواهد بود، ولی متأسفانه ، هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

لاوروف افزود: مقامات کی یف تا به امروز از گفت وگوی مستقیم با مسئولان دو جمهوری دونتسک و لوگانسک اجتناب ورزیده اند ، در حالیکه تنها در چارچوب چنین مصاحبهی مستقیمی، همه جنبه های حقوقی مسائل قابل بررسی و حل و فصل است تا از عملکرد شرایط ویژه دائمی برای منطقه دونباس اطمینان حاصل شود.

وی همچنین گفت که هیچ توافقی در رابطه با گنجانده شدن ابعاد مشخص فرمول اشتاین مایر در قوانین اوکراین حاصل نشده است و این مسئله جای تاسف دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 640

به "رایزنی وزرای خارجه چهار کشور گروه نرماندی درباره مناقشه دونباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی وزرای خارجه چهار کشور گروه نرماندی درباره مناقشه دونباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید