شرایط گناوه و سی سخت بعد از زلزله ، بلاتکلیف میان آوار و کرونا

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران، هنوز آوارهای زلزله سی سخت جمع نشده بود که زلزله گناوه مردم آنجا را هم غافلگیر کرد. زلزله ای به قدرت 5.9 ریشتری که در 29 فروردین 1400 در شهرستان گناوه رخ داد و البته پایانی نداشت! پس از آن زلزه بیش از 130 پس لرزه رخ داد که نگرانی شهروندان را بیش از پیش می کرد.

شرایط گناوه و سی سخت بعد از زلزله ، بلاتکلیف میان آوار و کرونا

خانه بسکمک از روستاهای آنجا در هم فرو ریخت. از همان ابتدا هم برق، تلفن و اینترنت نیز قطع شد. این زلزله 5 مصدوم هم داشت. آنطور که معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفته بود: در مجموع حدود 400 واحد مسکونی در گناوه بر اثر این حادثه آسیب دیدند که 200 واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارند، اما بقیه باید نوسازی شوند. (تسنیم)

همچنین مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفته بود: به هر واحد تخریبی برای بازسازی در روستاهای گناوه 50 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

اما پیگیری های خبرنگاران از گناوه نشان می دهد شرایط زلزله زدگان چندان فرقی نکرده است. آواربرداری بسکمک از منازل مسکونی انجام نشده است. کمک 50 میلیون تومانی هم در این وانفسای گرانی و تورم نتوانسته کمک چندانی به آنها کند.

آواربرداری در سی سخت ادامه دارد

سی سخت هم شرایط مشابهی با گناوه دارد. بیش از دو ماه از وقوع زلزله 5.6 ریشتری در سی سخت می گذرد اما ساکنان این شهر همچنان بلاتکلیف هستند. برخی در چادر زندگی می کنند و برخی هم در کانکس.

یکی از کسانی که به زلزله زدگان سی سخت کمک می کند، به خبرنگاران می گوید: همچنان کمک رسانی به سی سخت ادامه دارد. هنوز حتی آوار برخی از خانه ها هم برداشته نشده، سرما اینجا هنوز ادامه دارد. بارندگی روزهای اخیر کار را سخت تر هم کرده است.

به گفته این فرد روز یکشنبه (12 اردیبهشت) سی سخت بارانی بود و مردم در شرایط نامساعدی سر کردند.

حجم خسارات وارده به منازل مسکونی در زلزله سی سخت زیاد است. در پی وقوع زلزله به 3 هزار و 700 واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شده است.

اواخر فروردین استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره مسکن زلزله زدگان گفت: تا به امروز 2 هزار و 500 نفر از مردم شهر زلزله زده سی سخت مرکز شهرستان دنا برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن به بانک های عامل این استان معرفی شده اند. (ایرنا)

با همه اینها اما هنوز مردم آواره هستند و معین نیست تا چه زمانی باید در انتظار این باشند که سقفی برایشان ساخته شود. آن هم در شرایطی که کرونا زندگی را برایشان سخت تر کرده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1283

به "شرایط گناوه و سی سخت بعد از زلزله ، بلاتکلیف میان آوار و کرونا" امتیاز دهید

1 کاربر به "شرایط گناوه و سی سخت بعد از زلزله ، بلاتکلیف میان آوار و کرونا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط گناوه و سی سخت بعد از زلزله ، بلاتکلیف میان آوار و کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید