خبرنگاران 824 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در کردستان ضبط شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: کارشناسان این شبکه همزمان با اجرای طرح تشدید نظارتی موفقط به ضبط 824 کیلوگرم گوشت،مرغ و سایر فراورده های دامی غیر قابل مصرف شدند.

خبرنگاران 824 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در کردستان ضبط شد

مجتبی ورمقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز علیرغم محدودیت های ایجاد شده جهت مقابله با مخاطرات بیماری کرونا 2 هزار و 168 مورد بازدید توسط گروه های بازرسی و نظارتی دامپزشکی از مراکز فراوری ، نگهداری ،توزیع و مصرف فرآورده های خام دامی در سطح استان انجام شد.

وی اضافه نمود: در نتیجه این بازدیدها کارشناسان دامپزشکی کردستان برای 16 مرکز متخلف پرونده قضایی تشکیل شده و 824 کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف ضبط و شده است.

ورمقانی یادآور شد: مقرر شده در کارشناسان در طرح تشدید نظارت نوروزی 700 گروه روز بازرسی و 70 گروه روز نظارتی در استان نظارت مستمر و منظم بر کشتارگاه های دام و طیور و سه هزار مرکز عرضه داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: از 20 اسفند 98 تا 15 فروردین 99 هر روز 60 نفر از پرسنل دامپزشکی در قالب 26اکیپ بازرسی ، وظیفه نظارت بر مراکز فراوری ، نگهداری ، توزیع ، عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه این نیروها نیز بصورت آنکال می باشند تا در صورت احتیاج در خدمت بهداشت عمومی و سلامت مردم باشند از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به وسیله سامانه پیام گیر1512 این اداره کل اطلاع دهند.

هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های عظیم و زنجیره ای محسوب می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 521

به "خبرنگاران 824 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در کردستان ضبط شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 824 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در کردستان ضبط شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید