خرمشاد: ضرورت هم افزایی ظرفیت های داخلی برای ادامه راستا رشد و توسعه کشور

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر این واقعیت که برای توسعه کشور نیازمند فعال سازی همه ظرفیت ها و توان داخلی کشور هستیم؛ گفت: احزاب سیاسی به عنوان نمایندگان جریان های سیاسی در کشور می توانند تسهیل ساز حرکت کشور به سوی توسعه و پیشرفت همه جانبه باشند.

خرمشاد: ضرورت هم افزایی ظرفیت های داخلی برای ادامه راستا رشد و توسعه کشور

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدباقر خرمشاد در نشست مشترک با کمیته بین المللی خانه احزاب که در محل وزارت کشور برگزار گردید با بیان اینکه احزاب تجلی گاه افکار عمومی است؛ گفت: تقویت احزاب و گروه های سیاسی زمینه تحکیم نظام سیاسی را موجب می گردد و برای همین باید برای ادامه جهت رشد و حرکت کشور توجهی اساسی به احزاب و جریان های سیاسی در کشور داشته باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه صحبت های خود با اشاره به ضرورت ساماندهی احزاب و گروه های سیاسی در کشور گفت: در حال حاضر در کشور بیش از 100 حزب و گروه سیاسی فعالیت رسمی دارند و این در حالی است که در کمتر کشوری در جهان شاهد فعالیت این تعداد احزاب و جریان های سیاسی هستیم و برای همین کثرت احزاب باعث تضعیف جایگاه احزاب می گردد.

دکتر خرمشاد با تاکید بر این واقعیت که ذائقه سیاسی ایرانیان تطابق بالایی با نظام حزبی از نوع سه حزب و جریان دارد؛ گفت: وقتی به تاریخ سیاسی کشور نگاه می کنیم متوجه این واقعیت می شویم که روحیه و رفتار سیاسی ایرانی ها با سه گروه سیاسی عمده بیشتر همخوانی دارد و همیشه شاهد حضور و رقابت سه جریان قدرت در کشور بوده ایم. سه جریانی که در درون خود، جبهه های متعدد و درون هر یک از جبهه ها هم شاهد احزاب و گروه های کوچک متکثر هستیم.

وی در این خصوص گفت: برای این منظور نیازمند تقویت جریان تبادل نظر و مفاهمه میان خود خانه احزاب هستیم و در نظر داشته باشیم که تبادل نظر تنها زمینه اجماع و تفاهم مشترک است.

وی بعلاوه گفت: تعامل نزدیک احزاب و گروه های سیاسی با همدیگر باعث می گردد تا جریان های نزدیک احزاب در همدیگر ادغام شده و به اصطلاح احزاب قدرتمندی را شکل دهند که همین امر می تواند پایه گذار بنیاد­های اصلی حزبی کشور باشند.

رئیس کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در ادامه به ضرورت تعاملات بین المللی میان خانه احزاب با احزاب دیگر کشور ها اشاره نمود و گفت: تعاملات بین المللی احزاب ظرفیتی مهم در حوزه دیپلماسی عمومی است که باید از این مهم هم برای تقویت و تامین منافع ملی کشور بهره گیریم و وزارت کشور در این زمینه هم آماده همکاری با خانه احزاب است.

وی در ادامه با تاکید بر تقویت فرایند تبادل نظر و تعامل میان احزاب در کشور به خصوص در بخش استانداری های سراسر کشور، گفت: یکی از موارد مطرح شده به استانداران از سوی وزارت کشور تعامل با احزاب و گروه های سیاسی در سطح استانداری است که باید این مهم برای یاری به مسائل توسعه استانی و استفاده از ظرفیت فکری گروه های سیاسی استانی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر خرمشاد در انتها با بیان اینکه ایران قوی با حضور و فعالیت همه ایرانی ها ساخته می گردد، گفت: باید با هم افزایی ظرفیت ها به حل مسائل کشور یاری کنیم و در نظر داشته باشیم که امر توسعه در گرو همت و اراده جمعی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1615

به "خرمشاد: ضرورت هم افزایی ظرفیت های داخلی برای ادامه راستا رشد و توسعه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرمشاد: ضرورت هم افزایی ظرفیت های داخلی برای ادامه راستا رشد و توسعه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید