افزایش مراجعات سرپایی کرونا در بعضی بیمارستان های پایتخت

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، معاون درمان ستاد کرونای تهران گفت: فرایند بیماری کرونا در تهران از حالت نزولی خارج شده و آمار مراجعه بیماران سرپایی در چند روز اخیر به بعضی از بیمارستان ها افزایش یافته؛ به طوری که نگرانی هایی نسبت به بروز موج چهارم بیماری در پایتخت را ایجاد نموده است.

افزایش مراجعات سرپایی کرونا در بعضی بیمارستان های پایتخت

به گزارش خبرنگاران، نادر توکلی روز آدینه در تبادل نظر با ایرنا گفت: طبق روال 20 روز گذشته انتظار داشتیم که فرایند بیماری همچنان نزولی باشد اما اکنون این فرایند تغییر نموده و شاهد افزایش بستری ها در تهران هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان بروز موج چهارم بیماری کرونا در تهران در روزهای پایانی سال وجود دارد، گفت: با توجه به افزایش بستری ها و آمار مراجعات بیماران سرپایی به شدت نگران بروز این موضوع هستیم.

معاون درمان ستاد کرونای تهران، تعطیلات، ازدحام در بازار و شلوغی در ناوگان حمل و نقل عمومی را از جمله عوامل خطر شیوع بیماری کرونا اظهار داشت و اضافه کرد: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، مراجعات مردم به فروشگاه ها برای خرید بیشتر می گردد.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به تدریج بازارهای کوچک در ساعات مختلف در اقصی نقاط شهر ایجاد می گردد؛ این کار سبب ازدحام بیشتر در خیابان ها شده و این کار می تواند مسائل جدی برای سلامتی مردم ایجاد نموده و ما را وارد موج چهارم این بیماری کند.

توکلی گفت: همچنان بیشترین عامل ابتلا به بیماری کرونا، جمع های خودمانی یا دورهمی های خانوادگی است؛ مردم باید به شدت از حضور در اینگونه تجمعات خودداری نمایند.

وی، آرایشگاه های زنانه را یکی دیگر از عوامل خطر شیوع بیماری اظهار داشت و گفت: با توجه به اینکه بخشی از این مجموعه ها در مکان هایی واقع شدند که تهویه مناسب هم ندارند، باید برنامه ریزی منسجم برای جلوگیری از تجمع در این مکان ها صورت گیرد.

توکلی اضافه کرد: فرهنگ تعطیلی شبانه از ساعت 9 شب تا 3 صبح در شهر تهران در حال نهادینه شدن است. مردم به این نتیجه رسیدند که در این ایام بهتر است در خانه های خود بمانند تا از آسیب این بیماری در امان باشند.

وی ادامه داد: در این شرایط بهترین راه چاره همراهی مردم است، به عبارتی با مشارکت جدی مردم می توان از این شرایط به نحو مطلوب تری عبور کرد تا کمترین آسیب به جامعه وارد گردد.

توکلی گفت: در بخش مرگ و میرها افزایش چندانی نداشیم به این دلیل که مرگ و میرها به شکل تاخیری رخ می دهند، در ابتدا بسترهای ها افزایش پیدا می نماید و بخشی از آنان که شرایط نامساعدتری دارند، در بخش های مراقبت ویژه نگهداری می شوند که از بین آنها تعدادی هم فوت می نمایند.

وی با اشاره به اینکه شرایط تهران همچنان زرد است، از مردم درخواست کرد که همچنان توصیه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمعات را به طور جدی رعایت نمایند.

توکلی گفت: شرایط تهران شنماینده و ناپایدار است و اگر مردم توصیه های بهداشتی را به طور دقیق تری رعایت ننمایند، شاهد خیز مجدد بیماری در روزهای آینده خواهیم بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1127

به "افزایش مراجعات سرپایی کرونا در بعضی بیمارستان های پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مراجعات سرپایی کرونا در بعضی بیمارستان های پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید