اعتراف مهم رئیس سابق: به من گفتند از جادوگر استفاده کن

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، تهران (پانا) - رئیس سابق فدراسیون فوتبال در گفت وگویی از وجود پیشنهاد استفاده از جادوگر در دوران ریاست او اطلاع داد.

اعتراف مهم رئیس سابق: به من گفتند از جادوگر استفاده کن

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره اساسنامه فوتبال ایران و تهدیداتی که فوتبال ایران را تهدید می نماید گفت: مدت هاست که فوتبال ایران درگیر این موضوع است. من چند وقت پیش در این خصوص صحبت کردم اما عده ای ناراحت شدند. ما زمان تعیین و محدودی داریم و با توجه به اینکه فیفا به ما مهلت داد تا ظرف یک سال اساسنامه را تنظیم و ارسال کنیم اگر در زمان تعیین این اتفاق رخ ندهد و فیفا به ما مهلت دیگری ندهد این موضوع می تواند طبعات سنگینی از جمله حذف تیم ملی از مسابقات جام جهانی را در پی داشته باشد.

وی اضافه کرد: حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان چندی پیش با رئیس مجلیس و نمایندگان در این خصوص ملاقات داشت و تعیین است که این موضوع در دست آنالیز و پیگیری است. مجلس نیز باید تعامل داشته باشد تا این موضوع هر چه زودتر حل گردد چون خطر بزرگی فوتبال و ورزش ما را تهدید خواهد نمود.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص حذف سرخابی ها در لیگ قهرمانان آسیا و نقش فدراسیون فوتبال در این موضوع گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا مدت هاست که کارشناسان خود را برای آنالیز شرایط تیم ها به کشورهای مختلف می فرستد و گزارش ها را به دقت آنالیز می نماید؛ این موضوع در زمان ریاست بنده نیز بود. هرچند حساسیت AFC در این دور بیش از هر زمانی بود. اینکه بخواهیم در این موضوع فدراسیون را مقصر بدانیم درست نیست. AFC ریز به ریز و جز به جز مدارک و گزارشات را مورد آنالیز قرار می دهد و ایراداتی که از استقلال و پرسپولیس گرفته است فراوان و اساسی است که در طول این سالیان بارها و بارها به آنها اخطار داده شده اما کسی این موضوع را پیگیری نکرده و جدی نگرفته است.

کفاشیان گفت: این دو باشگاه سرمایه این کشور هستند و هواداران زیادی دارند. اما ایراد از خود ماست و باید طوری عمل گردد که کسی نتواند از آنها ایرادی بگیرد ولی مدت هاست که سرخابی ها با این چالش روبه رو هستند و ما باید به سمت خصوصی سازی و قانونمند شدن این دو تیم برویم. در این موضوع دولت و مجلس باید یاری کند و ابزارهای لازم را در اختیار این دو تیم قرار دهند. هرچند این موضوع نباید محدود به این دو تیم باشد و ما باید شرایط را برای تمامی باشگاه های کشور فراهم کنیم. قوانین ما باید بازنگری بگردد تا باشگاه ها از سرمایه های این کشور که نوجوانان و جوانان هستند بتواند استفاده نمایند و با وجود فوتبال دولتی این اتفاق رخ نخواهد داد و فوتبال دولتی دیگر پاسخگو نیست.

وی اظهار داشت: بعضی از موارد بر عهده فدراسیون فوتبال و باشگاه ها است اما همه چیز محدود به آنها نیست و در بیشتر موارد شرایط دست دولت و مجلس است که اصلاح این قوانین در دست آنها است که روی هم رفت یک مجموعه را تشکیل می دهد که باید بازنگری و بازسازی گردد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص عملکرد این فدراسیون در یک سال گذشته گفت: من چندان مثل زمان حضور خود در فدراسیون پیگیر نیستم. جست و گریخته خبرها را دنبال می کنم اما در هر صورت یک مجموعه با توجه به عملکردی که دارد انتقادی های به او وارد است که باید بر طرف گردد. اما چیزی که تعیین است ما یک تیم ملی قوی در اختیار داریم که شاید بگردد آنها را نسل طلایی فوتبال ما دانست که بهره برداری از آنها احتیاج به برنامه ریزی دقیق و برگزاری اردوها و بازی های محبت آمیز مناسب و در شان تیم ملی است تا بتواند نتیجه بگیرد. از طرفی تیم ملی فوتبال بانوان نیز شرایط خوبی در اختیار دارد و پیروز شده در مسابقات جام ملت های آسیا شرکت کند. هر چند برابر چین شکست خوردند اما باید بدانیم چین و ژاپن در عرصه رقابت های جهانی از مدعیان هستند؛ ولی در هر صورت ما حرکت خود را آغاز کردیم و به طور حتم با برنامه ریزی پله پله صعود خواهیم کرد و به پیروزیت خواهیم رسید و قطعا در آینده می توانیم حرف های برای گفتن داشته باشیم.

کفاشیان در خصوص مطرح شدن مسائل جادوگری در فوتبال ایران گفت: من اطلاعی ندارم که اکنون این مسائل وجود دارد یا خیر. اما در زمان حضور من در فدراسیون بارها به من می گفتند و پیشنهادهای می دادند که آقا بیا از جادوگر استفاده کن اما من اهمیتی به این موضوع نمی دادم. این موضوع در جست و گریخته وجود داشته و عده ای می آمدند و می گفتند ما برای شما کاری میکنیم تیم ملی ببرد یا فلان تیم ببازد. که واقعا این موضوع خنده دار است. اگر همه چیز درست سر جای خودش باشد و وظایف به درستی انجام گردد شما احتیاج به این مسائل ندارید و به اهداف مدنظر خود به طور حتم خواهید رسید.

وی در سرانجام در خصوص رای کمیته انضباطی در خصوص مهاجم باشگاه گل گهر و اشکالات موجود در قانون جذب بازیکنان خارجی گفت: در هر صورت با گذشت زمان و شرایط معایب و محاسن قوانین تعیین خواهد شد و همین موضوع باید دلیلی بر بازنگری قوانین و کارای لازم آنها در شرایط موجود باشد. به نظرم قوانین ما احتیاج به آنالیز دارد و هر سال قبل از آغاز مسابقات بهتر از در این خصوص با باشگاه ها جلساتی برگزار گردد و در نهایت سازمان لیگ و مجمع در این خصوص با آنالیز پیشنهادات تصمیم گیری کند تا نقاط قوت و ضعف آن رفع گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1618

به "اعتراف مهم رئیس سابق: به من گفتند از جادوگر استفاده کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف مهم رئیس سابق: به من گفتند از جادوگر استفاده کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید