دوسوم کارشناسان خاورمیانه خواهان بازگشت بدون پیش شرط بایدن به برجام هستند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد دوسوم کارشناسان و تحلیلگران سیاسی خاورمیانه بر این باورند که جو بایدن باید بدون پیش شرط به توافق هسته ای ایران بازگردد.

دوسوم کارشناسان خاورمیانه خواهان بازگشت بدون پیش شرط بایدن به برجام هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نیوزویک، نظرسنجی تازه از تحلیلگران سیاسی خاورمیانه حاکی است که دوسوم آنها خواهان بازگشت دولت بایدن به توافق هسته ای با ایران بدون پیش شرط هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، در حالی که مقام های دولت جدید آمریکا بارها خواهان آن شده اند که ایران در ابتدا به تعهدات خود در چارچوب برجام بازگردد و هر گونه توافق جدیدی با تهران باید شامل مسائل دیگر مورد نظر ایالات متحده باشد ولی دوسوم تحلیلگران سیاسی خاورمیانه معتقدند که دولت بایدن بدون پیش شرط به توافق هسته ای 2015 بازگردد.

این نظرسنجی و تحقیق نشان می دهد 67 درصد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی خاورمیانه گفته اند که بهترین راهبرد سیاست خارجی که می تواند بیشترین نتایج مفید را برای ایالات متحده به همراه داشته باشد، بازگشت سریع دولت بایدن به توافق هسته ای 2015 با ایران است.

تحلیلگران و کارشناسان سیاسی بر این باورند که دولت جدید آمریکا باید بدون مشخص پیش شرط یا مذاکره برای تغییر توافق هسته ای، به همان توافق اولیه با ایران برگردد.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد 75 درصد تحلیلگران و کارشناسان سیاسی خاورمیانه تأکید نموده اند که بازگشت آمریکا به برجام می تواند احتمال دستیابی ایران به ظرفیت ساخت تسلیحات هسته ای را تا ده سال آینده کاهش دهد.

شبلی تلحمی کارشناس ارشد اندیشکده بروکینگز و انور سادات استاد دانشگاه مریلند در مصاحبه با نیوزویک گفتند که نتایج این نظرسنجی کاملاً قابل توجه و چشمگیر بوده است.

تلحمی بر این باور است که ایالات متحده برای تغییر برجام با دو مشکل اساسی و عمده روبه رو است؛ نخست اینکه آمریکا باید به طور یکجانبه با متحدانش که هم اکنون در توافق هسته ای با ایران حضور دارند، مذاکره کند. دوم آنکه، این نگرانی وجود دارد که آیا توافق جدید با ایران شدنی و ممکن خواهد بود یا نه.

وی اضافه نمود: هرگونه تأخیر در بازگشت به برجام و مذاکرات پس از آن می تواند موجب تشدید تنش نظامی در منطقه گردد.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که فقط 4 درصد کارشناسان سیاسی خاورمیانه خواهان حفظ سیاست فشار حداکثری علیه ایران هستند و یک درصد نیز خواهان اقدام نظامی برای جلوگیری از پیشرفت ظرفیت هسته ای تهران شده اند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1152

به "دوسوم کارشناسان خاورمیانه خواهان بازگشت بدون پیش شرط بایدن به برجام هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوسوم کارشناسان خاورمیانه خواهان بازگشت بدون پیش شرط بایدن به برجام هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید