کرونا در اروپا، از گسترش ویروس انگلیسی در کشورها تا اعزام ارتش به مرزهای فرانسه برای مدیریت ترافیک کامیون ها

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، جدیدترین اخبار کرونا در اروپا از کشف مواردی از ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در بعضی کشورهای اروپایی خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از گسترش ویروس انگلیسی در کشورها تا اعزام ارتش به مرزهای فرانسه برای مدیریت ترافیک کامیون ها

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی بیشتری به بار می آورد.

کمیسیون اروپایی از آغاز طرح سراسری واکسیناسیون در اروپا از روز یکشنبه اطلاع داد

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که در آستانه آغاز واکسیناسیون جمعی در اروپا، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی امیدها درباره بازگشت به زندگی معمول را بالا برده و گفت: واکسیناسیون به ما یاری می نماید به تدریج به زندگی معمول بازگردیم.

وی تاکید نمود: به محض اینکه به اندازه کافی انسان ها واکسینه شوند در این صورت ما می توانیم به سفر برویم، با دوستان و فامیل خود ملاقات کنیم و روزهای تعطیل را به صورت معمولی بگذرانیم. اما تا آن موقع ما باید همیشه محتاط باشیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

فون درلاین تاکید نمود که اولین دوز از واکسن کرونای فایزر-بیونتک از روز یکشنبه در اروپا تزریق می گردد.

هشدار درباره شیوع موج جدید کرونا در آلمان بعد از کریسمس

شورای مالی حزب دموکرات مسیحی درباره خطر روزافزون افزایش آمار مبتلایان به کرونا به وسیله موج بازگشت شهروندان از سفرها بعد از تعطیلات کریسمس هشدار داده و رئیس این شورا خواهان یک استراتژی دراز مدت برای جاوگیری از کاهش محدودیت ها تا عید پاک شد.

اولین مورد آلودگی به ویروس جهش یافته انگلیسی در فرانسه

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فرانسه، اولین مورد ابتلا به گونه جهش یافته کرونا یک شهروند فرانسوی است که در انگلیس زندگی می نماید و 19 دسامبر از لندن وارد فرانسه شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این فرد مبتلا علائم بیماری را نداشته اما آزمایش های گرفته شده از وی در 21 دسامبر حاکی از ابتلایش به گونه جدید ویروس کروناست؛ این شهروند فرانسوی هم اکنون خود را در خانه قرنطینه نموده است.

توزیع واکسن های کرونا در سراسر اروپا

اولین محموله های واکسن کرونا در بین کشورهای اروپایی توزیع شده و تا به حال یونان، ایتالیا، آلمان، اتریش، هلند و جمهوری چک اولین محموله های واکسن شرکت فایزر-بیونتک را دریافت نموده اند.

آلمان در لیست مناطق خطر کرونایی هلند

هلند کشور آلمان را جزو مناطق خطر کرونایی خود اظهار داشت. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت هلند از تاریخ 29 دسامبر سال 2020 باید همه مسافران پروازی از آلمان یک تست کرونای منفی را ارائه دهند. همچنین برای مسافرانی که با قطار، اتوبوس و یا کشتی به هلند می آیند هم این قانون حاکم است.

افزایش مجدد آمار مبتلایان روزانه در ایتالیا

نهادهای ایتالیایی هم شب گذشته از ابتلای 19037 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته اطلاع دادند و 459 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

کرونای انگلیسی به ایرلند هم رسید

نوع جدید ویروس جهش یافته کرونا که در انگلیس شیوع پیدا نموده در ایرلند هم دیده شده است. یک مقام بهداشتی در این کشور اعلام نموده که در روزهای آینده آزمایش های بیشتری برای روشن شدن گسترش شیوع این نوع جدید ویروس انجام می گردد.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم در کنفرانسی مطبوعاتی درباره اینکه او و صدر اعظم آلمان کی واکسن کرونا را تزریق خواهند کرد گفت: ما توافق نموده ایم که ابتدا گروه های آسیب پذیر را واکسینه کنیم. اگر در زمانی خاص مسئله اعتماد سازی مطرح گردد ما آماده واکسیناسیون هستیم.

وزیر بهداشت آلمان کریسمس در دوران کرونا را کریسمسی معمولی ندانسته و در عین حال از پیغام های امیدبخشی اطلاع داده و با اعلام اینکه در این ماه کامیون ها در سراسر اروپا برای توزیع واکسن ها در راه هستند واکسن را راهی برای بازگشت به زندگی معمولی دانست.

آغاز سومین قرنطینه سراری در اتریش

از امروز (شنبه) قرنطینه سراسری سومی برای مهار کرونا در سراسر اتریش اعمال می گردد. مغازه ها به استثناء فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها تا 17 ژانویه در این کشور تعطیل خواهد بود.

240 مرگ کرونایی جدید در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 14455 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 240 مرگ کرونایی جدید در این مدت اطلاع داده است.

تقویت نیروهای ارتش انگلیس در مرزهای فرانسه برای مدیریت ترافیک کامیون ها

دولت انگلیس کوشش های خود برای رفع کردن صف های طولانی کامیون های حمل بار در مناطق مرزی با فرانسه را تشدید نموده است.

وزارت دفاع انگلیس اظهار داشت که 800 نیروی دیگر ارتش را برای تست گیری سریع از رانندگان کامیون ها و عبور از مرزها به منطقه فرستاده است. تا به حال 300 نیرو در این منطقه برای این منظور حضور داشتند.

لهستان هم بعضی تست گیرها و نیروهای یاریی را برای کوتاه کردن زمان انتظار رانندگان کامیون ها به مرزهای فرانسه و انگلیس اعزام نموده است. با این وجود انتظار می رود روزهای متمادی طول بکشد تا این مشکل رفع گردد.

وزیر حمل و نقل انگلیس روز پنج شنبه اطلاع داد که بیش از 2300 راننده کامیون تست کرونا داده اند که از بین آن ها تنها تست 3 نفر آن ها مثبت بوده است.

سفیر آلمان در انگلیس هم از گیر افتادن بعضی رانندگان آلمانی در این شرایط پر هرج و مرج سخن گفته و در پیغامی توئیتری از کریسمسی سخت گفته است.

لهستان روز آدینه یک تیم پزشکی 60 نفره را را به منطقه اعزام کرد که قرار است در تست گیری از رانندگان کامیون های لهستانی یاری نمایند.

بر اساس گزارش رسانه های انگلیسی تا روز آدینه چندین هزار کامیون سفر خود را بعد از تست گیری ادامه دادند، اما همچنان بیش از 5 هزار کامیون در مناطق مرزی گیر افتاده اند. بسیاری از رانندگان از کمبود آب و غذا شکایت داشتند. سرویس بهداشتی هم به اندازه کافی وجود ندارد.

پاریس و لندن اواخر روز سه شنبه موافقت کردند کامیون هایی که تست کووید 19 راننده آنها منفی باشد می توانند از بندر دوور به بندر کاله فرانسه جابجا شوند.

پیغام پاپ فرانسیس به مناسبت کریسمس

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های دنیا هم در پیغام خود به مناسبت کریسمس از جامعه دنیای خواست واکسن کرونا را در اختیار همه انسان ها قرار دهند.

بالاترین رکورد ابتلای روزانه به کرونا در اسلواکی

شمار مبتلایان روزانه به کرونا در کشور اسلواکی هم روز آدینه برای اولین بار از مرز 4 هزار نفر عبور کرد و در مجموع نهادهای بهداشتی این کشور از ابتلای 4046 مورد ابتلای جدید به کرونا در این کشور اطلاع داده اند.

اولین دوز از محموله های واکسن کرونا به کشورهای لهستان و چک هم رسید.

کرونای جهش یافته انگلیسی به اسپانیا هم رسید

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در اسپانیا هم مشاهده شد.

مقامات بهداشتی اسپانیا اظهار داشتند اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا جهش یافته در این کشور ثبت شده است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال در فرانسه 2547771 نفر به کرونا مبتلا شده و 62427 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 2221312 نفر به کرونا مبتلا شده و 70195 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 2028354 نفر به کرونا مبتلا شده و 71359 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خو را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در اسپانیا هم تا به حال 1869610 نفر به کرونا مبتلا شده و 49824 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 1623737 نفر به کرونا مبتلا شده و 29968 نفر هم در اثر ابتلا به این بیمار جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 982

به "کرونا در اروپا، از گسترش ویروس انگلیسی در کشورها تا اعزام ارتش به مرزهای فرانسه برای مدیریت ترافیک کامیون ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "کرونا در اروپا، از گسترش ویروس انگلیسی در کشورها تا اعزام ارتش به مرزهای فرانسه برای مدیریت ترافیک کامیون ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از گسترش ویروس انگلیسی در کشورها تا اعزام ارتش به مرزهای فرانسه برای مدیریت ترافیک کامیون ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید