تاکید رهبران اوکراین، فرانسه و آلمان به روسیه برای عقب کشیدن نیروهایش

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، سخنگوی دولت برلین گفت، صدراعظم آلمان و روسای جمهوری فرانسه و اوکراین به روسیه تاکید کردند تا استقرار نیروهایش را در مرز شرقی اوکراین متوقف کند.

تاکید رهبران اوکراین، فرانسه و آلمان به روسیه برای عقب کشیدن نیروهایش

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، ولودومیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی اش در جریان یک نشست سه جانبه در پاریس که روز آدینه برگزار گردید به روسیه تاکید کردند تا دست از استقرار نیروهای نظامی در مرز شرقی اوکراین بردارد و این فرایند را متوقف کند.

این مصاحبه در جریان سفر رسمی رئیس جمهوری اوکراین به فرانسه انجام شد و مرکل به صورت ویدئویی در این نشست حضور داشت.

سخنگوی دولت برلین گفت: صدراعظم، ماکرون و زلنسکی درباره اوضاع امنیتی در مرز اوکراین با روسیه و همچنین شرق اوکراین صحبت کردند.

وی ادامه داد: آنها همچنین نگرانی خود را درباره حضور نظامی روسیه در مرز شرقی اوکراین و الحاق غیر قانونی کریمه به روسیه که در 2014 صورت گرفت، ابراز داشتند. رهبران سه کشور آلمان، فرانسه و اوکراین همچنین خواهان توقف حضور نظامی روسیه با هدف کاهش تنش ها در اوضاع کنونی منطقه شدند.

مرکل و ماکرون همچنین بار دیگر حمایت خود را از تمامیت ارضی، قلمرو و استقلال اوکراین و عمل به توافق های مینسک اعلام نموده و بر تعهداتشان با هدف ادامه اقدامات در چارچوب نشست نرماندی با هدف سازش در دونباس (شرف اوکراین) تاکید کردند.

روسیه گفته که حضور نیروهایش در منطقه مرزی با اوکراین با هدف تضمیت امنیت ملی در واکنش به استقرار نیروهای ناتو در نزدیکی مرز روسیه است. مسکو بارها اعلام نموده که طرف درگیر در شرق اوکراین نیست و تاکید دارد که ساکنان کریمه خودشان تصمیم گرفتند به روسیه ملحق شوند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1208

به "تاکید رهبران اوکراین، فرانسه و آلمان به روسیه برای عقب کشیدن نیروهایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رهبران اوکراین، فرانسه و آلمان به روسیه برای عقب کشیدن نیروهایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید