شرط آلمان برای یاری مالی به لبنان

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، وزیر خارجه آلمان که قرار است فردا (چهارشنبه) به بیروت سفر کند، اظهار کرد: اوضاع لبنان نمی تواند به این شکل ادامه پیدا کند.

شرط آلمان برای یاری مالی به لبنان

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان یک هفته پس از فاجعه بیروت فردا (چهارشنبه) به بیروت سفر خواهد نمود تا در ملاقات با مسؤولان لبنانی اجرای اصلاحات واقعی و مبارزه با فساد را به عنوان شرط اصلی آزادسازی یاری های مالی بیشتر به لبنان خواهان گردد.

ماس در مصاحبه ای با رادیو صدای آلمان گفت: به نظر می رسد فاجعه (انفجار) بیروت نتیجه سوءمدیریت و اهمال کاری بوده است.

وزیر خارجه آلمان اضافه نمود: در آنجا فسادی وجود دارد که باید با آن مبارزه گردد سپس باید اصلاحات مالی که از مدت ها قبل درباره آنها گفت وگو شده، محقق شوند.

او در ادامه گفت: تنها مساله ای که کاملا برای تمامی لبنانی ها روشن است، این است که شرایط به این شکل نمی تواند ادامه یابد. سوء مدیریت و فساد گسترده موجب رنج و مسائل مردم لبنان شده اند و از این پس مردان و زنان معترض در لبنان هرگز این مساله را قبول نخواهند کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان با اشاره به یاری های مالی اضطراری که در کنفرانس روز یکشنبه پاریس برای لبنان تصویب شد، گفت: این یاری ها هرگز مشروط نخواهند بود زیرا امدادرسانی هستند و هرگز تحویل دولت داده نخواهند شد بلکه مستقیما به وسیله نهادهای سازمان ملل به دست آسیب دیدگان می رسند.

ماس اضافه نمود: یاری های مالی بسیار بیشتری از طرف اروپا وجود دارند که اگر لبنان اصلاحات مدنظر را اجرا کند، می توانند آزاد شوند.

وزیر خارجه آلمان ادامه داد: این اصلاحات برای بازگشت اعتماد میان مردم و مسؤولان ضروری هستند در غیر این صورت بحران ها (در لبنان) تکرار خواهند شد.

او در ادامه از صحبت درباره مجازات های احتمالی مسؤولان لبنانی در این مقطع زمانی خودداری نموده و گفت: پیش از اتخاذ اقدامات تنش زا باید به آنها برای تدوین یک رویکرد سیاسی جدید فرصت داده گردد.

ماس کمی پس از انفجار بیروت از اینکه این مساله به بی ثباتی سیاسی در لبنان منجر گردد، ابراز نگرانی و تاکید نموده بود: نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی رخ دهد.

بعضی کارشناسان نگرانی های آلمان از وخامت شرایط در لبنان را با نگرانی های این کشور از شکل گیری یک بحران جدید پناهندگی به آلمان مرتبط می دانند، به ویژه که لبنان میزبان بیش از یک میلیون پناهجوی سوری است.

بعضی منابع در وزارت خارجه آلمان به الشرق الاوسط گفتند: ماس هرگز در سفر خود به بیروت با نمایندگان حزب الله ملاقات نخواهد نمود، به ویژه پس از آنکه آلمان آوریل گذشته این حزب را تشکیلاتی تروریستی دانسته و فعالیت های آن را در خاک این کشور ممنوع نمود.

پیشتر یک مسؤول در این وزارتخانه تاکید نموده بود که ممنوعیت فعالیت حزب الله در آلمان هرگز بر روابط برلین با بیروت تاثیر نخواهد گذاشت و به معنای تحریم حزب الله در این روابط نخواهد بود به ویژه که برلین این حزب را یک تشکل اصلی در حاکمیت لبنان می داند که در مجلس و دولت لبنان نماینده دارد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 798

به "شرط آلمان برای یاری مالی به لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط آلمان برای یاری مالی به لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید