خبرنگاران فرماندار: 476 واحد مسکونی در مریوان باید تعمیر و بازسازی گردد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، سنندج- خبرنگاران- فرماندار مریوان گفت: براساس ارزیابی های اجرا شده، 476 واحد مسکونی روستایی و شهری این شهرستان، که بر اثر زلزله دچار آسیب شده است، باید تعمیر و بازسازی گردد.

خبرنگاران فرماندار: 476 واحد مسکونی در مریوان باید تعمیر و بازسازی گردد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

آرتیکاس اقبال شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تا به امروز 38 روستا و پنج هزار و 978 واحد مسکونی روستایی شهرستان مریوان از لحاظ میزان خسارات زلزله، ارزیابی شده که 260 واحد باید بازسازی و احداث و 141 واحد نیز باید تعمیر گردد.

وی با بیان اینکه در شهر مریوان هم 29 واحد مسکونی ارزیابی شده که 10 واحد احداثی و 11 واحد تعمیری است، افزود: در شهر کانی دینار نیز 90 واحد مسکونی ارزیابی شد که 44 واحد احتیاج به بازسازی و 10 واحد مسکونی هم احتیاج به تعمیر دارد.

فرماندار مریوان با اشاره به اینکه بنیاد مسکن از همان روز بعد از زلزله، برای برآورد خسارت در روستاهای آسیب دیده حضور یافت، اضافه نمود: در همان شب حادثه نیز هلال احمر، شوراها و دهیاری روستاها به مناطق زلزله زده اعزام شدند و کارهای امدادی انجام شد.

اقبال به مصدومیت 10 نفر بر اثر ترس از زلزله و فرار اشاره نمود و گفت: 9 نفر همان شب حادثه به صورت سرپایی درمان و از مراکز درمانی ترخیص شدند و یک نفر نیز روز بعد ترخیص شد.

وی با بیان اینکه خساراتی به منازل مسکونی شهری و روستایی مریوان وارد شد، یادآور شد: بنیاد مسکن تیم هایی از شهرستان مامور نموده و در حال آنالیز شرایط هستند که پس از ارزیابی کامل خسارات وارد آمده به منازل روستایی، نتیجه تا روز شنبه برای جبران آسیب ها اعلام خواهد شد.

فرماندار مریوان با اشاره به اینکه بیشترین خسارت به روستای جشنی آباد وارد شده است، گفت: سپاه در این روستا حضور یافته و با یاری خیرین اقدام به توزیع بسته های غذایی نموده و هلال احمر نیز چادر بین تعدادی از آسیب دیدگان توزیع نموده است، ضمن اینکه بهزیستی، کمیته امداد امام(ره)، ارتش و مرزبانی هم در آنالیز خسارات به بقیه دستگاه ها یاری کردند.

اقبال با بیان اینکه در داخل شهر نیز فرمانداری، شهرداری و بنیاد مسکن، در حال جمع آوری اطلاعات و خسارات هستند، افزود: دستگاه های خدمات رسان نیز شرایط رو پیگیری نموده و اکنون تمام شبکه های آب، ررق، گاز و تلفن وصل و پایدار است.

وی گفت: بعد از جمع آوری و ارزیابی کامل اطلاعات خسارات، حداقل امکانات مورد احتیاج زلزله زدگان، در اختیار آنان قرار می گیرد و برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده اقدام خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، ساعت 19 و 42 دقیقه و 23 ثانیه شامگاه سه شنبه 17 فروردین، زلزله اییوا با قدرت 5.3 در مقیاس ریشتر، حوالی مریوان را لرزاند. تا به امروز چند پس لرزه نیز ثبت شده که بزرگترین آن 3.8 ریشتر بوده است.

مریوان در 130 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1184

به "خبرنگاران فرماندار: 476 واحد مسکونی در مریوان باید تعمیر و بازسازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: 476 واحد مسکونی در مریوان باید تعمیر و بازسازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید