خبرنگاران تست سرپایی بیماری کرونا با الگوگیری از زنجان در 22 استان اجرا می گردد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، زنجان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با انجام تست سرپایی بیماری کرونا در زنجان به عنوان استان پایلوت و نتایج مثبت حاصل از آن، این آزمایش در 22 دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز اجرا می گردد.

خبرنگاران تست سرپایی بیماری کرونا با الگوگیری از زنجان در 22 استان اجرا می گردد

دکتر پرویز قزلباش شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، با اشاره به نتایج انجام آزمایشی تست سرپایی بیماری کرونا در استان اضافه نمود: در این طرح افراد مشکوک بیماریابی شدند و فوتی هایی که نتیجه آزمایش آنان مثبت نبود سی تی اسکن و آزمایشهای دیگر بر روی آنها انجام شد و این نشان داد که به این بیماری مبتلا بودند همچنین آنالیز ها نشان داد که آزمایش 21 تا 25 درصد افراد مرتبط با بیماران کرونایی مثبت بوده است.

وی اضافه نمود: پیگیری شرایط این 25 درصد نشان داده شد که 40 درصد افرادی که با این تعداد ارتباط داشتند، تست آنان نیز مثبت تشخیص داده شد و همه این اقدامات به معنای آن است که افرادی که با نتیجه مثبت کرونا بستری شدند باید اطرافیان آنان نیز به لحاظ ابتلا مورد توجه قرار بگیرند و نکته دوم اینکه اگر فردی بیمار تشخیص داده شد به توصیه های در خانه ماندن و قرنطینه و ایزوله شدن، به درستی عمل نمی کند و همین مساله موجب می گردد که 40 درصد افراد به این ویروس آلوده شوند.

این مسؤول ادامه داد: در نتیحه باید افرادی که امکانات مناسب در منزل ندارند، در نقاهتگاه ها ایزوله شوند تا دوران قرنطینه آنان سپری شوند و در این میان سازمان دنیای بهداشت نیز می گوید با شناسایی موارد مثبت اقدامات ایزوله باید انجام تا مانع آلودگی دیگران گردد.

قزلباش در ارتباط با آمار فوتی های ناشی از بیماری کرونان نیز اضافه نمود: آمارهای ارائه شده فوتی ها در دنیا با توجه به ملاک های مختلف از قبیل میزان فراوانی آزمایش مثبت انجام گرفته فقط در بیماران بستری یا سرپایی بوده و به طور طبیعی هر چه فراوانی موارد مثبت بیشتر باشد، میزان مرگ و میر کمتر خواهد بود.

وی گفت: در ایران این ملاک بر مبنای تعداد افراد بستری شده و طبق آزمایش مثبت تشخیص داده شده است که به طور طبیعی درصد بالاتر خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: با توجه به بیماریابی سرپایی در استان که از بیش از چهار هزار نفر آزمایش گرفته شد و از این تعداد یک هزار نفر مثبت تشخیص داده شدند که در کنار آن آمار مجموع بیماران قطعی آزمایشگاهی نیز 833 ثبت شد.

قزلباش با اشاره به اینکه درصد بیماران فوتی در زنجان نسبت به متوسط کشوری مقداری بالا است، تاکید نمود: طی مدت شیوع بیماری کرونا در این استان هر آماری در خصوص تعداد بیماران و فوتی های ارائه شده، بر اساس نتایج آزمایشگاهی به صورت شفاف بیان شده و اگر روزی بیماری کنترل گردد و ارزیابی عملکردها انجام شد، آمارها نشان خواهد که مردم زنجان تا چه میزان همکار خوبی داشته و مسؤولان نیز پای کار بوده اند.

وی اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاخیر 14 روزه ای که از زمان شیوع بیماری کووید 19 در کشور موارد مثبت این بیماری را داشت و توانست با مهیا کردن امکانات لازم، خود را برای مقابله با این بیماری آماده کند از این رو تا به امروز به پیک و افزایش تعداد بیماران به خارج از حد توان درمانی خود نرسیده و دو سوم تخت های بیمارستانی آماده شده برای مقابله با این بیماری خالی مانده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران،تا به امروز 74 هزار و 877نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده، 48 هزار و 129 نفر بهبود یافتند و چهار هزارو 683 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 601

به "خبرنگاران تست سرپایی بیماری کرونا با الگوگیری از زنجان در 22 استان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تست سرپایی بیماری کرونا با الگوگیری از زنجان در 22 استان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید